Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Dette gjelder mest sannsynlig ikke de som bor i store byer Det har dukket opp en jobb jeg kunne tenkt meg. Men stedet denne er, er lite. Og da mener jeg lite. Det er 60 innbyggere. Kommunen er så klart større. Det er ikke lege man kan komme seg til sånn uten videre, og hvis noe skulle skje, så er sykehuset ca 3,5 timer unna med båt. Men det er god ordning for ambulansehelikopter som bare bruker 10-15 min. Det er grunnskole i nærheten, men vgs må de flytte for å gå på. Har snakket med barna, og de flytter gjerne. De blir de eneste barna på stedet på deres alder. De ser ikke det som et problem. Tror ikke de helt ser det store bildet heller. Det virker kult nå, men antakelig ikke så kult etter 2-3 mnd. Hadde dere flyttet? Anonymkode: 5af48...19d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Nei, overhodet ikke. Jeg har vokst opp rett utenfor Oslo, og som voksen flyttet til en mindre by med nærmere 50.000 innbyggere, men jeg hadde aldri flyttet helt ut på bygda. Nærhet til lege, sykehus, butikker osv må jeg ha for å føle en viss trygghet, og ungene trenger trening, venner, sosiale og kulturelle tilbud de også. Hvor gamle er ungene dine? Er de ganske selvdrevne når det gjelder fysisk aktivitet, det å komme seg ut. Jeg har selv barn mellom 12 og 20 år og jeg tror ikke de hadde kommet seg mye ut av huset uten venner altså. Anonymkode: 6bf0b...f52
HvittHus Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 Nei det hadde jeg ikke gjort. Mannen min søkte på jobb i en liten Telemarkskommune, samt Dovre, og vi valgte å la disse gå da antallet barn på samme alder var veldig lite. At de i tillegg måtte flytte ut for å gå på vgs i en alder av bare 16, så vi ikke på som heldig. Selv om vi voksne hadde klart oss med nydelig natur, krever ungdommer ofte litt mer utfoldelse.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 Det høres jo ut som noe som kan bli et eventyr om dere er heldige. Men trenger du å brenne alle broer? Har du jobb du kan få permisjon fra og bolig du kan leie it, så kan dere jo avtale ett år og se hvordan det går? Hvor gamle er barna? Anonymkode: d30b9...633
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, overhodet ikke. Jeg har vokst opp rett utenfor Oslo, og som voksen flyttet til en mindre by med nærmere 50.000 innbyggere, men jeg hadde aldri flyttet helt ut på bygda. Nærhet til lege, sykehus, butikker osv må jeg ha for å føle en viss trygghet, og ungene trenger trening, venner, sosiale og kulturelle tilbud de også. Hvor gamle er ungene dine? Er de ganske selvdrevne når det gjelder fysisk aktivitet, det å komme seg ut. Jeg har selv barn mellom 12 og 20 år og jeg tror ikke de hadde kommet seg mye ut av huset uten venner altså. Anonymkode: 6bf0b...f52 De har mange fritidstilbud i kommunen. Og det er butikk der Anonymkode: 5af48...19d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det høres jo ut som noe som kan bli et eventyr om dere er heldige. Men trenger du å brenne alle broer? Har du jobb du kan få permisjon fra og bolig du kan leie it, så kan dere jo avtale ett år og se hvordan det går? Hvor gamle er barna? Anonymkode: d30b9...633 Ikke mulig med permisjon. Denne kommunen har fantastisk natur, mye kultur og alle er ute hele tiden. Har vært der 3 uker på ferie to ganger, og barna har trivdes godt. De er 12 og 14 år og de flytter gjerne Anonymkode: 5af48...19d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 Absolutt ikke! Få barn på samme alder hadde vært utslagsgivende for meg. Jeg er oppvokst på bygda. 1 nærbutikk, grunnskole og ei bensinpumpe, og pup i garasjen til Torleif på Vollan. Men vi var mange unger😊 For meg er det viktig at ungene har venner på samme alder og at de er flere venner enn 2 Anonymkode: 00684...6ff
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #8 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ikke mulig med permisjon. Denne kommunen har fantastisk natur, mye kultur og alle er ute hele tiden. Har vært der 3 uker på ferie to ganger, og barna har trivdes godt. De er 12 og 14 år og de flytter gjerne Anonymkode: 5af48...19d Ferie 2 ganger kan absolutt ikke sammenlignes med å bo fast med over 200 hverdager Anonymkode: 00684...6ff
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #9 Skrevet 28. januar 2022 Som en stor elsker av Himmelblå så sier jeg ja... Anonymkode: 46c98...422
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #10 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ferie 2 ganger kan absolutt ikke sammenlignes med å bo fast med over 200 hverdager Anonymkode: 00684...6ff Selvsagt ikke. Jeg bare viste til at stedet ikke er helt ukjent for oss Anonymkode: 5af48...19d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #11 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ikke mulig med permisjon. Denne kommunen har fantastisk natur, mye kultur og alle er ute hele tiden. Har vært der 3 uker på ferie to ganger, og barna har trivdes godt. De er 12 og 14 år og de flytter gjerne Anonymkode: 5af48...19d Det er jo forsøket verd? Går det ikke så er det jo mulig å flytte igjen. Den største bøygen for meg hadde vært å sende 16 åringen på hybel, men det er jo mange som gjør det og det går bra med dem. Min stemme går til ja, fordi livet er kort og noen ganger må man bare våge. Hvor langt flytter dere fra familie og venner da? Anonymkode: d30b9...633
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #12 Skrevet 28. januar 2022 Både du og barna vil dette. Hva er det som likevel gjør deg i tvil? Anonymkode: 6453f...eb9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #13 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det er jo forsøket verd? Går det ikke så er det jo mulig å flytte igjen. Den største bøygen for meg hadde vært å sende 16 åringen på hybel, men det er jo mange som gjør det og det går bra med dem. Min stemme går til ja, fordi livet er kort og noen ganger må man bare våge. Hvor langt flytter dere fra familie og venner da? Anonymkode: d30b9...633 20 timer Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Både du og barna vil dette. Hva er det som likevel gjør deg i tvil? Anonymkode: 6453f...eb9 At barna angrer og ombestemmer seg Anonymkode: 5af48...19d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #14 Skrevet 28. januar 2022 Nei, det tror jeg ikke jeg hadde gjort. på grunn av at ingen barn bor i nærheten og at barna må flytte ut når det er 16 år. Anonymkode: 1b16c...5ff
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #15 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): 20 timer At barna angrer og ombestemmer seg Anonymkode: 5af48...19d Hvis det er eneste grunn så hadde jeg gjort det om jeg var deg. At de har lyst til å flytte i utgangspunktet er jo bra, og de går jo på skole med andre og vil bli kjent. De kan sikkert møtes i helger, på fritidsaktiviteter og ellers iblant. Syns at du skal ta sjansen. Anonymkode: 6453f...eb9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #16 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis det er eneste grunn så hadde jeg gjort det om jeg var deg. At de har lyst til å flytte i utgangspunktet er jo bra, og de går jo på skole med andre og vil bli kjent. De kan sikkert møtes i helger, på fritidsaktiviteter og ellers iblant. Syns at du skal ta sjansen. Anonymkode: 6453f...eb9 Det er litt lengre avstander der, men ikke noe uoverkommelig. De kan både bli med og ha med venner hjem uten problemer. Anonymkode: 5af48...19d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #17 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er litt lengre avstander der, men ikke noe uoverkommelig. De kan både bli med og ha med venner hjem uten problemer. Anonymkode: 5af48...19d Da er det ikke noe problem i det hele tatt. Ønsker dere lykke til jeg Anonymkode: 6453f...eb9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #18 Skrevet 28. januar 2022 Jeg hadde ventet i 10 år og håpet at muligheten dukket opp igjen når ungene var ute av redet. Anonymkode: 67276...e7f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #19 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg hadde ventet i 10 år og håpet at muligheten dukket opp igjen når ungene var ute av redet. Anonymkode: 67276...e7f Det er nå eller aldri. Blir heller å flytte tilbake om 10 år. Jeg ser ikke for meg at jeg skal være eldre på et sånt sted. Anonymkode: 5af48...19d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #20 Skrevet 28. januar 2022 Jeg kan jo bare snakke for meg. Jeg hadde ikke gjort det. Selvom jeg ser mulighetene med jobben. Men for deg/dere er det gjerne rett. Anonymkode: 4dd5e...9bb
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #21 Skrevet 28. januar 2022 Jeg hadde ikke gjort det. Eldste går mest sannsynlig i 9.klasse og må flytte hjemmefra om 1,5 år. Det hadde ikke min 9. klassing vært klar for og jeg hadde ikke flyttet fra et sted med videregående til et uten så kort tid før. Har man alltid bodd er sånt sted er det noe annet. Anonymkode: 2d50d...d30
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #22 Skrevet 28. januar 2022 Vanskelig.. Jeg hadde vært mest bekymret for at barna måtte flytte ut i forbindelse med Vgs. Ut fra hvordan du skriver høres det ut som du er alene med barna. Hvis de mistrives og heller vil bo hos far vil du synes det er greit for deg? Anonymkode: b1f30...daa
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #23 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg hadde ikke gjort det. Eldste går mest sannsynlig i 9.klasse og må flytte hjemmefra om 1,5 år. Det hadde ikke min 9. klassing vært klar for og jeg hadde ikke flyttet fra et sted med videregående til et uten så kort tid før. Har man alltid bodd er sånt sted er det noe annet. Anonymkode: 2d50d...d30 Eldste går i 8, ikke 9. Anonymkode: 5af48...19d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #24 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Vanskelig.. Jeg hadde vært mest bekymret for at barna måtte flytte ut i forbindelse med Vgs. Ut fra hvordan du skriver høres det ut som du er alene med barna. Hvis de mistrives og heller vil bo hos far vil du synes det er greit for deg? Anonymkode: b1f30...daa De har ingen far Anonymkode: 5af48...19d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #25 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): De har ingen far Anonymkode: 5af48...19d Men er det ikke da viktig å være nær annen familie eller evt. ta vare på det nettverket dere har nå? Anonymkode: 67276...e7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå