Gå til innhold

Når trener avlyser kamp når de er 7 stykker som er påmeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håndball . Begrunnelse er at ikke alle klarer 2*20 min uten innbyttere. Er det ikke å forvente at 14 åringer kan klare dette??

Anonymkode: c8272...a0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Håndball . Begrunnelse er at ikke alle klarer 2*20 min uten innbyttere. Er det ikke å forvente at 14 åringer kan klare dette??

Jeg tror de fleste trenere avlyser kamper når de ikke har innbyttere. Aller helst vil de ha 2 innbyttere. Mye kan skje og selv om man klarer 2x20 kan man bli skadet. Jeg har bare erfaring fra håndball og fotball, men begge steder ble kamper avlyst om ikke et av lagene hadde minst én i reserve. 

Anonymkode: 12162...550

Skrevet

De klarer det, men kampene blir avlyst likevel. Om en spiller vrikker benet eller får en ball midt i trynet og trenger 5 min på å komme til hektene igjen så spiller dere jo med en spiller mindre. Det går ikke.

Anonymkode: d0068...40e

Skrevet

Selvsagt blir det avlyst da. Til og med landslaget har innbyttere. At de klarer er en ting, men om en blir skadet har laget et problem, og uten pauser presterer de dårligere. Helt rett å avlyse

Anonymkode: 91dbd...ec4

Skrevet

Her må vi ha mulig å bytte hele laget. Helst noen ekstra. Kjedelig å spille med mindre antall enn motstander. 

Anonymkode: 5d6d1...cdd

Skrevet

Dersom det faktisk er sånn at noen av spillerne ikke greier 2*20 uten pause med innbytter, som jeg leser det som i din tolkning, så synes jeg det er flott at treneren ser spillerne så godt, og tar hensyn og inkluderer. Men her tror jeg du har lagt vekt på feil ting, og kampen avlyses pga at man ikke har innbyttere. 

Skrevet

Innbyttere er jo viktig i forhold til hvis det oppstår skader!!’

Anonymkode: b72ac...6ac

Skrevet

Er det 'lov' å stille med så få spillere til kamp, da? I reglementet? 

Anonymkode: 1e487...843

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Er det 'lov' å stille med så få spillere til kamp, da? I reglementet? 

Anonymkode: 1e487...843

De dekker alle posisjoner, så ulovlig er det ikke. Men smart er det heller ikke

Anonymkode: 91dbd...ec4

Skrevet

Det gjør treneren helt rett i! Det kan f.eks. være at noen blir syk i siste liten eller skadet underveis, og da har man et problem og må avlyse på stedet. På den måten rammer man også motstanderlaget. Det ville rett og slett vært skikkelig råtten gjort å ikke avlyse når man bare har akkurat riktig antall. 

Anonymkode: a7710...8bd

Skrevet

Vi har hatt en trener i fotball som ikke ønsker å ha innbyttere, så barna ble veldig vant til at man ikke sutret om man fikk litt vondt. Det var et par ganger vi var litt usikre på om en måtte gi seg, men det gikk seg til hver gang. Hadde jeg bestemt, hadde jeg nok ønsket minst en innbytter. 

14- åring bør klare å løpe 2x20 min, men hvis ikke alle klarer det, bør treneren vite det best og ta den avgjørelsen. En annen ting er at det er bedre å avlyst kampen et par dager før (hvis den skal være i helgen) enn å måtte avlyse samme dag fordi en er forkjølet, tester positivt el.

Anonymkode: 6fd4f...7a8

Skrevet

Kunne vel tatt med et par spillere fra laget i samme klubb som er yngre, og brukt den som innbyttere, tenker jeg 👍🏻🤾🤾🏽‍♀️

Anonymkode: c4dde...6df

Skrevet

På fotballaget til yngste vår på samme alder pleier de avlyse om de ikke har innbytter. For ikke så lenge siden stilte de til en viktig kamp uten innbytter for det var så mye sykdom. Ti minutter inn i første omgang knakk hun ene spilleren håndleddet i en takling. Da er det kjipt å ikke ha innbytter. 

Anonymkode: eed4f...d27

Skrevet

Å ikke ha innbyttere kan gjøre at man bruker spillere på banen som ellers burde fått pause. Feks ved harde taklinger, overtråkk osv. Man skal alltid ha innbyttere slik at man ikke driver rovdrift på spillerne. 

Anonymkode: b30e7...f51

Skrevet
On 1/28/2022 at 11:32 AM, Anonym bruker said:

kan jo skje noe skader seg og ikke kan spille mer, da må man jo ha flere innbyttere, så trener gjorde riktig her

Anonymkode: ac049...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...