Gå til innhold

Vurderer du å oppsøke noen med positiv test i håp om å bli smitta?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått boosterdosen, og jeg vurderer ikke å oppsøke noen med positiv test. Jeg er ikke redd for å få korona, men det er ulovlig for personer i isolasjon å motta besøk. Dessverre er det masse sladrekjerringer rundt omkring overalt, så dette blir sikkert rapportert. Jeg ønsker ikke å medvirke til at noen av mine venner får en bot på 20 000.

Anonymkode: 13a69...533

Nei, men jeg er ikke redd for å bli smittet.

Var sammen med en venninne i går selv om datteren hennes hadde testet positivt. Venninnen min må jo nå da teste seg hver dag, og hadde negativ test i går. Men hun kan jo ha blitt smittet uten at det har slått ut enda, og da er hun smittsom. 

Over halve klassen til datteren min har vært smittet denne uken, så det kommer nok snart i hus uansett.

Anonymkode: 11f84...fc1

Nei. Jeg har jo ikke lyst til å bli syk. Jeg blir sikkert smittet på et punkt, men ikke med vilje. Om jeg skulle være av de uheldige som får long covid i en eller annen form, så ville jeg jo aldri tilgitt meg selv den dumskapen å oppsøke smitte. Da er det bedre å kunne skylde det på uflaks. 

Annonse

Null betenkeligheter med det. Har hatt corona og det var ikke verre enn en mild forkjølelse. Bedre å få den enn å gå å vente i ‘testhelvete’. Dyrt er det også med denne testingen 

Anonymkode: a33c6...a2b

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Null betenkeligheter med det. Har hatt corona og det var ikke verre enn en mild forkjølelse. Bedre å få den enn å gå å vente i ‘testhelvete’. Dyrt er det også med denne testingen 

Du skal vel ikke kjøpe testene selv hvis du er nærkontakt?

Nei. Jeg har ganske nylig tilbragt åtte dager i nær kontakt med mine to smittede barn og ble ikke smittet selv. Jeg har sovet med det ene barnet, vi har delt glass og bestikk ved noen anledninger etc., men jeg er like negativ. Antar det er et uttrykk for at tre vaksiner gir en ganske god beskyttelse hos noen, også mot smitte.

Anonymkode: fa154...449

Jeg er nok uansett immun. 
har vært sammen med min smittede datter nå i fire dager, hun skal være ute av isolasjon i morgen. Jeg er frisk som en fisk, negativ test hver dag. 

Anonymkode: 308c4...372

Jeg har samme erfaring som dere ovenfor; jeg har vært i svært nær kontakt med min datter med covid-smitte. Hun ble smittet for nesten to uker siden, men INGEN i familien, heller ikke den uvaksinerte lillesøsteren, har blitt smittet. Hvordan kan dette ha seg? 

Anonymkode: 06eb5...fe4

Annonse

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er gratis å teste de fleste steder, det er bare noen av de mest tettbefolkede stedene de har for lite tester.

Her jeg bor, ganske liten by med drøye 40.000 innbyggere, får vi alle testene vi trenger. Blir en i husstanden smittet får man hjemmetester til de andre.

Nei! Og det er pga mine nærmeste. Sønnen min på 14 er overvektig og har slitt med astma som liten og fått kun 1 dose vaksine. Kjæresten min er hjerteoperert og fått beskjed fra legen om å være uhyre forsiktig og gjøre det som kan gjøres for å unngå å bli smittet. Han vil neppe tåle det og i allefall havne på sykehus. Siste ledd er mine gamle foreldre med kols som jeg hjelper innimellom. Vil ikke være skyld i om de blir smittet heller. 

Jeg selv vil helt sikkert tåle å bli syk, men jeg får ikke isolert meg nok eller i tide for mine nærmeste. Så nei, her er vi forsiktige og unngår evt smitte så godt vi kan. 

Anonymkode: 9e3ce...097

Kunne aldri oppsøkt for å bli smittet med vilje! Idiotskap!

På jobben til mannen var det et stort smitteutbrudd forrige uke. Han testet positivt rett før helgen. Han gjorde alt han kunne for å unngå smitte, men han var en av de få friske og måtte gå oppi alle de syke! Da han ble smittet, tenkte vi at nå er det bare å la det gå sin gang! Vi isolerte han ikke hjemme, for smitten var allerede komt i hus. Etter helgen ble vi andre positive. Har nå vært kraftig forkjølet i en uke, og vi slipper ut på søndag. Men ALDRI om jeg hadde godtatt at noen kom hjem til oss for å bli smittet! 

Anonymkode: b0193...960

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Du skal vel ikke kjøpe testene selv hvis du er nærkontakt?

Kommunen er tom for tester. Så vi må kjøpe selv inntil videre 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er gratis å teste de fleste steder, det er bare noen av de mest tettbefolkede stedene de har for lite tester.

Her jeg bor, ganske liten by med drøye 40.000 innbyggere, får vi alle testene vi trenger. Blir en i husstanden smittet får man hjemmetester til de andre.

Bor i en mindre by med 20000 innbyggere. Tomt for tester. Vi må kjøpe selv til både oss og til barna. Heldigvis har vi hatt corona👍🏻

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Kommunen er tom for tester. Så vi må kjøpe selv inntil videre 

Da hadde jeg nektet. Eller krevd at kommunen subsidierte deler av prisen. Når apotekene driver opp prisene til himmels, er det ikke greit å kreve at man kjøper selv. 

Nå er det helt ufarlig, i følge FHI. Så jeg skjønner ikke hva folk er så bekymret for? Jeg oppsøker det ikke, men jeg vasker ikke hender med en gang jeg kommer hjem etter å ha vært ute mer. Jeg bruker ikke munnbind. Jeg tar det med ro. Får jeg korona nå så er det som en forkjølelse. Verre er det ikke. Om jeg merker det i det hele tatt.

Anonymkode: a3cb1...adf

Aldri gjort det med vilje, men da ett av ungene fikk det forrige uke levde vi ganske som normalt. Jeg har ikke hjerte til å isolere et sykt barn. Både jeg og mannen testet positivt i dag, men er kun moderat dårlig. Jeg hadde ikke ville tatt i mot besøk av noen som vilje ville la seg smitte.  Hadde fått utrolig samvittighet om de hadde blitt svært syke.

Anonymkode: 0244c...abe

Jeg kommer ikke til å oppsøke smitte for å bli syk. Samtidig jobber jeg blant ungdom, og slik det er nå kan de komme på skolen tross smitte i hjemmet. Det innebærer jo at jeg har «vasset» i smitte i flere måneder. Har vært kronisk nærkontakt til smittede elever eller kollegaer i flere måneder nå. Har ennå ikke blitt smittet selv. Tar det som et tegn på at vaksinen fungerer👍

Anonymkode: 9a5fe...3ee

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kommer ikke til å oppsøke smitte for å bli syk. Samtidig jobber jeg blant ungdom, og slik det er nå kan de komme på skolen tross smitte i hjemmet. Det innebærer jo at jeg har «vasset» i smitte i flere måneder. Har vært kronisk nærkontakt til smittede elever eller kollegaer i flere måneder nå. Har ennå ikke blitt smittet selv. Tar det som et tegn på at vaksinen fungerer👍

Anonymkode: 9a5fe...3ee

De andre som er vaksinerte og syke da? Er det et tegn på at vaksinen ikke fungerer?

Anonymkode: 66dee...517

Nei. Men det er ikke fordi jeg er redd, men fordi jeg er den eneste igjen i vennekretsen som ikke har hatt det. Og jeg er uvaksinert! 😂 Enkelte har vært sp stygge med meg, ikke invitert meg hjem f.eks, fordi de har vært redde for at jeg skulle smitte dem, og nå er det de som kan smitte meg.
Det hadde vært så kult å komme igjennom dette uberørt og uvaksinert, mens de som har tatt tre doser er de som har vært smittet og syke. De bør føle seg så lurt. 

Anonymkode: 4d87c...e0d

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Nei. Men det er ikke fordi jeg er redd, men fordi jeg er den eneste igjen i vennekretsen som ikke har hatt det. Og jeg er uvaksinert! 😂 Enkelte har vært sp stygge med meg, ikke invitert meg hjem f.eks, fordi de har vært redde for at jeg skulle smitte dem, og nå er det de som kan smitte meg.
Det hadde vært så kult å komme igjennom dette uberørt og uvaksinert, mens de som har tatt tre doser er de som har vært smittet og syke. De bør føle seg så lurt. 

Anonymkode: 4d87c...e0d

For en forkastelig holdning😡 Du kommer garantert til å bli smitta på ett eller annet tidspunkt. Det gjør vi alle!

Endret av Hengebukksvinet
  • Opprett ny...