Gå til innhold

Alle som sa at iiingen sliter med koronatiltak og ensomhet - her

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

NTNU slår alarm om studentenes psykiske helse – NRK Trøndelag

Annenhver student sliter psykisk. 

Anonymkode: 95bf9...259

Hvem har sagt det?

Anonymkode: fc26c...f96

Usikker på om jeg har sett akkurat den påstanden, men jeg har definitiv sett en god andel av bagatellisering. Slutt å sutre, klage, gnåle. Alle andre takler hjemmekontor og hjemmeskolen, bare en har riktig innstilling. 

Har sett det kanskje spesielt i debatten om videregående og studenter på høyskole/universitet. Ikke nødvendigvis her inne, men ofte i kommentarfeltene til lokalavis og innlegg fra de under 25. Jeg ble oppgitt over at videregående var på rødt nivå over jula og godt inn i januar. Da det ble besluttet å gå til grønt i midten av januar, var det altså så mye dritt i de kommentarfeltene. Skjøre ungdom, syter, smitter rundt, tåler ingenting blablabla. Der sitter seriøst voksne folk og ønsker de strengere tiltak, tross gruppen nylig er fullvaksinert om omtrent ikke bærer noe risiko for alvorlig sykdom, og klager over ungdom som tåler så lite at Norge kommer til å rakne. Vi snakker om en generasjon som aldri fikk normal videregående, og noen, høyere utdanning gjennom HELE utdanningsforløpet på denne skolen. Nå går vi inn i tredje våren med korona, mange har aldri hatt en normal eksamensperiode engang. 

Anonymkode: 5bc45...255

Problemet var at det hadde lite fokus, særlig fra media. Hadde media gjort jobben sin, hadde dette hatt full fokus fra dag 1. Slik jeg ser det og så det, var nyhetsformidlere langt mer opptatt av å lage klikksaker på selve pandemien. Jeg tror også det vil komme fram mye mer. Utsatte behandlinger og kontroller har nok bidratt til at sykdommer ikke blir oppdaget fort nok til å redde liv.

Annonse

prekæs skrev (3 minutter siden):

Problemet var at det hadde lite fokus, særlig fra media. Hadde media gjort jobben sin, hadde dette hatt full fokus fra dag 1. Slik jeg ser det og så det, var nyhetsformidlere langt mer opptatt av å lage klikksaker på selve pandemien. Jeg tror også det vil komme fram mye mer. Utsatte behandlinger og kontroller har nok bidratt til at sykdommer ikke blir oppdaget fort nok til å redde liv.

Det er jeg enig i. Enormt fokus på enkeltpersoner, artikler de visste de kom til å ta fyr i kommentarfeltene, der rakk folk å spy ut guffe til det ble stengt. Pandemien har vist at flere av de større avisene minner mer om se og hør enn nyhetsformidlere. 

Anonymkode: 5bc45...255

• Opprett ny...