Gå til innhold

Stoler ikke på hurtigtestene og jobber i helsevesenet.

Anbefalte innlegg

En bekjent her fikk tre negative hurtigtestene og positiv PCR test. Da ble mannen min karakterisert som nærkontakt. Han har tatt to hjemmetester som er negative og vurderer PCR test. Jeg kjente og på litt forkjølelsessjmptom i dag og tok test som ble negativ. Jobber i helsevesenet og skal på jobb i helga, vi har fått beskjed om å møte opp så lenge hjemmetest er negativ. Hva gjør jeg, går på jobb?

Anonymkode: c43d1...ed3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

En bekjent her fikk tre negative hurtigtestene og positiv PCR test. Da ble mannen min karakterisert som nærkontakt. Han har tatt to hjemmetester som er negative og vurderer PCR test. Jeg kjente og på litt forkjølelsessjmptom i dag og tok test som ble negativ. Jobber i helsevesenet og skal på jobb i helga, vi har fått beskjed om å møte opp så lenge hjemmetest er negativ. Hva gjør jeg, går på jobb?

Selvfølgelig går du på jobb. 

Anonymkode: aa6c5...12c

Jeg tok pcr test på mandag siden jeg er nærkontakt. Den kom tilbake positiv på tirsdag. Jeg har tatt selvtester mandag, tirsdag og onsdag aller negativ. Først torsdag morgen var hurtigtesten positiv. Ingen symptomer før torsdag.. stoler ikke på hurtigtestene et sekund!

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Er det så selvfølgelig 🤔

Du har en arbeidskontrakt som sier at du må på jobb de dagene du er satt opp på vakt. Med mindre regelverket sier at du ikke skal på jobb, har du plikt til å møte på jobb. Det er ikke rart vi har manko på folk på jobb i helsevesenet med slike holdninger rundt omkring.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du har en arbeidskontrakt som sier at du må på jobb de dagene du er satt opp på vakt. Med mindre regelverket sier at du ikke skal på jobb, har du plikt til å møte på jobb. Det er ikke rart vi har manko på folk på jobb i helsevesenet med slike holdninger rundt omkring.

? Holdninger som at vi ikke vil smitte eldre og svake

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

? Holdninger som at vi ikke vil smitte eldre og svake

Så dere skulket jobben før korona også, da dere hadde bittelitt sandpapirfølelse i halsen eller litt hodepine? Det fantes farlige sykdommer den gangen også.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så dere skulket jobben før korona også, da dere hadde bittelitt sandpapirfølelse i halsen eller litt hodepine? Det fantes farlige sykdommer den gangen også.

Nei, har svært få dager fravær. 

• Opprett ny...