Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Det er et ønske fra gjestene da to av dem aldri har smakt det før. Det blir servert med flatbrød og tyttebærsyltetøy. Hva slags drikke utenom vann? Brus er uaktuellt så det er sagt. Vil også ha en dessert som står i stil, så kom gjerne med forslag. Anonymkode: cea72...94e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 For min del er det melk som er den ultimate drikken til lapskaus. Vanlig skumma for meg, mens mannen helst vil ha surmelk.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (14 minutter siden): For min del er det melk som er den ultimate drikken til lapskaus. Vanlig skumma for meg, mens mannen helst vil ha surmelk. Ja hvorfor ikke? Det tenkte jeg ikke på, for alt jeg bruker melk til er i cornflakes :-) men iskald melk kan jeg tilby. Anonymkode: cea72...94e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 Noen liker saft til lapskaus, men jeg syns vann er best. Til dessert vil jeg foreslå sviskekompott med fløte eller vaniljesaus, fordi det er noe av det beste jeg vet. Anonymkode: c357f...ea5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Noen liker saft til lapskaus, men jeg syns vann er best. Til dessert vil jeg foreslå sviskekompott med fløte eller vaniljesaus, fordi det er noe av det beste jeg vet. Anonymkode: c357f...ea5 Jeg foretrekker vann, men kald melk var et godt tips, for jeg setter så stor pris på kos fremfor stil mange ganger. Liker ikke å henge meg på trender og slikt heller, og syns ting skal være ekte, uhøytidelig og hyggelig. Takk for tips :-) Anonymkode: cea72...94e
Himmel og hav Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 Øl. Alkoholfritt eller vanlig. Hva med tilslørte bondepiker til dessert?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 Definitivt øl, personlig foretrekker jeg en fripa eller 2 til (en alkoholfri ipa) siden smaken passer veldig godt til. Anonymkode: 6f964...d3b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #8 Skrevet 28. januar 2022 Jeg synes iskald husholdningssaft er godt til, må være helt kald da, isbiter eller stått i kjøleskap en stund. Synes tilslørte bondepiker var et godt forslag til dessert. Den kan ikke stå veldig lenge da, så kan ikke lages så lenge før. Det kan en kompott, trenger ikke være sviske, det kan være ferskenkompott eller hvilken som helst frukt nesten. Jeg synes semulepudding med rød saus også er kjempegodt, men det er kanskje litt for hverdagslig? Puddinger er i det hele tatt gode gamle oppskrifter, brødpudding med vanilje og rosiner i, eller mandelkjernepudding (oh, det er godt). Anonymkode: 0e548...b3b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #9 Skrevet 28. januar 2022 Enig med mandelkjernepudding og rød saus. Det bringer fram barndomsminner. Når min mormor lagde brun lapskaus var det alltid det til dessert ❤️ Anonymkode: 5d86d...af9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #10 Skrevet 28. januar 2022 Jeg liker klassiske puddinger, men ville servert noe lettere og friskere, som denne: https://www.nrk.no/mat/appelsinsalat-med-mork-sjokolade-og-krem-1.13974562 Enig i at øl, gjerne alkoholfritt, passer til. Anonymkode: c9222...f08
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #11 Skrevet 28. januar 2022 Himmel og hav skrev (6 timer siden): Øl. Alkoholfritt eller vanlig. Hva med tilslørte bondepiker til dessert? Det kunne gått an! Anonymkode: cea72...94e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #12 Skrevet 28. januar 2022 Jeg har hjemmebrygget lyst øl, så serverer det med tilbud om kald melk og hjemmelaget blåbærsaft. Tipper jeg tar tilslørte bondepiker denne gang, men takk for alle tips. Det blir en koselig middag. Skal ha litt kaker og likør til kaffen senere. Anonymkode: cea72...94e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #13 Skrevet 28. januar 2022 Jeg må alltid ha Lerum husholdningssaft til lapskaus 🙂. Anonymkode: 46ab7...957
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #14 Skrevet 28. januar 2022 Alkoholfritt øl eller vanlig øl er beste drikke til lapskaus. Hvis desserten skal være riktig tradisjonell, så tenker jeg semulepudding med rød saus, eller sviskekompott med fløte på. Anonymkode: 385c6...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå