Gå til innhold

Jeg prøver å nettdate…

Anbefalte innlegg

Skrevet

…og får ganske OK mengde med kontakt, i form av at folk ser på profilen min, liker bildene mine el lign. Noen skriver en melding i ny og ne. 

Noen få ganger har jeg også valgt å ta en kaffedate med den jeg skriver med. Alle gangene har det vært et 50% vellykket møte: vi ble ikke nødvendigvis kjærester, men jeg følte jeg gjorde rett i å møte dem. Jeg hadde klart å vurdere profilen og samtalen riktig; jeg endte hver gang opp med å bli kjent med en fin person. Selv om altså ikke den erotiske kjemien var der. To er blitt skikkelig nære venner av meg. 

Så jeg syns ikke jeg er så dårlig til å vurdere og forstå personene. Jeg klarer å se om vi har noe til felles.
Men akkurat nå er det visst en dårlig bølge på min datingside… De som tar kontakt ser ut til å ha huet helt under armen. De leser ikke hva jeg har skrevet på profilen, i stedet spør de meg om jobben og hobbyene mine på melding. De sjekker ikke hvilket aldersspenn jeg har åpnet for i mitt søk. De virker overrasket over at jeg ikke vil bli kjent via snap - selv det står at de må bruke er ordene sine for å få kontakt med meg. En nylig her var helt fantastisk:«Jeg ønsker meg en ærlig og ydmyk kvinne jeg kan elske og verne». Men på profilen min har jeg skrevet at jeg er selvstendig og har bein i nesa. Så jeg spurte ham helt retorisk «når du leser profilen min, slår det deg at jeg virker ydmyk?» Men han tok den ikke… han bare fortsatte med at jeg sikkert var det likevel. Det siste jeg vil er for øvrig å bli «vernet»… 

Og sånn går dagene videre. Man skulle tro de skrev det samme til hver eneste bruker der. Når det gjelder å velge ut rett person, altså en som de har noe til felles med, og deretter å tune seg inn på en type dialog som kunne passe i det individuelle tilfellet, så er det jo helt øde. Veldig mange virker ikke til å greie det. 

Andre som har erfaring med nettdating? Og hva sier man til sånne som ham jeg nevner, som vil finne en ydmyk kvinne å verne?!

Anonymkode: 646fd...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Eneste jeg trenger å bli vernet fra er sånne som deg, men det klarer jeg som regel ved å bruke blokkerings-knappen flittig"

Anonymkode: a3858...33e

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

…og får ganske OK mengde med kontakt, i form av at folk ser på profilen min, liker bildene mine el lign. Noen skriver en melding i ny og ne. 

Noen få ganger har jeg også valgt å ta en kaffedate med den jeg skriver med. Alle gangene har det vært et 50% vellykket møte: vi ble ikke nødvendigvis kjærester, men jeg følte jeg gjorde rett i å møte dem. Jeg hadde klart å vurdere profilen og samtalen riktig; jeg endte hver gang opp med å bli kjent med en fin person. Selv om altså ikke den erotiske kjemien var der. To er blitt skikkelig nære venner av meg. 

Så jeg syns ikke jeg er så dårlig til å vurdere og forstå personene. Jeg klarer å se om vi har noe til felles.
Men akkurat nå er det visst en dårlig bølge på min datingside… De som tar kontakt ser ut til å ha huet helt under armen. De leser ikke hva jeg har skrevet på profilen, i stedet spør de meg om jobben og hobbyene mine på melding. De sjekker ikke hvilket aldersspenn jeg har åpnet for i mitt søk. De virker overrasket over at jeg ikke vil bli kjent via snap - selv det står at de må bruke er ordene sine for å få kontakt med meg. En nylig her var helt fantastisk:«Jeg ønsker meg en ærlig og ydmyk kvinne jeg kan elske og verne». Men på profilen min har jeg skrevet at jeg er selvstendig og har bein i nesa. Så jeg spurte ham helt retorisk «når du leser profilen min, slår det deg at jeg virker ydmyk?» Men han tok den ikke… han bare fortsatte med at jeg sikkert var det likevel. Det siste jeg vil er for øvrig å bli «vernet»… 

Og sånn går dagene videre. Man skulle tro de skrev det samme til hver eneste bruker der. Når det gjelder å velge ut rett person, altså en som de har noe til felles med, og deretter å tune seg inn på en type dialog som kunne passe i det individuelle tilfellet, så er det jo helt øde. Veldig mange virker ikke til å greie det. 

Andre som har erfaring med nettdating? Og hva sier man til sånne som ham jeg nevner, som vil finne en ydmyk kvinne å verne?!

Ikke noe? Hvorfor kaste bort mer tid enn nødvendig? 

Anonymkode: bd6d5...3c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

"Eneste jeg trenger å bli vernet fra er sånne som deg, men det klarer jeg som regel ved å bruke blokkerings-knappen flittig"

Jeg er nok litt for høflig…! 

Skrevet

Han du fortalte om, Hi, han er det ingen vits å si annet til enn følgende: "Tror ikke vi passer sammen, men ønsker deg lykke til videre i letingen etter den rette :) " Og så blokkere etterpå, både for din og hans skyld.

Jeg ga opp nettdating, for jeg syntes det utviklet seg mer og mer negativt, ble mer og mer av det overfladiske. Menn som oppførte seg som om de var sluppet fri i godtebutikken - ref. han som sa til meg "vet du, jeg hadde aldri i livet trodd at jeg skulle ha sjanse på en så bra kvinne som deg, og det må bety at kanskje jeg kan få enda bedre også, jeg må være langt mer attraktiv enn jeg trodde". Men han ville ha en dør åpen hos meg, for jeg var visst bra for ham, han måtte bare først sjekke om han kanskje kunne få noe eeeenda bedre.

Og så ble det flere og flere som forsøkte å fremstå som de var ute etter en langvarig forhold, men som forsøkte å skjule at de var i et forhold allerede. Veldig mange av disse.

Anonymkode: aa6a1...c55

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han du fortalte om, Hi, han er det ingen vits å si annet til enn følgende: "Tror ikke vi passer sammen, men ønsker deg lykke til videre i letingen etter den rette :) " Og så blokkere etterpå, både for din og hans skyld.

Jeg ga opp nettdating, for jeg syntes det utviklet seg mer og mer negativt, ble mer og mer av det overfladiske. Menn som oppførte seg som om de var sluppet fri i godtebutikken - ref. han som sa til meg "vet du, jeg hadde aldri i livet trodd at jeg skulle ha sjanse på en så bra kvinne som deg, og det må bety at kanskje jeg kan få enda bedre også, jeg må være langt mer attraktiv enn jeg trodde". Men han ville ha en dør åpen hos meg, for jeg var visst bra for ham, han måtte bare først sjekke om han kanskje kunne få noe eeeenda bedre.

Og så ble det flere og flere som forsøkte å fremstå som de var ute etter en langvarig forhold, men som forsøkte å skjule at de var i et forhold allerede. Veldig mange av disse.

Fantastisk … han siktet høyt, og da syns han jammen det gikk an å gamble enda litt høyere?? 😂

Jeg pleier å klare å skille ut de som er i forhold, altså. De har f eks et telefonnummer de gir meg, men som tilhører en «ekstratelefon» og som følgelig ikke er synlig på 1881. Og når jeg får vite navnet, sjekker jeg så klart om en dame bor på samme adresse o.l. 

Skrevet

Ok; har skrevet til verne-fyren. Det ble pent og høflig:

«Jeg tror du og jeg er ute etter litt ulike ting i livet. 
Men lykke til med søket videre!»

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ok; har skrevet til verne-fyren. Det ble pent og høflig:

«Jeg tror du og jeg er ute etter litt ulike ting i livet. 
Men lykke til med søket videre!»

Uff, du er for høflig. Med det mener jeg, det gir han inntrykk av at du likevel er interessert. Du må være litt hard med slike skal de la deg være. Det er min erfaring i alle fall. Jeg skjønner at det er vanskelig, at du har et godt hjerte. Du har fortsatt et godt hjerte når du lærer slike å ikke oppføre seg slik mot andre.

Skrevet

Menn har en melding de kopierer og sender alle. En kompis av meg sier at han må sende minst 30 meldinger for å få svar fra en, så derfor har han forfattet en melding som han sender til alle. Er du ikke interessert, så svarer du ikke. Det er mye bedre enn å starte en diskusjon om han har lest profilen eller om han passer med deg osv. de er lykkelige fordi de får et svar. 

Anonymkode: c756f...4c8

Skrevet

Nettdating er ikke lett, og det er mange rare menn der ute. Så det er virkelig ikke lett å finne de få seriøse og oppegående. Jeg har bare gitt opp, har ikke vært på en nettdatingside på 4 år. Og det har vært så deilig. 

Anonymkode: ed8b4...330

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Menn har en melding de kopierer og sender alle. En kompis av meg sier at han må sende minst 30 meldinger for å få svar fra en, så derfor har han forfattet en melding som han sender til alle. Er du ikke interessert, så svarer du ikke. Det er mye bedre enn å starte en diskusjon om han har lest profilen eller om han passer med deg osv. de er lykkelige fordi de får et svar. 

Menn skjønner virkelig ikke tegningen. Når det er få kvinner og mange menn så konkurrerer de om noen få kvinner. Da må de gjøre en større innsats for å få en mulighet til å få en date med en av disse kvinnene, i stedet gjør de bare mindre og mindre innsats.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du kan hilse kompisen din og si at grunnen til at han ikke får flere napp er fordi han ikke gidder å vise oppriktig interesse for den/de damene han kontakter.

De masseproduserte meldingene er helt gjennomsiktige, man merker umiddelbart at det er en masseutsending, for det er ikke noe personlig, ingenting som viser at det er akkurat deg de ønsker kontakt med og er interessert i og liker profilen til.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du kan hilse kompisen din og si at grunnen til at han ikke får flere napp er fordi han ikke gidder å vise oppriktig interesse for den/de damene han kontakter.

De masseproduserte meldingene er helt gjennomsiktige, man merker umiddelbart at det er en masseutsending, for det er ikke noe personlig, ingenting som viser at det er akkurat deg de ønsker kontakt med og er interessert i og liker profilen til.

Og det er det ikke sikkert han er heller. Interessert i akkurat den ene altså. Kvinner er så vanvittig kresne på menn på nett. Men en kvinne som har vært singel i mange år, som har datet litt, men det ikke fungerer, de blir venner i stedet, bør legge listen litt lavere. Man kan ikke alltid velge fra øverste hylle

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og det er det ikke sikkert han er heller. Interessert i akkurat den ene altså. Kvinner er så vanvittig kresne på menn på nett. Men en kvinne som har vært singel i mange år, som har datet litt, men det ikke fungerer, de blir venner i stedet, bør legge listen litt lavere. Man kan ikke alltid velge fra øverste hylle

Man skal da alltid velge fra den hylla man ønsker å ha noen fra. Hvis man blir sammen med en som man egentlig ikke finner bra nok eller trives med, da vil det jo ikke vare. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei, man er ikke vanvittig kresen hvis man ikke gidder respondere på totalt upersonlige førstehenvendelser fra menn.

For med slike meldinger viser menn at de ser på kvinner som objekt, ikke noe de gidder å bruke energi på, at de overhodet ikke er interessert i personen den/de kvinnen/-e faktisk er.

Disse mennene velger å si til kvinner at de driter i hvem kvinnene er som person, det er kun objektet "kvinne" som er interessant, og at det kun er sex de er ute etter, siden de åpenlyst ikke kunne brydd seg mindre om hvem hun er.

Disse mennene taper på alle plan. Til og med de som er åpne om at de kun ønsker sex, selv de ønsker som regel å bli noenlunde sett som person, at det er deg han ønsker å ha sex med - ikke bare bli sett på som et tømmehull som tilfeldigvis er tilgjengelig.

Det er bare taperne som sender slike masseproduserte meldinger. Da skaper de sitt eget forskrudde syn på kvinner, at kvinner er "vanvittig kresne", når sannheten er at det er de som like gjerne kunne fortalt disse kvinnene de kontakter at de driter i hvem de er. Det er de oppegående kvinnene som velger bort menn som sender disse intetsigende meldingene som så lett avslører dem.

Er han kun ute etter sex, vær ærlig om det, og vis likevel personlig interesse overfor den han da ønsker.

Men han kommer sikkert til å sitte og sende 30 og 60 massemeldinger om ti år også, enda mer overbevist om at det er kvinnenes skyld fordi de er så kresne...

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Menn skjønner virkelig ikke tegningen. Når det er få kvinner og mange menn så konkurrerer de om noen få kvinner. Da må de gjøre en større innsats for å få en mulighet til å få en date med en av disse kvinnene, i stedet gjør de bare mindre og mindre innsats.

Ja, dette tenker jeg også. Jeg gjenkjenner jo ferdiglagede meldinger. Og de som bare skriver «Hei, går det bra» er jo heller ikke interessert. De har jo bare sett på bildet…

Men de som sier «det var en sjeldent saftspent profil», derimot, de har i det minste sett etter hvem de skriver til. Og det bør jo være et minimum. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...