Gå til innhold

Hva har dere som tilbehør til supper, hvilke tilbehør til hvilke supper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om suppa ikke er mettende nok i seg selv, så har jeg ofte godt brød eller rundstykker ved siden av sammen med godt smør. Det passer godt til kremet suppe. Til klare supper bruker jeg flatbrød. Ikke veldig kreativt, men det er godt. 

Pannekake hører til ertesuppe eller i nødsfall tomatsuppe. 

Flatbrød og smør hører til kjøttsuppe og sodd. 

Rømmeklatt eller hardkokt egg hører til spinatsuppe, brenneslesuppe og tomatsuppe.

I sterke supper med mye chili kan man også ha en rømmeklatt, og gjerne klippe frisk persille oppå. 

Fiskesuppa kan også få litt persille eller frisk dill drysset over. Samt godt brød med ekte smør. 

Anonymkode: 699b7...c83

Jeg ovnsgriller ofte de grønnsakene som er i suppa. Blomkålsuppe, ovnsgrillet blomkål. Maissuppe, grillet maiskolbe og skjærer av mais i skiver. Maissuppe har jeg også pannestekt Chorizo til. Ellers er grillet parmesan veldig godt til supper. Riv parmesan over et bakepapir. Ikke for tykt lag. Grill i ovnen. Del med pizzahjul i passende biter når du tar ut av ovnen, da er den myk og lett å dele. Avkjøl og ha til suppa som «potetgull» sprø og god og masse smak  

Godt grovbrød/rundstykker er også et must.

Jeg ELSKER gode supper. 😊

Anonymkode: 0e40b...0e7

Som regel ingenting, og styrer unna kremet supper. De få gangene det blir noe ved siden av, er det flatbrød eller ei skive grovt brød som kan være godt til grønnsakssuppe. 

Anonymkode: fab1e...3b1

Annonse

Til tomatsuppe har jeg egg, pasta/makaroni, poteter i terninger og løk

Til blomkålsuppe har jeg baconterninger og ferskt, hjembakt brød

Til grønnsakssuppe har jeg hjembakte rundstykker med hjemmelaget kryddersmør. Av og til byggryn 

Til gulrotsuppe og søtpotetsuppe har jeg creme fraishe og brød med smør

Til gresskarsuppe har jeg gresskarkjerner, krutonger og gressløk

Flere supper enn dette serveres ikke hos meg

Anonymkode: a9724...0c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...