Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg ser bare de på 40+ nærmest, i ulike medier. Den yngste er vel Einar Tørnquist, han er vel i 30-årene og ikke så morsom heller. Mer smart og liketil. Så er det gamlinger for det meste. Flere er for all del morsomme, men de får et visst gubbepreg for det er jo absolutt flest menn. Hvor er de unge hen? Har de ikke humor eller får de ikke plass i mediene, eller er det bare jeg som ikke følger godt nok med? Anonymkode: c43a5...4b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Generasjon krenket tåler ikke en spøk. Anonymkode: cf926...43f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Jeg synes Herman Flesvig er morsom. Anonymkode: 218f1...9c3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Det finnes da mange norske unge komikere. Den som er mest kjent under 30 er vel Herman Flesvig. Her har P3 kåret de 10 beste humorkontoene https://p3.no/ti-av-norges-morsomste-humorkontoer/ Anonymkode: a8c68...55b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Stand-up artister som er up and comming finner de på åpne humor-scenene. Der kan nye og litt mer erfarne teste ut materialet sitt på publikum. Anonymkode: a8c68...55b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det finnes da mange norske unge komikere. Den som er mest kjent under 30 er vel Herman Flesvig. Her har P3 kåret de 10 beste humorkontoene https://p3.no/ti-av-norges-morsomste-humorkontoer/ Anonymkode: a8c68...55b Maria Stavang kan være morsom. Mange av disse kontoene er jo ikke komikere, de bare deler. Jeg syns ikke de andre var særlig morsomme jeg da. Anonymkode: c43a5...4b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Stand-up artister som er up and comming finner de på åpne humor-scenene. Der kan nye og litt mer erfarne teste ut materialet sitt på publikum. Anonymkode: a8c68...55b Ja det er riktig, men de er jo ikke på TV eller særlig synlige ellers. Kanskje unge i dag er mer opptatt av andre ting de viser frem og driver med på TikTok osv. Nå er det en som er morsom der, men jeg har glemt navnet. Han er ikke norsk da. Anonymkode: c43a5...4b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Det finnes flere unge norske komikere som jeg ler godt av. Hermann Flesvik er morsom. Og så han langhårede. Håvard et eller annet? Han er rimelig morsom. Og så en del jeg dessverre ikke kan navnet på. Er elendig på navn. Men 40-åringer er ikke gamlinger altså! Anonymkode: e9401...9f4
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 Stian Blipp har kommet med bra standup show nå Anonymkode: f9eac...a16
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det finnes flere unge norske komikere som jeg ler godt av. Hermann Flesvik er morsom. Og så han langhårede. Håvard et eller annet? Han er rimelig morsom. Og så en del jeg dessverre ikke kan navnet på. Er elendig på navn. Men 40-åringer er ikke gamlinger altså! Anonymkode: e9401...9f4 Det var ikke sånn ment at jeg ser på 40+ som gammelt vanligvis. Jeg tenker bare at det hadde vært friskt med litt yngre folk enn de samme "gamle" igjen og igjen. Ser flere nevner Flesvig. Ja, han er forsåvidt morsom og flink nok. Det skulle bare vært mange flere på det nivået. Anonymkode: c43a5...4b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Generasjon krenket tåler ikke en spøk. Anonymkode: cf926...43f Det er en grunn til at vi trenger yngre. Sånn at slike holdninger ikke alltid kommer så tydelig frem. Det er ikke særlig morsomt at gubber sitter og akker seg over alle snøflak som blir krenket. De blir bare patetiske når de latterligjør den yngre generasjonen. Anonymkode: c43a5...4b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 Jeg måtte Google Einar Tørnquist, var helt sikker på at du bommet da du sa at han var i 30 årene 😅du hadde rett, han er jo bare 39. Trodde han var myye eldre. Det finnes flere gode unge komikere, jeg tror bare ikke at de ander vanlige tv programmer som stedet å treffe sitt publikum. Mine barn som er i tyveårene har ikke engang vanlige tv-kanaler Anonymkode: 2f1b4...ea1
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er en grunn til at vi trenger yngre. Sånn at slike holdninger ikke alltid kommer så tydelig frem. Det er ikke særlig morsomt at gubber sitter og akker seg over alle snøflak som blir krenket. De blir bare patetiske når de latterligjør den yngre generasjonen. Anonymkode: c43a5...4b2 Nei, det er jeg helt enig med deg i. Gubber tåler som regel ikke en spøk selv. Men det er ingen tvil om at generasjon krenket ikke tåler en vits en gang uten at den skal analyseres og forklares hvorfor den trigger trauma hos enkelte. Som den gamle "kom igjen, catch up!"-vitsen. Den kan trigge de som har vært utsatt for en trafikkulykke. Den er morsom fordi tomaten som ble påkjørt nå er ketchup. Noe som egentlig ikke er morsomt fordi det skjedde som følge av en trafikkulykke og den tomaten er egentlig et offer. Derfor kan en slik vits trigge de som har vært i en trafikkulykke før. Anonymkode: cf926...43f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er en grunn til at vi trenger yngre. Sånn at slike holdninger ikke alltid kommer så tydelig frem. Det er ikke særlig morsomt at gubber sitter og akker seg over alle snøflak som blir krenket. De blir bare patetiske når de latterligjør den yngre generasjonen. Anonymkode: c43a5...4b2 Det er ingen som er så skjøre snøflak som gubber som får beskjed om at oppførselen deres er uakseptabel. Krenkometeret går til himmels. Anonymkode: 218f1...9c3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg måtte Google Einar Tørnquist, var helt sikker på at du bommet da du sa at han var i 30 årene 😅du hadde rett, han er jo bare 39. Trodde han var myye eldre. Det finnes flere gode unge komikere, jeg tror bare ikke at de ander vanlige tv programmer som stedet å treffe sitt publikum. Mine barn som er i tyveårene har ikke engang vanlige tv-kanaler Anonymkode: 2f1b4...ea1 Nei det var også det jeg tenkte. At de helst er å finne på andre kanaler, men jeg tror TV kommer tilbake som et medie også yngre vil se mer på etterhvert. Da må jo i grunnen kanalene sørge for å dra yngre. Det holder ikke med Sophie Elise og Niklas på God kveld Norge. Det er dørgende kjedelig på alle måter. Jeg er også bra lei av influensere og dumme unge. Ikke vondt ment egentlig, og jeg har ingenting mot Sophie Elise sånn personlig. De blir bare så utrolig kjedelige, og det må finnes de som er mellom oppegående yngre politikere og miljøforkjempere og influensere. Få noen intelligente morsomme unge på skjermen, for det tror jeg ville gjort seg. Anonymkode: c43a5...4b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen som er så skjøre snøflak som gubber som får beskjed om at oppførselen deres er uakseptabel. Krenkometeret går til himmels. Anonymkode: 218f1...9c3 Hahaha. Det har du jammen rett i. Anonymkode: c43a5...4b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Generasjon krenket tåler ikke en spøk. Anonymkode: cf926...43f Jeg er uenig. De gamle, store komikere som Rolv Wesenlund, Harald Heide-Steen, KLM, Otto Jespersen og andre av samme type hadde ikke behov for å spøke om bæsj og sex, samt komme med nedsettende karakteristikker av bestemte grupper personer for å være hysterisk morsomme. Dagens humor er rett og slett ikke morsom. Jeg er heller ikke lettkrenket, men jeg synes ikke at spøk om voldtekt med shaming av ofre, rasistiske vitser og altfor mye sex, bæsj og andre kroppslige funksjoner er noe som helst å le av. Dette blir bare krampaktig og talentløst. Man klarer seg faktisk fint uten slike innslag, hvis man har talent nok. Anonymkode: 514a7...292
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg er uenig. De gamle, store komikere som Rolv Wesenlund, Harald Heide-Steen, KLM, Otto Jespersen og andre av samme type hadde ikke behov for å spøke om bæsj og sex, samt komme med nedsettende karakteristikker av bestemte grupper personer for å være hysterisk morsomme. Dagens humor er rett og slett ikke morsom. Jeg er heller ikke lettkrenket, men jeg synes ikke at spøk om voldtekt med shaming av ofre, rasistiske vitser og altfor mye sex, bæsj og andre kroppslige funksjoner er noe som helst å le av. Dette blir bare krampaktig og talentløst. Man klarer seg faktisk fint uten slike innslag, hvis man har talent nok. Anonymkode: 514a7...292 Wow, du tror virkelig det er det en komiker spøker om i dag altså, rasistisk hets av minoriteter, bæsj, ler av å sparke nedover. For all del, jeg synes det er trist at generasjon krenket ikke klarer å spøke om noe uten at det skal analyseres i fillebiter og forklares hvorfor det er krenkende, selv når det er en selv en ler av, men du tar jo virkelig kaka! Anonymkode: cf926...43f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 Jeg tror det er en stor fordel å ikke være alt for ung som komiker. Du må ha ganske mye kunskap og erfaring for faktisk få stoffet til å bli morsomt. I tillegg er det ofte tabuer og ting som vekker pinlige følelser som gjør at et show blir severdig. Det krever både evne til å se kontraster og motsetninger og mot til å ta det opp. For mange kommer det mer med årene og erfaringen. Du skal være ganske trygg på hvem du selv er og hva du står for før du våger å si og gjøre pinlige ting på senen. Anonymkode: 3720c...419
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg tror det er en stor fordel å ikke være alt for ung som komiker. Du må ha ganske mye kunskap og erfaring for faktisk få stoffet til å bli morsomt. I tillegg er det ofte tabuer og ting som vekker pinlige følelser som gjør at et show blir severdig. Det krever både evne til å se kontraster og motsetninger og mot til å ta det opp. For mange kommer det mer med årene og erfaringen. Du skal være ganske trygg på hvem du selv er og hva du står for før du våger å si og gjøre pinlige ting på senen. Anonymkode: 3720c...419 Jeg er enig i mye her, men jeg tror ærlig talt at yngre har mer mot enn de eldre. Fordelen for de "gode gamle" er at en fanskare sjelden svikter et idol de har hatt i mange år. Folk er ekstremt lojale sånn, men jeg tror også da at faren er der for at de ikke ser at den de alltid har likt, har begynt å bli mindre morsom og litt gubbete. Mot tror jeg unge har, og de er vel litt smartere og erfarne enn generasjonen før, da de er mye mer opplyste på mange felt. Anonymkode: c43a5...4b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #21 Skrevet 27. januar 2022 Kevin Vågenes er jo fantastisk! Anonymkode: af6a8...1c6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #22 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg ser bare de på 40+ nærmest, i ulike medier. Den yngste er vel Einar Tørnquist, han er vel i 30-årene og ikke så morsom heller. Mer smart og liketil. Så er det gamlinger for det meste. Flere er for all del morsomme, men de får et visst gubbepreg for det er jo absolutt flest menn. Hvor er de unge hen? Har de ikke humor eller får de ikke plass i mediene, eller er det bare jeg som ikke følger godt nok med? Anonymkode: c43a5...4b2 Han er jo ikke en komiker. Han er en programleder. Anonymkode: 4f294...de5
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #23 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Han er jo ikke en komiker. Han er en programleder. Anonymkode: 4f294...de5 Han er komiker også. Samt musiker. Han hadde blant annet komishowet Tørnquist show på MAX. Anonymkode: c43a5...4b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #24 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg er uenig. De gamle, store komikere som Rolv Wesenlund, Harald Heide-Steen, KLM, Otto Jespersen og andre av samme type hadde ikke behov for å spøke om bæsj og sex, samt komme med nedsettende karakteristikker av bestemte grupper personer for å være hysterisk morsomme. Dagens humor er rett og slett ikke morsom. Jeg er heller ikke lettkrenket, men jeg synes ikke at spøk om voldtekt med shaming av ofre, rasistiske vitser og altfor mye sex, bæsj og andre kroppslige funksjoner er noe som helst å le av. Dette blir bare krampaktig og talentløst. Man klarer seg faktisk fint uten slike innslag, hvis man har talent nok. Anonymkode: 514a7...292 Jo, du er faktisk lettkrenket. Alt dette kan sjølvsagt spøkes med. Anonymkode: de6c4...bf0
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2022 #25 Skrevet 27. januar 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jo, du er faktisk lettkrenket. Alt dette kan sjølvsagt spøkes med. Anonymkode: de6c4...bf0 Men spesielt morsomt er det ikke. Anonymkode: f2ab8...926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå