Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har to bad, og kan fint sette av et bad om en av oss må i isolasjon. Men badet ligger i gang med de andre soverommene. Det andre bade ligger slik at man må gå gjennom stua for å komme til det. Hvordan har dere som har vært i isolasjon løst det? Tenker at med trykket nå er det ikke lenge før vi har korona i hus. 

Anonymkode: 34512...ad0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144426071-hvordan-isolerer-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor isolere? Kan dere ikke bare la det blåse gjennom familien. 

Anonymkode: a88b2...5b4

Må gå på jobb. Kan ikke si til arbeidsgiver at jeg sitter hjemme emulere og venter på å bli syk. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Må gå på jobb. Kan ikke si til arbeidsgiver at jeg sitter hjemme emulere og venter på å bli syk. 

Friske folk går på jobb. Du bare tester deg 

Anonymkode: 96fdc...675

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Friske folk går på jobb. Du bare tester deg 

Anonymkode: 96fdc...675

Ja men om ikke den som evt er smittet er isolert må jeg teste i 6+5 dager. Og om vi da blir smittet en etter en, kan vi risikere å teste i ukesvis. I all verden, er dere så dårlige arbeidstakere at dere planlegger å bli syke? Håper dere ikke får utbetalt sykepenger. Man gjør det man kan for å unngå å bli syk. 
Derfor jeg lurer på hvordan folk evt løser dette. 

Ja men om ikke den som evt er smittet er isolert må jeg teste i 6+5 dager. Og om vi da blir smittet en etter en, kan vi risikere å teste i ukesvis. I all verden, er dere så dårlige arbeidstakere at dere planlegger å bli syke? Håper dere ikke får utbetalt sykepenger. Man gjør det man kan for å unngå å bli syk. 

Nei, kommet nye regler. Du lever som normalt mens den som er syk er hjemme. Du tester deg hver dag

Anonymkode: 5a162...f61

Du må teste deg uansett om den syke er isolert eller ei.

Anonymkode: f8ab5...4a3

Nei, kommet nye regler. Du lever som normalt mens den som er syk er hjemme. Du tester deg hver dag

Anonymkode: 5a162...f61

Ja, men du har fått med seg at det er ulike testeregler og antall dager om den som er syk er isolert fra alle i husholdningen eller ikke? Det er litt relevant for om jeg ender opp med å teste meg i uke etter uke etter uke.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Vi har to bad, og kan fint sette av et bad om en av oss må i isolasjon. Men badet ligger i gang med de andre soverommene. Det andre bade ligger slik at man må gå gjennom stua for å komme til det. Hvordan har dere som har vært i isolasjon løst det? Tenker at med trykket nå er det ikke lenge før vi har korona i hus. 

Jeg har gått til innkjøp av romdrakter. Én til hver. 

Herregud, alle sammen i hele verden får korona. 

Anonymkode: ffdec...e71

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har gått til innkjøp av romdrakter. Én til hver. 

Herregud, alle sammen i hele verden får korona. 

Anonymkode: ffdec...e71

Jeg er ikke redd for å få det, vil bare teste så kort tid som mulig.

De kommer til å avblåse testregimet snart. For det første virker de ikke. Bare se på alle som har testet negativt hjemme ti ganger, men likevel er pcr-positiv. 
For det andre funker ikke testregimet. Det er ikke nok tester rett og slett. 
De blir nok nødt til å avvikle hele greia. (Som Sør-Afrika har sagt i to måneder, men vi ikke har villet lytte til.)

Anonymkode: 34698...bed

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Planlegger ikke. Men med små barn så er det vanskelig å isolere seg.

Anonymkode: 51296...edc

Vi fikk det i hus i november. Avhenger litt hvem som blir syk ig hva slags boenhet en har, voksne er enklere å isolere. Vi har kun ett bad og ett separat toalett, ett rekkehus på ca 100 kvm og kun en stue.

Den som var smittet brukte toalettet og jeg skrev en stor lapp på utsiden «koronadassen». Ved dusj åpnet jeg døra og skrudde på vannet, han dusjet og gikk på rommet, så slo jeg av og vasket over det som var tatt på. Rigget ett hjørne i stua hvor den som var smittet satt i sakkosekken et par meter fra resten, med egen søppelbøtte og en rull papir. Skulle han ha kaffe, brukte han ett papir til å trykke på kaffemaskinen og kastet det etterpå. Han hold seg unna oss andre, dvs vi gikk fritt rundt og han bevegde seg rundt når vi ikke var der. 

Ingen av oss andre ble smittet. 

Anonymkode: 4e216...746

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

De kommer til å avblåse testregimet snart. For det første virker de ikke. Bare se på alle som har testet negativt hjemme ti ganger, men likevel er pcr-positiv. 
De blir nok nødt til å avvikle hele greia. (Som Sør-Afrika har sagt i to måneder, men vi ikke har villet lytte til.)

Du har skjønt hvorfor pcr var negativ hos denne damen? Han hadde ikke covid? 

Anonymkode: 7b1d8...3ae

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tror du? Jeg er usikker, virker som vi nå bare har lagt en strategi, den skal følges uavhengig innspill/erfaring fra andre land. Virker ikke som vi anerkjenner helt erfaringen fra sør-Afrika. Men, blir jo spennende å se da, hva de finner på her fremover 😅 Ser en her bruker joker nord som sammenligning, er ikke helt uenig i det. Avisene synser i alle retninger om hva som kommer fra neste pressemelding. Ingen har en anelse liksom 😂

Tror du? Jeg er usikker, virker som vi nå bare har lagt en strategi, den skal følges uavhengig innspill/erfaring fra andre land. Virker ikke som vi anerkjenner helt erfaringen fra sør-Afrika. Men, blir jo spennende å se da, hva de finner på her fremover 😅 Ser en her bruker joker nord som sammenligning, er ikke helt uenig i det. Avisene synser i alle retninger om hva som kommer fra neste pressemelding. Ingen har en anelse liksom 😂

Erfaringene fra sør Afrika er jo selvfølgelig tatt med i betraktningen, men det er jo ikke sammenliknbart! De har en mye yngre populasjon, der har allerede utrolig mange av de svakeste dødd,de har et helsevesen som ikke yter samme nivå som oss. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Erfaringene fra sør Afrika er jo selvfølgelig tatt med i betraktningen, men det er jo ikke sammenliknbart! De har en mye yngre populasjon, der har allerede utrolig mange av de svakeste dødd,de har et helsevesen som ikke yter samme nivå som oss. 

Er de tatt med i betraktning? Hvordan da? 

De har riktignok langt yngre populasjon, men vi har igjen vaksinert stort sett de fleste eldre med hele tre doser, så hva er det som setter oss i en situasjon hvor vi skal tenke tiltak og testing nå som viruset herjer fritt her også, med en test som ikke akkurat er pålitelig. 

• Opprett ny...