Anonym bruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Tenk om alle de store stjernene fikk korona (ikke alvorlig syk da) og ikke fikk deltatt i OL slik at reservene må dra. Det hadde blitt spennende det. Gleder meg til OL. 😊 Anonymkode: 0eaa6...118
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Jeg har bestemt meg for å ikke se en eneste OL-sending. Min personlige boikott fordi OL blir brukt for å hvitvaske landets grusomme behandling av uigurene og alle andre brudd på menneskerettighetene. Kan ikke unngå å få med meg resultater via aviser, og vil sikkert glede meg over nordmenn som gjør det bra. Men har ikke tenkt å se noen sendinger. Anonymkode: b7908...114
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Jeg håper de får korona og ikke får deltatt. Alle sammen. Og det ER "slemt" ment. Mulig da lufthodene forstår at det er åndsforlatt det de driver med. Anonymkode: cff94...442
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 Enda en grunn til å boikotte dette OL: https://www.nrk.no/urix/frykter-at-kina-tommer-grunnvann-for-a-arrangere-ol-ved-orken-1.15824938 De arrangerer vinter-OL et sted det ikke er naturlig snø, all snø i løyper er kunstsnø. I tillegg produserer de kunstsnø for å pynte (!) landskapet rundt, slik at det skal se ut som om det er naturlig snø der. For seks år siden viste undersøkelser at 80 % av landets grunnvann ikke lenger var sikkert for mennesker. Nå velger de å bruke sikkert grunnvann for å produsere kunstsnø i en ørken for å arrangere OL. Det er på tide at idretten tar et alvorlig oppgjør med OL-pampene og får til en total retningsendring for både OL og andre store mesterskap. Nå er det kun penger og makt som teller, idretten selges mens menneskerettigheter og miljø ofres. Det er lite igjen av idretten i slike mesterskap. Anonymkode: b7908...114
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Skulle ønske de bare lot være å stille i OL, og heller holdt andre konkurranser. Anonymkode: 043b0...a91
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 26.1.2022 den 23.20): Enda en grunn til å boikotte dette OL: https://www.nrk.no/urix/frykter-at-kina-tommer-grunnvann-for-a-arrangere-ol-ved-orken-1.15824938 De arrangerer vinter-OL et sted det ikke er naturlig snø, all snø i løyper er kunstsnø. I tillegg produserer de kunstsnø for å pynte (!) landskapet rundt, slik at det skal se ut som om det er naturlig snø der. For seks år siden viste undersøkelser at 80 % av landets grunnvann ikke lenger var sikkert for mennesker. Nå velger de å bruke sikkert grunnvann for å produsere kunstsnø i en ørken for å arrangere OL. Det er på tide at idretten tar et alvorlig oppgjør med OL-pampene og får til en total retningsendring for både OL og andre store mesterskap. Nå er det kun penger og makt som teller, idretten selges mens menneskerettigheter og miljø ofres. Det er lite igjen av idretten i slike mesterskap. Anonymkode: b7908...114 Takk for info, dette var jo tragisk! I tillegg til vannforbruket må det jo kreve enorme mengder energi å holde det kaldt så snøen blir liggende. 😰 Anonymkode: efb4a...cc6
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 Det er jo skikkelig slemt ment? Du vil at de beste, de som har talentet, viljen, de fysiske forutsetningene og som har vært villig til å ofre mest, sykdom? For at du hadde syns det var underholdende å se de nestbeste? Å ønske sykdom på andre er i utgangspunktet slemt, å ønske det på mennesker som lever av helsen og prestasjonene sine er så nedrig at jeg knapt tror hva jeg leser. At Kina aldri skulle hatt OL er en annen sak, og ikke noe vi skal legge ansvar på idrettsutøverne for. Å kvalifisere seg til OL skjer ikke ofte i de fleste utøvernes karrierer, de færreste er Bjørgen og Bjørndalen, så at OL kommer i et diktatur i det lille vinduet man har for å prestere i det høyest rangerte mesterskapet er bare ren uflaks. Rett kritikken der den hører hjemme, i det korrupte pampeveldet som lar seg kjøpe, enten det er OL i Kina eller fotball-VM i Qatar. Anonymkode: d428b...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå