Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan være alt fra at de driter i alt som heter smittevernregler, til at de har overholdt alle smittevernregler og likevel har blitt tilfeldig smittet. Det kan være folk med flere vaksinedoser innenbords, eller det kan være uvaksinerte. Mange har jobber hvor de møter mange, i noen jobber er man mer utsatt for smitte. Noen kan være genetisk mer disponert for å bli smittet av akkurat dette viruset. Noen har redusert immunforsvar pga. sykdom, andre fordi de driter i helsa, og noen går på immundempende medisiner.

Anonymkode: f5165...ec5

Min kjære mor har nå covid hun er een mest renslige personen jeg vet om. I tillegg har hun kun holdt seg inne bortsett fra butikk en gang i uken. Hun har kreft og nedsatt immunforsvar, 3 vaksiner. Allikevel ble hun smittet.

Anonymkode: 64f66...7d6

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Min kjære mor har nå covid hun er een mest renslige personen jeg vet om. I tillegg har hun kun holdt seg inne bortsett fra butikk en gang i uken. Hun har kreft og nedsatt immunforsvar, 3 vaksiner. Allikevel ble hun smittet.

Hvordan ble hun smittet? 

Anonymkode: 3ff05...321

Annonse

Neppe. Jeg har en venn som isolerte seg helt. Han har OCD og er veldig redd virus og bakterier. På det verste gikk han kun ut om natten for å få luft, da med to munnbind og hansker på seg. Han ble likevel smittet! Tror ikke jeg vet om noe menneske som er mer renslig, han vasker seg jo så mye at det er et problem. 

Jeg på min side er helt normalt renslig og jobber i skolen. Det har vært flere smitteutbrudd der jeg har tatt på samme ting som de som etterpå viste seg å være smittet. Jeg har fire skolebarn som har hatt smitteutbrudd i sine klasser, ja enda til to ulike ganger barnas venner på besøk som etterpå har vist seg at var smittet. Ingen av oss har blitt smittet. Flaks?

Anonymkode: 15f04...f64

Vel… her hadde jeg klart meg i 1,5 år før jeg fikk delta. Hadde 2 nærkontakter utenom husstanden og hjemmekontor. Fulgt alle smitteverntiltak. Ble smittet av et av barna mine. Barnet var helt uten symptomer, men jeg ble skikkelig syk.

Tenker det samme skjer nå snart. Har 2 stk på skole og 1 i bhg… smitten der florerer…omikron er rett rundt hjørnet uansett hvor flink jeg er.

Hvis omikron smitter så lett som forkjølelser gjør ….er det lett å bli smittet  på den ene turen til butikken i uka. 

Tilfeldigheter… klart noen driter i smittetiltak, mentor den gemene hop er det tilfeldigheter.

Anonymkode: 552e7...cb1

Noen blir bare lettere smittet. Jeg har en jobb der jeg har kontakt med mennesker. Jeg må bevege meg i samfunnet litt. Ungene i småskolen med digert utbrudd før jul. Minste fikk det da. Vi tre andre fikk det ikke. Regner med å få omikron nå da. Jeg er normalt renslig. Vasker hender hver gang jeg har vært ute. Bruker minimalt med håndsprit, brukes kun når håndvask ikke er tilgjengelig. Bruker munnbind men kun der avstand er umulig å holde. 

Anonymkode: fe16b...caf

Det handler vel mer om at noen er mer utsatt. Jeg har f.eks 4 barn på ulike trinn i skolen, kjører buss hver dag og jobber på småbarnsavdeling i en bhg med mange barn og ansatte. Samboer er lærer på barneskolen og er utsatt han også. 

Barna våre hadde delta i november og hele familien fikk omikron i januar etter to store smitteutbrudd på en forholdsvis liten skole.

Anonymkode: 56bd2...3a4

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg tenker at folk med dårlig hygiene sikkert har supertrimma immunforsvar jeg. 😂

Jeg tenker det samme. Det er en grunn til at vi har oppblomstring av RS, diverse forkjølelser og sånt i år, som er harde å håndtere for mange. Vi har jo ikke lenger noe særlig immunforsvar etter å ha badet i sprit i snart to år. 

Anonymkode: 046a4...b8a

Annonse

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg tenker at folk med dårlig hygiene sikkert har supertrimma immunforsvar jeg. 😂

Haha, det tenker jeg også. Ingenting som biter på den dritten 😂

Klinisk rene er derimot mer utsatt. 

Anonymkode: 1ad86...311

Anonym bruker skrev (På 26.1.2022 den 20.51):

Hvordan ble hun smittet? 

Anonymkode: 3ff05...321

Det må ha vert enten i butikken eller ved å ha tatt på noen varer. Ingen annen måte å bli smittet på for henne. Hun har det heldigvis bra da foreløpig.

• Opprett ny...