Gå til innhold

Farmen og alkoholhysteri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det var utrolig pinlig å være vitne til det hysteriet som fulgte etter at Adam tømte ut alkoholen. Nå skal jeg si med en gang at jeg syns ikke at det var riktig av han og han er ganske dust i rollen som storbonde. Veldig barnslig selv om jeg liker han godt sånn generellt.

En merket jo at hun som drakk og var hjelperen hans ble nesten desperat da han sa at det var nok alkohol, men jeg tenker at hun tok seg i det etterhvert fordi hun skjønte selv hvor desperat hun virket. Jeg blir veldig overrasket over folk sitt behov for alkohol, og selv om jeg jo skjønner at de får lyst på goder når de er der, så er der veldig merkelig i mitt syn å klikke så mye for å miste en flaske alkohol. Niklas var en av dem som klikket mest, men jeg syns Sellbekk er overraskende feig og konfliktsky der inne. Ikke tør han si mot stjeling og blir sur på Adam fordi de andre ble forbanna. Hadde noen her blitt så klikk for å miste en flaske alkohol? 

Anonymkode: ab51a...030

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var idiotisk ja. Men, han er ung og dum og han får få litt på den kontoen. 
Vet ikke om han bare er dum eller om det er noe kalkulert i det også da. Hele seansen ble bare veldig flau egentlig. Huff liksom. Å fjerne alt man ikke liker er jo ekstremt. 

Anonymkode: 756b4...dda

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det var idiotisk ja. Men, han er ung og dum og han får få litt på den kontoen. 
Vet ikke om han bare er dum eller om det er noe kalkulert i det også da. Hele seansen ble bare veldig flau egentlig. Huff liksom. Å fjerne alt man ikke liker er jo ekstremt. 

Jeg tror faktisk at han var litt irritert på alvor, for det så sånn ut. At han ikke tåler alkohol,-men han kan jo ikke overkjøre folk sånn. Det var likevel pinlig å se de voldsomme reaksjonene fordi det var nettopp alkohol da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror faktisk at han var litt irritert på alvor, for det så sånn ut. At han ikke tåler alkohol,-men han kan jo ikke overkjøre folk sånn. Det var likevel pinlig å se de voldsomme reaksjonene fordi det var nettopp alkohol da. 

Begge leire overreagerte litt ja. Barnslig gjort men kjære vene, det var bare alkohol. De sa at det var så lite goder der. Denne sesongen er vel den med mest goder da. Tatt i betraktning massiv smugling og litt stjeling. 😂 Å bli såååå sjokkert fordi alkohol ryker ut av vinduet er vel et tankekors det også. Denne sesongen har mye umodne mennesker altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Begge leire overreagerte litt ja. Barnslig gjort men kjære vene, det var bare alkohol. De sa at det var så lite goder der. Denne sesongen er vel den med mest goder da. Tatt i betraktning massiv smugling og litt stjeling. 😂 Å bli såååå sjokkert fordi alkohol ryker ut av vinduet er vel et tankekors det også. Denne sesongen har mye umodne mennesker altså. 

Ja det er det. Har tenkt at det må være litt ekstra nærtagende og også bortskjemte folk der i år. Blir litt flaut å se innimellom der syns jeg. Smugling for mange tusen, det er drøyt, men det var jo snilt av Sophie Elise å spandere da :) 

Skrevet

Akkurat her er jeg enig med Niklas, han Adam kler makten dårlig.

Snakk om å la det gå til hodet på seg at man er storbonde, ble jo helt latterlig ;)

Å helle ut alkoholen fordi man ikke drikker selv er veldig barnslig, uansett om det er religion eller andre ting som gjør at du er avholds så lar du andre voksne bestemme selv.

Anonymkode: e4b59...4d3

Skrevet

Tror ting blir veldig forsterket i en slik «setting». Når det er sagt; det er snakk om voksne folk. Hadde taklet en slik leder særs dårlig.

Anonymkode: 0d1e7...fc7

Skrevet

Syns de er litt vel hysteriske etter de små dråpene med alkohol. Når det er sagt er det en særdeles usmakelig side av seg selv han viser med å være så bastant. At han ikke drikker - javel..men han skal ikke komme her å bestemme over andre voksne mennesker. Jeg er jammen glad jeg ikke er der inne for jeg hadde ikke greid å holde kjeft. Uspiselig maktsyk type.

Anonymkode: ca938...b40

Skrevet (endret)

Det handler ikke om at det var alkohol, det handlet om hans maktmisbruk.

Det kunne likegodt ha vært mat, godteri, klær, strikketøy. Så lenge begrunnelsen er at jeg ikke er sulten/spiser godteri/trenger klærne/liker å strikke, så får ingen andre lov til å nyte godt av det heller.

Tror du det hadde falt i god jord om SE hadde sagt at jeg spiser ikke kjøtt, derfor skal alt kjøtt på gården destrueres? Nei, det hadde vært fullstendig uakseptabelt. Hun kunne stemt mot slakt, latt være å kjøpe kjøtt, men kjøtt som allerede eksisterte hadde hun selvsagt ikke kastet.

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (2 minutter siden):

Det kunne likegodt ha vært mat, godteri, klær, strikketøy. Så lenge begrunnelsen er at jeg ikke er sulten/spiser godteri/trenger klærne/liker å strikke, så får ingen andre lov til å nyte godt av det heller.

Det er vel litt hardt å ta i når du kaller det maktmisbruk. Han er barnslig og går jo helt opp i rollen som storbonde på en irriterende måte, men samtidig syns jeg jo faktisk at han viser vilje til å ordne både sniper-bua ( :ler: ) og alt på best måte, og litt vel mye klaging på han fra de andre. Han virket jo oppriktig interessert i å forstå hva mentor sa og alt, så litt kred skal han ha. 

At han tømte ut alkoholen var å gå over streken selvfølgelig, men jeg syns det var flaut å se de andres hysteriske reaksjon også. Tviler på om de hadde klikket sånn over noe annet. 

Skrevet

Please skriv SPOILER i overskriften!

Vi vanlig dødlige ser det først på linær tv om noen timer.

Anonymkode: 3c255...5c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Please skriv SPOILER i overskriften!

Vi vanlig dødlige ser det først på linær tv om noen timer.

Anonymkode: 3c255...5c6

Dette var jo i går da. 

Skrevet

Veldig tydelig at enkelte av årets deltakere har et noe anstrengt forhold (behov) for alkohol. Når det er sagt var storbonden barnslig.

Anonymkode: 34da3...3d1

Skrevet

Oppførselen bekrefter alle fordommer mht muslimer! Fyren er jo prototypen på gal, maktsjuk muslim,  og et meget godt eksempel på hvorfor vi bør bekjempe islam med alle midler!

Anonymkode: 4700b...dd7

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Oppførselen bekrefter alle fordommer mht muslimer! Fyren er jo prototypen på gal, maktsjuk muslim,  og et meget godt eksempel på hvorfor vi bør bekjempe islam med alle midler!

Anonymkode: 4700b...dd7

Er du ironisk? Jeg håper i hvertfall det! 

Skrevet

Det handler ikke om alkoholen, det handler om å bruke sin makt galt. Hadde Kari Jaquesson vært der og kastet en sjokoladekake de hadde, fordi hun ikke syns de skulle spise sukker, hadde reaksjonene vært de samme. De har få ting å kose seg med der, så forstår godt at de ble irriterte. Det har ikke noe å gjøre med at de er så VELDIG interessert i akkurat alkohol. Jeg hadde selv reagert på det der - og jeg har ikke drukket alkohol på mange år…

Anonymkode: 9f45f...29a

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 timer siden):

Tror du det hadde falt i god jord om SE hadde sagt at jeg spiser ikke kjøtt, derfor skal alt kjøtt på gården destrueres? Nei, det hadde vært fullstendig uakseptabelt. Hun kunne stemt mot slakt, latt være å kjøpe kjøtt, men kjøtt som allerede eksisterte hadde hun selvsagt ikke kastet.

Nettopp. Man ville blitt forbanna uansett om det var alkohol, sjokolade, kjøtt eller salt. Selv om Niklas ikke har vist sine mest sympatiske sider der inne er jeg helt enig i at folk som ikke tåler makt bør forbli en sau. Woke my ass. 

Anonymkode: d864a...151

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nettopp. Man ville blitt forbanna uansett om det var alkohol, sjokolade, kjøtt eller salt. Selv om Niklas ikke har vist sine mest sympatiske sider der inne er jeg helt enig i at folk som ikke tåler makt bør forbli en sau. Woke my ass. 

Woke??? Hva har det med saken å gjøre? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er du ironisk? Jeg håper i hvertfall det! 

Hvorfor skulle det være ironisk??? Det er jo helt sant!!

Anonymkode: f7ad2...2b9

Skrevet

Når ble det sånn at de har jevnlig tilgang på alkohol, det har de ikke hatt før vel?

Anonymkode: bff71...e42

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Når ble det sånn at de har jevnlig tilgang på alkohol, det har de ikke hatt før vel?

Anonymkode: bff71...e42

Det er ikke evig tilgang, men det er en flaske på storbondens stue som blir fylt opp hver gang de bytter sjef (en gang i uka)

Anonymkode: e4b59...4d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor skulle det være ironisk??? Det er jo helt sant!!

Anonymkode: f7ad2...2b9

Nei, det er det virkelig ikke. Tanken falt meg ikke inn en gang. Vedder på at dere som klarte å koble dette mot fordommer og muslimer er fra neddnødde bygder? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Woke??? Hva har det med saken å gjøre? 

Adam er jo mr woke. Negerku er helt uakseptabelt og hjelpere er woke nok. Men når alt kommer til alt, er han like respektløs ovenfor andre som det han selv er i mot. 

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 timer siden):

Mat trenger de for å leve da. Alkohol MÅ de ikke ha. Synes sammenligningen er dårlig. Og maktmisbruk?? Vet du hva det er?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mat trenger de for å leve da. Alkohol MÅ de ikke ha. Synes sammenligningen er dårlig. Og maktmisbruk?? Vet du hva det er?

Altså, det er farmen det er snakk om. Begrepet maktmisbruk må ses i kontekst. Og jeg nevnte ikke mat som i all mat, jeg nevnte bl.a kjøtt og godteri, som man ikke trenger for å leve. Man overlever forøvrig helt fint en uke uten mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...