Gå til innhold

Ene ungen har testet positivt. Mannen nekter testing hver dag…

Anbefalte innlegg

Så sykt bombastiske enkelte er her inne. Ja, følge reglene er det man skal gjøre. Men å påstå at man må gå i parterapi osv pga at dette, og at de som sier nei til vaksine er helt uaktuelt å være gifte med osv osv. Det er sykt det! Vi vet enda ikke hvem som ler sist og best her. Jeg er selv trippelvaksinert, men er også åpen for at dette ikke er riktig for alle. Det er flere og flere profesjonelle aktører, som mener at helsegevinsten av hvordan vi håndterer dette er blitt skjev, at det ikke lengre er forholdsmessig. Mer skade, enn nytte osv osv. Som sagt, vi vet ikke enda hva som er riktig. Det vil vise seg bedre med tiden og etter en skikkelig evaluering. Men å være så bombastisk slik enkelte av dere fremstår, synes for meg at dere ikke evner å se forbi deres egne oppfatninger og tro. 

Jeg ville sagt min mening til mannen min. Gitt han et utdrag av hva som gjelder nå vedr karantene, testing osv. Men jeg hadde verken gått til parterapi eller skilt meg av den grunn.. 

Anonymkode: 58d5f...c47

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje andre mennesker ser annerledes på ting enn deg selv? Og kanskje det ikke alltid er så galt? 
Det er nå unektelig sånn verden går fremover, at man har andre/nye ideer. Det er ikke alltid det er til det beste, men av og til kan det være genialt. Vær åpen for at individer tenker ulikt basert på ulike erfaringer, og at det kan være en berikelse fremfor kilde til konflikt. 😊

Anonymkode: 97f2b...147

Selvfølgelig så er dette ikke likt for alle. Jeg svarte på hvordan det hadde vært for meg og min familie . For meg hadde det vært et tillitsbrudd . For andre er det kanskje ikke en stor greie.

Han er voksen og må ta sine egne valg, men litt mangel på respekt for andre å møte opp uten å teste hvis ikke han gir beskjed. Da er vi plutselig over i at han tar valg som kan gå utover andre uten at de vet noe om det. Det synes jeg er greit å si til han, du velger selv, men jeg synes det er dårlig ovenfor de du skal møte å ikke gi de samme valgmulighet som du nå mener er viktig for din egen del. 

Jeg skjønner hvorfor han tenker at det er unødig, det er en del eksperter på feltet som nå har sagt i fra at test og karantene er unødig, da vi har så mange asymptomatiske og villsmitte at test uansett plukker opp bare en brøkdel. Samtidig er nå gjeldene regelverk det folk lever etter og forventer, så man må faktisk forholde seg å være ærlig hvis en går mot strømmen før en møter noen. De har også rett på å velge for sin egen del, i dette tilfellet å ikke møte han fysisk i denne perioden. 

Anonymkode: 70724...430

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig så er dette ikke likt for alle. Jeg svarte på hvordan det hadde vært for meg og min familie . For meg hadde det vært et tillitsbrudd . For andre er det kanskje ikke en stor greie.

Du er ganske selvmotsigende du.. Har ikke tidligere kommentert hva du skriver. Men dette er nesten morsomt. Jeg har jo fått med meg hva du har skrevet tidligere.

Dette er en stor greie. Mens dere som reiser og farter rundt er ikke det. Du er ganske låst i tankemønsteret, firkantet vil jeg si. Ja, det er nå du skal kommentere "men det er jo lov". Det er også lov å bruke hjernen til å stille kritiske spørsmål.

Anonymkode: 58d5f...c47

Han kan velge mellom å teste seg hver dag eller å være i karantene. Så enkelt er det. Han kan ikke gå rundt uten å teste, vel vitende om at han kan smitte folk. Det er ulovlig. Hvis han insisterer på det ville jeg ha revurdert forholdet.

Anonymkode: 9690e...29e

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Han kan velge mellom å teste seg hver dag eller å være i karantene. Så enkelt er det. Han kan ikke gå rundt uten å teste, vel vitende om at han kan smitte folk. Det er ulovlig. Hvis han insisterer på det ville jeg ha revurdert forholdet.

Nei, det er ikke ‘ulovlig.’ Det oppfordres til, men det er ikke ulovlig å avstå. Vis meg gjerne den loven hvor det står at det er straffbart å ikke teste seg for å gå ut døra. 

Annonse

La han droppe testing. Hvis han jobber frivillig og er ufør, så vil jeg tro det ikke er hver dag, for da kunne han jo jobbet. Og det hender han møter folkeferd han jobber frivillig, det er da ikke satt at han møter noen. 
Dropp parterapi, dropp skilsmissen. Det er en test, ikke livet deres. Og når det kommer til verdier, hvem bestemmer hvilke verdier som er rett? Den som vil at den andre skal ta vaksine og testes hver dag, eller den som vil ar den andre skal droppe det? Det er sikkert like nye tillitsbrudd for mannen som for deg om man skal dra det så langt. Og selv om en tester seg hver dag, så er det sånn at denne ikke er forhindret fra å smitte andre den heller. 

Anonymkode: b847c...d1b

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor må han teste hver dag når han ikke skal på jobb? Vaksine eller ikke har ikke noe å si.

Anonymkode: a5d97...a2e

For at resten av familien skal vite om de må teste seg daglig?

Anonymkode: bc796...356

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

For at resten av familien skal vite om de må teste seg daglig?

Anonymkode: bc796...356

Når barnet har testet positivt, så kan de jo bare teste seg hver dag uansett

Anonymkode: b847c...d1b

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Nei, det er ikke ‘ulovlig.’ Det oppfordres til, men det er ikke ulovlig å avstå. Vis meg gjerne den loven hvor det står at det er straffbart å ikke teste seg for å gå ut døra. 

Testing hver dag er et unntak fra karantenereglene som ellers gjelder. Og jo, det er straffbart å bryte karantenen. Det er forskriftsfestet. Hele hjemmelskjeden gidder jeg ikke lete frem på lovdata nå, det er sånt jeg pleier å få betalt for. Men jeg vet om flere som har blitt bøtelagt for å bryte karantene. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Miste respekten fordi han syns korona er hysteri? Hvem tror du at du er som kan bestemme over en voksen mann?

Anonymkode: 21767...da4

Man kan miste respekten for noen uten å bestemme over dem.

Anonymkode: f2b64...c28

Annonse

• Opprett ny...