Anonym bruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Hei jeg er 33år gammel. Jeg har alltid hatt regelmessig mens 28dager syklus , 5dager blødning men siste året har det blitt sånn at Jeg får spotting (småblodning) før mensen 3_5dager.jeg har vært hos legen og har vært gynekolog og tatt ultralyd men de finner ikke noe galt. Noen som kjenner til.vi er aktiv prøvere i 2år men har ikke blitt gravid ennå Anonymkode: 13b5d...b17
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Slet med det samme fra ca samme alder som deg, men spottet helt fra eggløsning til mens. En mengde undersøkelser uten at de fant noe galt. Gjennom ivf privat fikk jeg en grundigere sjekk og de fant polypper så store at de måtte fjernes i narkose. Spottet også videre etterpå, så fikk aldri helt svar på om de var årsaken eller ei, men f.o.m første svangerskap forsvant spottingen og har aldri kommet igjen på de 4-5 årene som har gått siden. Anonymkode: 9e4b0...500
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Har jeg også gjort i hvertfall de siste 10 årene. Er 10 år eldre enn deg og har to barn på 11 og 14. Husker ikke om jeg spottet også før jeg fikk dem. Aldri funnet noen årsak eller noe galt hos meg. Anonymkode: 2f231...426
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 Jeg er ikke lege, men har nærmest en doktorgrad i Ivf.. Spotting er ikke et godt tegn for fruktbarhet. Det betyr at hormonnivået ikke er optimalt for å holde på embryo. Har det vært snakk om progesteron-støtte? Jeg ville Googlet og spurt om det Anonymkode: 6b8df...6b8
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Jeg har også opplevd samme endring i syklus det siste året, spotter to til fem dager før mensen kommer. Er 38, trebarnsmor, og barna er mellom 10 og 15 år gamle. Har tenkt at jeg «begynner å gå ut på dato»/ overgangsalder nærmer seg, og at kroppens syklus påvirkes av dette. Men det er bare min egen konklusjon. Har ikke tenkt på å kontakte lege eller gynekolog i den forbindelse. Er det vanlig? Anonymkode: 50008...8df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå