Gå til innhold

Hvor mye sitter dere igjen med i mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De fleste innpå dib har over gjennomsnittet høye lønninger. 😊 Det ser man i alle sånne tråder som dette. 

Anonymkode: a3875...9fd

Jeg svarer vanligvis ikke på slike tråder av to grunner. Jeg er ufør og mannen min tjener godt. Det vil si at jeg får utbetalt akkurat over 20.000 kr per måned, og hadde såvidt overlevd. Mannen derimot får utbetalt nesten 80.000 kr per måned, og tilsammen blir det derfor nesten 100.000. Hvis jeg ikke hadde skrevet dette ville det sett ut som om jeg var en av dem med høy lønning, og det ser du at jeg ikke har. Våre faste utgifter ligger på 25.000-30.000 i gjennomsnitt per måned, og jeg kunne da fint skrevet at vi sitter igjen med 70.000. Folk ville derfor trukket samme konklusjon som deg.

Anonymkode: c87f2...7a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Nei, de fleste har ikke det, men det er gjerne lettere å svare når ting er bra enn omvendt. Om du ser på svarene er det store variasjoner. Noen har veldig lite, noen veldig mye og de fleste helt normalt mye. Akkurat som ellers i livet. Og mange, som meg selv, opplever kanskje også økonomisk vekst når man blir eldre. Svaret mitt i dag, som 40-åring med høy utdanning og lang ansiennitet i en fast stilling og gift med en mann i tilsvarendesituasjon, er naturligvis et helt annet enn det jeg ville gitt som nybakt mamma for første gang som 21-årig student - der også mannen var student. Da var vi glad når vi hadde råd til hvitost, nå trenger vi ikke å tenke over hva maten koster.

Anonymkode: b1b09...a67

Ikke alle har vært så heldige, og ikke alle er 2.

Anonymkode: fb166...44c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Skjønner godt at du syns det er flaut. Hvordan kan voksne folk med barn være så bevisstløse når det gjelder økonomi? Å ikke ha minste oversikt over utgifter og økonomi er jo helt tragisk. Håper at du lærer barna dine litt mer økonomisk sans så de klarer seg som voksne. Det er mange fallgruver for folk som ikke har peiling på økonomi. 

Anonymkode: 3f4c8...3d4

Det er litt som med skatten kanskje, de fleste sjekker ikke skattemeldingen så nøye hvis de får skatt til gode. Gjelder ganske stor andel av befolkningen. 

Synes forresten du er unødig krass, ikke alle synes det er råspennende å analysere eget budsjett, har man jevnt over ett fornuftig forbruk og evnen å justere seg etter disponibelt, er det like nyttig som budsjett. For det er kun verdt noe om det overholdes, tross alt. 

Anonymkode: c6f15...1b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ikke alle har vært så heldige, og ikke alle er 2.

Anonymkode: fb166...44c

Nå var det vel ikke helt det jeg skrev, vel? Og heldig? Joda, på en måte, men det har vært veldig hard jobbing også underveis, med mange forsakelser.

Anonymkode: b1b09...a67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...