Gå til innhold

Til dere som forventer kjappe svar på meld.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva respekterer dere som grunn til at vi ikke svarer så kjapt? Jeg har ofte ikke meldingslyd på, og jeg kan høre på musikk, lese eller se noe på TV. Når jeg er opptatt med slike ting, så er det for meg veldig forstyrrende å skulle plutselig forholde meg til noe som ikke er viktig. Jeg er jo fordypet i det jeg hører på og leser mange ganger, og jeg liker ikke å miste tråden på grunn av noe som kan vente. 

Andre ganger orker jeg bare ikke svare på akkurat din meld fordi jeg har meldt med en annen venninne en stund. Jeg er ikke utpreget sosial, men jeg er så god venninne jeg bare kan, men må altså ha min tid alene og uten forstyrrelser. Jeg forventer absolutt ikke svar på ting med en gang om jeg sender meld, og er det noe viktig så ringer jeg i tilfelle. Må jeg ha andre grunner enn det jeg oppgir her for at folk ikke skal bli snurt fordi en ikke svarer med en gang? 

Anonymkode: 37e9c...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke meg du spør. Men jeg svarer på meldinger når jeg har tid. Korte konkrete spørsmål er jo greit å svare på. Meldinger jeg ser kan medføre to/tre meldinger til venter jeg ofte da med. At folk blir fornærmet får de bare bli tenker jeg. Min tid er min tid og den disponerer jeg slik det passer. Om folk maser om ikke fått svar etter en time så strammes de opp. Godt mulig du bare sitter og henger jeg gjør ikke det. Jeg har tid å svare på meldinger før 07:30 og etter 19 som oftest. Hektisk jobb uten mulighet å fikle med telefonen. Etter jobb er det hente barn, middag, lekser og aktiviteter. Mens barna er på aktiviteter trener jeg selv. Skjønner ikke folk det så har jeg mest sannsynlig ikke lyst på melding fra de. 

Anonymkode: 72be2...dca

Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt tanken. Verken at andre kan bli fornærmet om jeg ikke svarer kjapt nok, eller motsatt. Livet er ikke så alvorlig. Haster det får de ringe. 

Anonymkode: 65619...000

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du spør. Men jeg svarer på meldinger når jeg har tid. Korte konkrete spørsmål er jo greit å svare på. Meldinger jeg ser kan medføre to/tre meldinger til venter jeg ofte da med. At folk blir fornærmet får de bare bli tenker jeg. Min tid er min tid og den disponerer jeg slik det passer. Om folk maser om ikke fått svar etter en time så strammes de opp. Godt mulig du bare sitter og henger jeg gjør ikke det. Jeg har tid å svare på meldinger før 07:30 og etter 19 som oftest. Hektisk jobb uten mulighet å fikle med telefonen. Etter jobb er det hente barn, middag, lekser og aktiviteter. Mens barna er på aktiviteter trener jeg selv. Skjønner ikke folk det så har jeg mest sannsynlig ikke lyst på melding fra de. 

Egentlig så spiller det ingen rolle om jeg bare sitter og henger heller. Min tid er min tid uansett, og hvorfor skal man ha en grunn andre aksepterer? Det var jo litt av poenget her selv om jeg kom med eksempler på hva jeg kan gjøre når jeg mottar meld. Hvordan måler folk hva som er viktig å gjøre eller ikke? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Egentlig så spiller det ingen rolle om jeg bare sitter og henger heller. Min tid er min tid uansett, og hvorfor skal man ha en grunn andre aksepterer? Det var jo litt av poenget her selv om jeg kom med eksempler på hva jeg kan gjøre når jeg mottar meld. Hvordan måler folk hva som er viktig å gjøre eller ikke? 

Jeg tenker at hvis folk ikke svarer så har de ikke tid. Å reagere negativt på manglende svar sier mye om folk. Liten forståelse for at folk har forskjellige liv. Mulig litt selvsentrert (hei, jeg er faktisk viktig så svar med en gang) og garantert umoden. 

Skrevet

Selv går jeg utifra at folk svarer når de har tid. Blir virkelig noen fornærmet over slikt?

Skrevet

Jeg tenker som så at meldinger besvarer man når man har anledning. Det er virkelig ikke forventet at folk skal være på 24/7. Haster det så får man ringe.

Anonymkode: 38340...240

Skrevet
KellyTaylor skrev (7 minutter siden):

Selv går jeg utifra at folk svarer når de har tid. Blir virkelig noen fornærmet over slikt?

Ja det er flere som blir det. Voksne folk som skriver "du er visst veldig opptatt du". Hva svarer en på sånt da? Hvis jeg svarer at jeg bare leste så føler de seg nedprioritert.. Har jo de som ikke er spydige og maser også, men en del reagerer surt. Jeg er nok ikke den eneste som opplever det. 

Skrevet

For meg er meldinger forbeholdt enkle beskjeder eller spørsmål. Skal jeg "konversere" med venninner eller andre, så ringer jeg. Å ha lange samtaler på meldinger opplever jeg aldri.

Jeg har som regel alltid lyden på. Fordi de meldingene jeg får er som regel viktige og ikke noe jeg venter 5-6 timer med å svare på. De fleste meldingene får jeg fra mann eller barn og da er det greit å svare rimelig. Kanskje derfor jeg ikke greier å se det på som et problem dersom det en sjelden gang skulle tikke inn en melding eller to mens jeg ser på TV eller leser bok.

Anonymkode: a0757...5b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Ja det er flere som blir det. Voksne folk som skriver "du er visst veldig opptatt du". Hva svarer en på sånt da? Hvis jeg svarer at jeg bare leste så føler de seg nedprioritert.. Har jo de som ikke er spydige og maser også, men en del reagerer surt. Jeg er nok ikke den eneste som opplever det. 

Men hvorfor tar du dette spørsmålet seriøst? Det er jo bare til å smile og si "ja, hektiske tider vet du!".

Anonymkode: fd5e5...928

Skrevet

Forventer folk en begrunnelse for hvorfor man ikke svarer kjapt på melding? Det har jeg faktisk aldri tenkt på. 

Anonymkode: 1ed30...13a

Skrevet

Årsaken til at jeg sender meldinger er jo fordi folk skal kunne svare når de har tid. Er det noe som haster, så ringer jeg. Folk er opptatt og kan ikke svare innen 10 min. Det kan man ikke forvente

Anonymkode: fa1f8...8dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men hvorfor tar du dette spørsmålet seriøst? Det er jo bare til å smile og si "ja, hektiske tider vet du!".

Anonymkode: fd5e5...928

Jo det kunne jeg svart, og kanskje jeg gjør det selv om det ikke er helt min måte å reagere på. Kanskje jeg like godt kan være litt respektløs tilbake. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jo det kunne jeg svart, og kanskje jeg gjør det selv om det ikke er helt min måte å reagere på. Kanskje jeg like godt kan være litt respektløs tilbake. 

Respektløst? Hva med å ikke ta livet så seriøst og godta at folk er forskjellige. Svar når det passer og trekk på skuldrene om noen kommenterer det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ja, det er en handlemåte mer i tråd med en karakter som grunnleggende misforstår alt. Gjør det, du.

Anonymkode: 6835a...9ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Respektløst? Hva med å ikke ta livet så seriøst og godta at folk er forskjellige. Svar når det passer og trekk på skuldrene om noen kommenterer det. 

Jeg godtar at folk er forskjellige men jeg liker ikke mas. Jeg liker ikke at folk klandrer meg eller blir sure eller fornærmet. Det er ingen som liker det, og dette var et forsøk på å få de som krever umiddelbar respons omtrent, til å skjønne at man kan være opptatt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg godtar at folk er forskjellige men jeg liker ikke mas. Jeg liker ikke at folk klandrer meg eller blir sure eller fornærmet. Det er ingen som liker det, og dette var et forsøk på å få de som krever umiddelbar respons omtrent, til å skjønne at man kan være opptatt. 

Altså. Det er fullt mulig å sette seg i respekt uten å være ufin. Det er bare å si fra på en skikkelig måte. Eller spørre, hva mener du egentlig? 

Skrevet

Jeg blir ikke snurt, jeg bare velger bort tregingene i mange sammenhenger.

Jeg har en venninne som kronisk ikke svarer før utpå kvelden, om i det hele tatt. Ofte glemmer hun det. Da er jo aldri hun den jeg inviterer på lunsj samme dag, foreslår å gjøre noe med i morgen etc. 

Anonymkode: 0a5cc...7f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har en venninne som kronisk ikke svarer før utpå kvelden, om i det hele tatt. Ofte glemmer hun det. Da er jo aldri hun den jeg inviterer på lunsj samme dag, foreslår å gjøre noe med i morgen etc. 

Hvis du vet at hun kun svarer på kveldene så kan du jo sende på kveldene? Hvis man er opptatt så er man jo opptatt. Må man være helt på til enhver tid for at du ikke velger bort folk? 

Skrevet

Er det noe som virkelig trenger kjapt svar så ringer jeg. Sms vet jeg at folk er veldig forskjellige på, noen svarer alltid med en gang, noen svarer når de har tid og noen svarer sjelden på sms. Det kan være mange grunner, f.eks. ikke alle har anledning til å sjekke mobilen så ofte i arbeidstiden, noen er opptatte på fritiden eller velger å legge bort mobilen og prioritere andre ting. Selv har jeg nesten aldri på lyd, det passer ikke på jobben og jeg glemmer å sette åå lyd når jeg kommer hjem. Jeg er ofte opptatt med barn, fritidsaktiviteter, trening på fritiden, men sjekker jo mobilen innimellom og svarer på det meste, selvom jeg ikke alltid svarer med en gang. Av og til kan det gå 1-2 dager før jeg svarer, men det er hvis det er meldinger som ikke krever et raskt svar.

Anonymkode: 2f4e8...653

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ikke snurt du liksom.

Hadde du ikke blitt snurt så hadde du jo valgt andre løsninger. Du kunne jo ha ringt, eller gi liiiitt lenger varsel enn samme dag.

Anonymkode: af257...32d

Skrevet

Vil man ha kjapt svar, får man ringe. 
Om folk blir snurte eller ikke er ikke mitt problem.

Anonymkode: 1a577...059

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Lunsj samme dag?! 

Anonymkode: 1a577...059

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke snurt du liksom.

Hadde du ikke blitt snurt så hadde du jo valgt andre løsninger. Du kunne jo ha ringt, eller gi liiiitt lenger varsel enn samme dag.

Anonymkode: af257...32d

Du er på igjen, ja.

Anonymkode: 6835a...9ee

Skrevet

Jeg er nok en av dem som er treg med å svare, eller til og med glemmer å svare. Jeg syns meldinger er blitt et mas, og har nærmest fått et hatforhold til det. Jeg får innimellom kommentarer på at jeg er "håpløs til å svare på meldinger". Har også venninner som skriver lange avhandlinger, og selv om jeg svarer med enstavelsesord, fortsetter de med sine lange utredninger. Lengter av og til tilbake til 80-90 tallet, før mobilen ble allemannseie, og man ringte på hustelefon om man skulle gi en beskjed eller skravle!

Anonymkode: 376fd...c7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...