Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er nå slutt på smittekarantene, men er man mentalt klar for dette? Mange har vært redde og skeptisk lenge. Vil de klare å jobbe vanlig sammen med en kollega som har syke barn hjemme? Vil man begynne å gå i buer rundt folk på jobb, ikke sitte i nærheten av dem i kantinen osv.?  Vil det bli forventet at man er hjemme likevel og blir det sett på som dårlig moral å følge disse nye reglene? Og hva om en kollega med et sykt barn hjemme får symptomer på jobb og tester positivt slik at andre på jobben blir smittet? Vil man klare å ha et normalt forhold til kollegaen i ettertid?

Jeg tror mange kommer til å synes det er ubehagelig å gå på på jobb og fritidsaktiviteter selv om de følger alle reglene. Det vil alltid være noen som ikke er komfortabel med dette og som vil forvente at folk lever annerledes med referanse til god og dårlig moral. Hvordan tror dere det kommer til å bli? Tror dere man klarer å senke skuldrene og akseptere de nye reglene eller kommer det til å bli skulende blikk, utestenging og ødelagte sosiale relasjoner? 

Anonymkode: ddc6f...3ad

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144426006-slutt-p%C3%A5-smittekarantene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig bra det som skjer nå👏🏻👏🏻 Folk med helseangst får bare fortsette å holde seg hjemme mens livet går dem forbi. 
Vi kommer alle til å bli smittet uansett😊 Akkurat som at vi blir smittet av andre virus jevnt og trutt 

Anonymkode: 115b6...cab

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gleder meg til å sende 1 åringen i barnehagen på onsdag ! Vi 4 andre har korona ! Så da kan vi få slappa skikkelig av 

Anonymkode: 19b14...b9c

Håper du er like fornøyd når de ansatte er smittet og må være hjemme.

Anonymkode: c6691...543

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gleder meg til å sende 1 åringen i barnehagen på onsdag ! Vi 4 andre har korona ! Så da kan vi få slappa skikkelig av 

Skjønner deg godt😊😊 Vi må bare leve som vanlig og friske unger kan virke ute i samfunnet 😊

Anonymkode: 115b6...cab

Annonse

Jeg tror en del vil slite med omstillingen, men mange er allerede der nå at de ser de rundt få korona og det går helt fint, så da blir man mindre enhetlig. Frem til jul var korona noe noen få vi kjenner har hatt og knyttet opp til røde tall og skremmende overskrifter. Nå kjenner en plutselig en del som har hatt det og de er alle på beina igjen etter kort tid. 

Det er som alle andre endringer i livet, noen takler de helt fint, andre sliter med å omstille seg. Noen ønsker de velkomne, andre går fremdeles rundt og tror de eneste som smitter er uvaksinerte og er forbanna på de, tross de selv har tre doser med vaksine. 

Anonymkode: 0cc90...231

De måtte jo bare gjøre det, nå som det er så mye smitte av forskjellige virus at halve arbeidsstokken i Norge må være hjemme med snørrete unger eller egne luftveissymptomer. Det sier jo seg selv at samfunnet ikke går rundt når alle sitter hjemme på ræva i stedet for å jobbe. Jeg lurer på hvorfor de ikke har tenkt på det da de innførte disse tiltakene og holdt på dem...

Anonymkode: 8dff7...2a3

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvordan skal du få levert denne ettåringen din? Ingen av dere skal gå ut. 

Anonymkode: d851a...672

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det krever daglig testing av endringene, men om du gjør det og har noen til å hente ig bringe, er det greit.

Anonymkode: f381d...713

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/y4y0ax/soerafrikanske-eksperter-om-omikron-testing-og-karantene-er-bortkastet

Tross dette var formidlet for flere uker siden og ett intervju som er børstet støv av, ligger den på toppen i VG rett etter endring i karantene. Nå skal folket snus 😅

Hvis man ikke er syk, og ikke har pålagt karantene, hva skal man gjøre da? Man kan ikke bli hjemme og få sykepenger om man ikke er syk, og ikke har karantene. Da har man ikke annet valg enn å gå på jobb/skole/barnehage

Anonymkode: 4d9d2...bf2

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis man ikke er syk, og ikke har pålagt karantene, hva skal man gjøre da? Man kan ikke bli hjemme og få sykepenger om man ikke er syk, og ikke har karantene. Da har man ikke annet valg enn å gå på jobb/skole/barnehage

Selvfølgelig. Er du frisk går du på jobb. Er du frisk spiller det vel liten rolle om du har et virus eller ei i kroppen. 

Anonymkode: 85795...b1a

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig. Er du frisk går du på jobb. Er du frisk spiller det vel liten rolle om du har et virus eller ei i kroppen. 

Anonymkode: 85795...b1a

Hvis de legger opp reglene sånn, så må man jo følge dem. Det er ikke mulig i noen husstander å holde seg hjemme i 4-5 uker i karantene om de ikke får betalt i de ukene. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis de legger opp reglene sånn, så må man jo følge dem. Det er ikke mulig i noen husstander å holde seg hjemme i 4-5 uker i karantene om de ikke får betalt i de ukene. 

Nettopp. Det er ett tydelig signal om at vi nå aksepterer smitten fritt, helt riktig også, det kreves så strenge tiltak for å stoppe det om det i det hele tatt er mulig. 

For to år siden så ville ikke jeg vært hjemme fra jobb selv om mannen lå rett ut med influensa og lungebetennelse, så lenge jeg var frisk selv. Å holde friske folk hjemme fra jobb, samtidig som man rapporterer om utfordrende og kritisk situasjon i bemanning, virker rett og slett absurd. Godt de fjernet det, ikke en dag for tidlig. 

• Opprett ny...