Gå til innhold

Om 4/5 er smitta !?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eldste jenta mi på straks 18 er eneste av oss 5 som ikke er smittet. Hun sitter i isolasjon. I dette tilfellet sendes hun på skolen om hun har negativ test. Men hadde jeg vært i ditt tilfelle hadde jeg aldri sendt hun i barnehagen! Du må være tett på jenta konstant. Selvsagt blir hun smittet, så slutter hun hele avdelingen og da er du grunnen til det

Anonymkode: 227c7...44d

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da er vel to åringen i karantene? 

Skal et lite barn, som vasser i koronasmitte, komme i barnehagen??? Hva tenker du med egentlig??

Anonymkode: 76745...cd9

Karantene for nærkontakter blir fjernet nå, og erstattet med daglig testing i 11 dager.

Men jeg tenker at det er fordi det blot altfor mye sykefravær nå som smitten sprer seg så enormt, og gjelder i hovedsak folk i jobb.

En 2-åring som sitter på fanget til en smittet mamma og pappa hadde jeg helt klart holdt hjemme fra barnehagen. 

Anonymkode: 73cc0...197

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Eldste jenta mi på straks 18 er eneste av oss 5 som ikke er smittet. Hun sitter i isolasjon. I dette tilfellet sendes hun på skolen om hun har negativ test. Men hadde jeg vært i ditt tilfelle hadde jeg aldri sendt hun i barnehagen! Du må være tett på jenta konstant. Selvsagt blir hun smittet, så slutter hun hele avdelingen og da er du grunnen til det

Ikke smittet sitter aldri i isolasjon. 

Anonymkode: 7b746...3dc

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ingen plikt å teste barn ! Så det vil jo gå fint uansett 

Anonymkode: 8362b...b6c

Kan jo være at gleden blir kortvarig.  Så må du passe på ditt eget barn når alle ansatte er hjemme med korona. 

Men for all del... kjør på. 

Anonymkode: 76745...cd9

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ikke smittet sitter aldri i isolasjon. 

Men du skjønte hva jeg mente ikke sant? Om man klarer å leve adskilt fra de som er smittet kan man teste seg ut etter 7 dager. Derfor isolasjon

Annonse

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Tja... er det verre enn at vi som jobber på sykehus går på jobb selv om vi har huset fullt av corona-syke unger?? For det må vi nemlig!

Anonymkode: 44f2d...b6e

Det er i hvertfall mer nyttig at dere går på jobb.

Anonymkode: f42f6...d7c

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Men du skjønte hva jeg mente ikke sant? Om man klarer å leve adskilt fra de som er smittet kan man teste seg ut etter 7 dager. Derfor isolasjon

Nei. Karantene ja. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tja... er det verre enn at vi som jobber på sykehus går på jobb selv om vi har huset fullt av corona-syke unger?? For det må vi nemlig!

Anonymkode: 44f2d...b6e

Uhuu, bølgen for dere....

Anonymkode: b8676...cd3

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Uhuu, bølgen for dere....

Anonymkode: b8676...cd3

Så du føler det er helt ok at sykehus ansatte har korona i hjemmet sitt og behandler de mest sårbare som var så viktig i starten av pandemien?

Ifølge de nye reglene, så er det helt greit å sende barnet i barnehagen. 

Tror nok ikke jeg selv hadde gjort det. Synes de nye reglene er litt for lite strenge, men det er visst ikke så farlig lengre? Nei, de aller fleste blir jo ikke veldig syke, men noen blir jo det!!? 

Anonymkode: 64d7e...328

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ifølge de nye reglene, så er det helt greit å sende barnet i barnehagen. 

Tror nok ikke jeg selv hadde gjort det. Synes de nye reglene er litt for lite strenge, men det er visst ikke så farlig lengre? Nei, de aller fleste blir jo ikke veldig syke, men noen blir jo det!!? 

Anonymkode: 64d7e...328

Hvilke nye regler? Dette var det jeg fant på regjeringens sider:

"

Må barn i smittekarantene?

Barn under 18 år og elever i videregående skole skal i smittekarantene dersom de er husstandsmedlem eller tilsvarende nær den som er smittet. De kan teste seg ut med PCR, antigen hurtigtest gjennomført av helsepersonell eller selvtest tatt tidligst 7 døgn etter nærkontakten, slik som voksne."

https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/sporsmal-og-svar-om-koronasituasjonen/smittekarantene-og-isolasjon-sporsmal-og-svar/id2891647/#tocNode_4

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvilke nye regler? Dette var det jeg fant på regjeringens sider:

"

Må barn i smittekarantene?

Barn under 18 år og elever i videregående skole skal i smittekarantene dersom de er husstandsmedlem eller tilsvarende nær den som er smittet. De kan teste seg ut med PCR, antigen hurtigtest gjennomført av helsepersonell eller selvtest tatt tidligst 7 døgn etter nærkontakten, slik som voksne."

https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/sporsmal-og-svar-om-koronasituasjonen/smittekarantene-og-isolasjon-sporsmal-og-svar/id2891647/#tocNode_4

Reglene gjelder ikke før natt til 26. januar.
Her er de nye reglene: 
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/testing-erstatter-smittekarantene-for-narkontakter/id2898321/

Et lite utdrag: 
"Smittekarantene på 10 døgn kan erstattes med daglig testing for husstandsmedlemmer og tilsvarende nære. Forskriftendringen gjelder fra og med midnatt, natt til 26. januar."

Anonymkode: 03946...5d7

Ja, du kan sende i bhg fra imorgen av 🥳 Her er 3 av 5 koronasyk. Minstemann på 5 og mellomste på 12 har ikke fått det enda. De kan gå på skolen og i bhg imorgen så lenge de tar en hurtigtest hjemme før skole/bhg. Helt supert at de fjerner karantenkravet nå. Omikron er for de aller fleste som en forkjølelse/mild influensa 

Anonymkode: 3c9f4...05c

• Opprett ny...