Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Er invitert til bryllup utenlands (uten barn) vi føler selv at det er uforsvarlig å reise midt i pandemien og vi vet jo aldri hva som kanskje skjer med tanke på karantene etc. Tenk om vi plutselig blir stuet inn på karantene hotell? Vi har ansvar for små barn og har egentlig ikke mange alternativer til barnevakt. Har noen som kan komme å være med barna (barna ser dem ikke så ofte og de må reise langt for å komme hit). Jeg synes det er rart å holde bryllup utenlands nå men mulig det bare er meg. Det er vel innafor å takke nei til bryllup utenlands uten å skal ha dårlig samvittighet? Føler jo at en bryllupsfest hadde vært stas men ikke for enhver pris. Anonymkode: 3d3c3...04b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Selvfølgelig er det innafor å takke nei. Anonymkode: d714e...f18
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Dette er altså folk som bor i Norge? Jeg hadde ikke tatt sjansen nå. Å gifte seg utenlands uten barn... Hm.. Da må man skjønne at mange vil melde avbud Anonymkode: 885a3...826
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Jeg syns at det er rart å forvente at gjester kommer i bryllupp i utlandet uansett, men enda rarere nå. Dere kan takke nei med beste samvittighet. Anonymkode: 479bd...43e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 Jeg tenker at da er dere nok invitert i tilfelle dere ønsker å komme, men de er helt inneforstått med at dere sannsynligvis takker nei... Jeg hadde ikke dratt Anonymkode: 4859f...f8d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 Hvis det var en nær venninne så hadde vi delt oss slik at jeg dro. Forstår dog godt at man inviterer til bryllup uten barn. Jeg tror også at brudeparet ikke forventer at alle kommer.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Vi hadde aldri reist uten barn. Anonymkode: 7a87c...29b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Det er innafor å si nei, korona eller ikke. Hva tenker enkelte folk med.... at andre skal bruke mange tusen på andres bryllup?? Du må vel betale for fly og hotell. Vi hadde takket nei til et slikt bryllup. Anonymkode: 67a7c...7ff
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 Vi dro... men ikke under korona, da hadde jeg nok sagt nei. ungene var små (4 og 2) bestemødrene reiset et stykke for å passe og delte på passen... men det var ikke forventet at alle som ble bedt kom. og ikke alle kom.. ganske få. men det var gøy og verdt det. men hadde litt dårlig samvittighet og for barna ja, men dere må jo kjenne på det selv.. Anonymkode: d78e6...bec
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Vi dro... men ikke under korona, da hadde jeg nok sagt nei. ungene var små (4 og 2) bestemødrene reiset et stykke for å passe og delte på passen... men det var ikke forventet at alle som ble bedt kom. og ikke alle kom.. ganske få. men det var gøy og verdt det. men hadde litt dårlig samvittighet og for barna ja, men dere må jo kjenne på det selv.. Anonymkode: d78e6...bec Hvorfor hadde du dårlig samvittighet ovenfor barna? Anonymkode: d67b7...ad5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 Selvsagt. Reiser ikke på ferie utenlands. Da reiser jeg heller ikke i bryllup. Og det er da også mye risiko rundt å komme hjem til barna. Rungende nei! Anonymkode: 15026...0ca
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #12 Skrevet 24. januar 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor hadde du dårlig samvittighet ovenfor barna? Anonymkode: d67b7...ad5 nei si det... jeg hadde gjerne dårlig samvittighet overfor både barn og de som passet mens de var små... det har jeg ikke skjønt egentlig og sluttet med! Anonymkode: d78e6...bec
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Skrevet 24. januar 2022 Det kunne ikke falle meg inn å reise utenlands i bryllup der brudeparet er norske. Korona eller ei, unger eller ei. Anonymkode: a685b...00d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. januar 2022 #14 Skrevet 24. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kunne ikke falle meg inn å reise utenlands i bryllup der brudeparet er norske. Korona eller ei, unger eller ei. Anonymkode: a685b...00d Så hvis en av dine beste venner skal gifte seg i Paris feks , så drar du ikke av prinsipp?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #15 Skrevet 24. januar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (34 minutter siden): Så hvis en av dine beste venner skal gifte seg i Paris feks , så drar du ikke av prinsipp? Hva så? Alle gjør det som passer familien best? Anonymkode: fb0e4...562
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #16 Skrevet 24. januar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (38 minutter siden): Så hvis en av dine beste venner skal gifte seg i Paris feks , så drar du ikke av prinsipp? Det har jeg rett og slett ikke råd til, nei. I tillegg gidder jeg ikke å bli sittende fast på hotell i 14 dager hvis jeg blir smittet der borte. Vi skal selv feire bryllup her, med flere utenlandske gjester. Men vi betaler flybilletter for gjestene og ordner billig overnatting. Anonymkode: d2ad6...d78
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. januar 2022 #17 Skrevet 24. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det har jeg rett og slett ikke råd til, nei. I tillegg gidder jeg ikke å bli sittende fast på hotell i 14 dager hvis jeg blir smittet der borte. Vi skal selv feire bryllup her, med flere utenlandske gjester. Men vi betaler flybilletter for gjestene og ordner billig overnatting. Anonymkode: d2ad6...d78 Nå var spørsmålet mitt hvis det ikke var corona. Siden hun skrev corona eller ei. Vi vet heller ikke om hi må betale opphold og fly. Jeg forstod svaret hennes som om at hun av prinsipp ikke ville deltatt i et bryllup holdt i utlandet.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Skrevet 24. januar 2022 København, ja. Burkina Faso, nei. Anonymkode: 22e7e...72f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #19 Skrevet 24. januar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Nå var spørsmålet mitt hvis det ikke var corona. Siden hun skrev corona eller ei. Vi vet heller ikke om hi må betale opphold og fly. Jeg forstod svaret hennes som om at hun av prinsipp ikke ville deltatt i et bryllup holdt i utlandet. Må betale alt selv, bryllupet er i Berlin men minimum to fly. Vet jo ikke hvordan reglene blir da og alt kan plutselig endres plutselig uten forvarsel. Er ekkelt å skulle være i et annet land enn ungene i disse tider. At kun en reiser er ikke et valg for jeg har mest lyst og mannen vil egentlig ikke (pga. Korona og usikkerheten nå) men jeg vil ikke reise alene uansett. Anonymkode: 3d3c3...04b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå