Gå til innhold

Er det noen her som bare skriver som anonym?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for en stund siden gått over til å bare skrive som anonym. Med dette forsvant mye av edder og galle, usaklige svar og personangrep. Nå får jeg mye mer ut av diskusjonene, både når jeg selv starter tråder og når jeg kommenterer andres tråder. Er det flere som har gått over til å konsekvent skrive som anonym og synes det ble mye bedre?

Anonymkode: d6b44...b11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sier jo mest om deg.

Anonymkode: 04ad4...bbe

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det sier jo mest om deg.

Hadde det gjort det, ville jeg ha fått like mange stygge svar som anonym. Men det jeg opplever nå er at folk er hyggelige i 95 prosent av ganger de svarer meg. Så tilværelsen på forumet ble mye bedre etter at jeg endret strategi.

Skrevet

Jeg skriver bare anonymt. Ser egentlig ingen grunn til brukernavn.. Jeg ville jo svart det samme uansett 

Anonymkode: 86cd2...c74

Skrevet

Ja, men mest fordi jeg ikke vil bli gjenkjent av hensyn til barna. 

Anonymkode: a07d0...eb8

Skrevet

Tror vi er ganske mange som gjør det, et jo en stor overvekt av anonyme svar her...

Anonymkode: b7b63...d38

Skrevet

Jeg 🙊

Anonymkode: 0d13e...3f1

Skrevet

Skriver som anonym av litt samme grunn. Under brukernavn reagerer folk negativt kun fordi det er jeg som skriver. Eller positivt av samme grunn, da det tross alt ikke er alle som har tatt ting personlig. Det er nemlig det som ofte skjer, at man tråkker noen på tærne ved en anledning eller to, og så får de mot deg av den grunn. Det er så ubeskrivelig godt å være anonym, en helt annen frihet. Ingen drittslenging eller usakligheter heller. 

Anonymkode: fa5c8...c3f

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det sier jo mest om deg.

Du tar jo feil her, for folk får imot andre kun fordi en er uenig eller har andre meninger. Det er ikke snakk om å være hverken angripende eller stygg mot noen. Folk tar ofte ting mye mer personlig enn hva man kanskje tror. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hadde det gjort det, ville jeg ha fått like mange stygge svar som anonym. Men det jeg opplever nå er at folk er hyggelige i 95 prosent av ganger de svarer meg. Så tilværelsen på forumet ble mye bedre etter at jeg endret strategi.

Det kan jo være at du skriver annerledes når du skriver som anonym, Når du skriver med nick så gjør du deg selv veldig synlig med en høylydt og ofte ufin væremåte, selvfølgelig blir det lagt merke til og husket.

Anonymkode: ffb04...6b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det kan jo være at du skriver annerledes når du skriver som anonym, Når du skriver med nick så gjør du deg selv veldig synlig med en høylydt og ofte ufin væremåte, selvfølgelig blir det lagt merke til og husket.

Jeg skriver likt som anonym og med brukernavn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

En del trenger ikke nick for å bli gjenkjent. Skrivemåten er nicket.

Anonymkode: 61b18...533

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og da burde jeg ha fått like mange stygge svar som anonym? Noe som ikke er tilfellet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og da burde jeg ha fått like mange stygge svar som anonym? Noe som ikke er tilfellet.

Vi kjenner deg. Det tar bare litt lenger tid å finne deg, man gidder jo ikke lete aktivt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Mulig det, men du er mye mer synlig når du skriver med nick og er ufin.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg diskuterte noe med en i en viss tråd her. Det var ikke uvennlig tone men vi var sterkt uenige. Da så jeg at vedkommende trodde det var meg hun diskuterte med i en annen tråd om omtrent samme tema. Jeg sa ingenting, men den andre forsikret om at de ikke hadde diskutert dette før. Uten at hun som påsto gå seg. Ta ikke for gitt at du vet altså. Sett flere tilfeller hvor folk tror det er den og den. Litt utidig å la det prege tråden,samtidig som at skråsikkerhet er veldig dumt. 

Skrevet

Jeg skriver utelukkende som anonym. Rett og slett fordi jeg har vært her over tid. Har sett mange som jeg bare, på grunn av veldig mange svar på småting, har visst altfor mye om. Bosted, familierelasjoner, noen har jeg kjent igjen fra andre grupper på facebook feks. Tenker at selv om man bare skriver litt her og litt der, så blir det til slutt mye informasjon. 

Anonymkode: 06103...f31

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Problemet er jo at man ikke vet sikkert når den andre opptrer som anonym. Nå er jo du ganske lett å kjenne igjen, men personlig føler jeg ikke kan bruke som argument at "du sa jo X i den andre tråden!" når jeg ikke er 100% sikker på at det er den samme jeg diskuterer med. For å være ærlig synes jeg det er en uting, og jeg tror flere tråder hadde vært mye sakligere om alle brukte nick (jeg bruker stort sett nick, men med noen unntak).

Anonymkode: 248bd...515

Skrevet

Jeg svarer kun med nick for jeg er jo i teorien like anonym for det….😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er jo at man ikke vet sikkert når den andre opptrer som anonym. Nå er jo du ganske lett å kjenne igjen, men personlig føler jeg ikke kan bruke som argument at "du sa jo X i den andre tråden!" når jeg ikke er 100% sikker på at det er den samme jeg diskuterer med. For å være ærlig synes jeg det er en uting, og jeg tror flere tråder hadde vært mye sakligere om alle brukte nick (jeg bruker stort sett nick, men med noen unntak).

Problemet er at hva man har sagt et annet sted er irrelevant for den konkrete diskusjonen. Det samme gjelder opplysninger om familien, personlighet og andre ting som går på et menneske som person, ikke på trådens tema. Når man begynner å krangle om hva hvem sa i hvilken tråd, krysslinke og så videre, så blir det avsporinger og kjekling. Så nå kan ingen drive og si hva jeg skrev der og da, hvordan min personlighet påvirker ditten og datten og så videre. Og det er en fryd! Som sagt - ikke et eneste stygt svar etter at jeg fjernet nick. Bra for både meg og dem jeg diskuterer med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Problemet er at hva man har sagt et annet sted er irrelevant for den konkrete diskusjonen. 

Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hva man diskuterer.

Hva angår famile og humør og sånn er jeg enig med deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hva man diskuterer.

Hva angår famile og humør og sånn er jeg enig med deg.

Man kan jo ha reflektert over spørsmålet og endret mening. Da bør man slippe å forklare hvorfor man mente noe annet for to måneder siden. Mennesker utvikler seg, tar innover seg forskjellige argumenter og inntrykk og endrer til tider mening om bestemte ting på bakgrunn av det som kommer fra omgivelsene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Man kan jo ha reflektert over spørsmålet og endret mening. Da bør man slippe å forklare hvorfor man mente noe annet for to måneder siden. Mennesker utvikler seg, tar innover seg forskjellige argumenter og inntrykk og endrer til tider mening om bestemte ting på bakgrunn av det som kommer fra omgivelsene.

Helt klart. Men er det så ille å fortelle at man har endret mening, da? Jeg synes det er forfriskende, og også ofte opplysende, når folk åpent forteller om at de har skiftet standpunkt.

Skrevet

Ja. Jeg skriver kun som anonym etter at jeg er blitt stalket av for mange sure gærninger. 

Anonymkode: 0c50e...6d5

Skrevet
TinaK 1990 skrev (1 time siden):

Jeg svarer kun med nick for jeg er jo i teorien like anonym for det….😅

Det er bare i teorien. I praksis vil folk forfølge det nicket her inne på forum hvis du sier upopulære ting. 

Anonymkode: 0c50e...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...