Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #26 Skrevet 24. januar 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Joda, det står inni, men på pakken utenpå står jo legens anbefaling. Der står navn og "En tablett om kvelden 1-2 timer før leggetid" eller noe sånt (husker ikke helt). Du kan jo kontakte legen hvis du er usikker. Jeg snakket litt med ene legen til sønnen min da han var rundt 12 år og innlagt på sykehus. Overlegen i nevrologi der forklarte meg at Melatonin er noe av der mest ufarlige legemiddelet som finnes, faktisk selges det som kosttilskudd i andre land, fordi det er et tilskudd av noe kroppen selv produserer. Nesten litt som jerntabletter hvis man har jernmangel. Anonymkode: 4be45...d04 Litt godt å lese. Var så "dum" og skumma igjennom mulige bivirkninger. Der stod det brystsmerter😳 Fikk Litt panikk. Har desverre utviklet en ganske god evne for katastrofetenkning. Men brystsmerter er jeg redd for. Er en av mange triggere for angsten min. Jeg tar andre vitaminer, men jeg har ikke lest om mulige bivirkninger der så det går liksom bra 🙄 Anonymkode: 4a90e...39e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #27 Skrevet 24. januar 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Står det ikke det på deres forpakning? Ingen anbefalinger i det heletatt? Begynner å lure på hva jeg har fått siden ingen andre har den begrensningen på 5 dager. Hi Anonymkode: 4a90e...39e Nei det sto det ikke på vår. Både legen og de på apoteket sa at han får melatonin så lenge han trenger det. Anonymkode: be6aa...f12
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #28 Skrevet 24. januar 2022 Datteren min har slitt med å sovne hele livet. Nå er hun 13 og har startet med Melatonin. Hun sovner når hun skal, slipper og ligge timesvis våken, og hun får nok søvn og vi tenker bare «hvorfor har ikke legen foreslått dette tidligere?!» Anonymkode: 8c782...af3
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #29 Skrevet 24. januar 2022 Har en datter som bruker det i perioder. Hun sliter i perioder der hun har utrudd med eksem, da våkner hun en times tid etter hun har sovnet og blir liggene å gruble over om det klør så mye at hun ikke sovner igjen. Som hun sier selv så klør det egentlig ikke så mye, men hun kommer aldri inn i dyp søvn. Så hun har fått en dose hun skal ta av legen, menetter noen dager der hun har fått sove natten igjennom går hun gradvis nedover til hun kan slutte igjen. Hun må bare få snudd den onde sirkelen hun kommer inn i. Hun sier selv hun ikke føler seg trøtt eller sløv, men hun merker godt at de hjelper henne. Storesøster fikk også slik, hun sleit skikkelig med søvnen før pga eksem hun også, men hu er ekstremt hardt rammet iforhold. Lillesøster har bare litt iforhold og kan enkelt behandles. Storsøster ble helt på en snurr. Hun sier nå som hun har blitt voksen at det kunne sammenlignes med å ha dagen derpå etter en skikkelig fyllekule. Men nå hadde hun så underskudd på søvn den perioden at det var nok grunnen. Om hun fikk en times søvn hver natt så jublet jeg. Hun måtte få sovemedisin, det reagerte hun anderledes på. Anonymkode: b1512...095
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #30 Skrevet 24. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Datteren min har slitt med å sovne hele livet. Nå er hun 13 og har startet med Melatonin. Hun sovner når hun skal, slipper og ligge timesvis våken, og hun får nok søvn og vi tenker bare «hvorfor har ikke legen foreslått dette tidligere?!» Anonymkode: 8c782...af3 Du kunne jo foreslått det selv da. Her var det jeg som sa til legen at jeg ønsket å prøve melatonin til sønnen min,som nesten kveld lå flere timer uten å klare å få sove. Jeg er overrasket over hvor lett det var melatonin til han,hadde trodd jeg fikk mer motstand fra legen. Sønnen min har ikke fått noen bivirkninger heller så vi er kjempe fornøyd. Bortsett fra den sinnsyke høye prisen da. Anonymkode: be6aa...f12
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2022 #31 Skrevet 24. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du kunne jo foreslått det selv da. Her var det jeg som sa til legen at jeg ønsket å prøve melatonin til sønnen min,som nesten kveld lå flere timer uten å klare å få sove. Jeg er overrasket over hvor lett det var melatonin til han,hadde trodd jeg fikk mer motstand fra legen. Sønnen min har ikke fått noen bivirkninger heller så vi er kjempe fornøyd. Bortsett fra den sinnsyke høye prisen da. Anonymkode: be6aa...f12 Sa jeg til legen og, etter at jeg hadde gitt sønnen min melatonin jeg kjøpte på helsekost. Han svarte «det er bare placebo i de flaskene» Brukte 2-3 timer på å sovne hver kveld i 3 år. En 4 åring vet ikke hva placebo er og ikke visste han at han fikk det heller! Så det er ikke bare bare å foreslå for legen apropo pris, de koster et slikk og ingenting på iherb Anonymkode: 94a3b...136
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2022 #32 Skrevet 25. januar 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Er det noen her som har erfaring med melatonin? Jeg er inne i en periode som startet med at jeg møtte veggen, og veien videre inn i angsten var veldig kort. Jeg sliter med å sovne på kveldene. Har tankekjør, og våkner ofte rett etter at jeg har sovnet første gangen, og blir igjen liggende våken en stund med tankekjør. Jeg er engstelig for alt av medisiner, selv om psykolog og legen anbefaler meg å ta melatonin en periode nå. Dårlig søvn forverrer angsten, så det blir en ond sirkel. Hvordan føles det å bruke melatonin? Blir man kjempetrøtt sånn at man ikke klarer å holde seg våken? Hvordan skiller melatonin seg fra "vanlige" søvnpiller. Takknemlig om noen kan dele erfaringer med meg. Anonymkode: 4a90e...39e Jeg blir kvalm av vanlige sovepiller (Stilnoct) og føler meg dopa dagen etter, melatonin har ikke bivirkninger for meg. Anonymkode: fa2b3...643
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2022 #33 Skrevet 25. januar 2022 Er så bra å lese alles erfaringer her. Takk! Jeg har fortsatt ikke turt å ta ennå. Må jobbe litt med det forskrudde hodet mitt😒 Hi Anonymkode: 4a90e...39e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2022 #34 Skrevet 25. januar 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Er så bra å lese alles erfaringer her. Takk! Jeg har fortsatt ikke turt å ta ennå. Må jobbe litt med det forskrudde hodet mitt😒 Hi Anonymkode: 4a90e...39e Akkurat melatonin blir du ikke avhengig av engang,å jeg har ikke fått en eneste bivirkning. Men tviler på at melatonin hjelper når det er angst og tankekjør som gjør at du ikke får sove. Melatonin hjelper på meg kun de dagene jeg ikke sliter med tankekjør og angst. Anonymkode: be6aa...f12
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2022 #35 Skrevet 25. januar 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Er så bra å lese alles erfaringer her. Takk! Jeg har fortsatt ikke turt å ta ennå. Må jobbe litt med det forskrudde hodet mitt😒 Hi Anonymkode: 4a90e...39e Hvorfor tør du ikke ta melatonin, hva er du redd for skal skje? Kanskje du burde hatt noe beroligende i tillegg. Anonymkode: 1be38...a3c
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2022 #36 Skrevet 25. januar 2022 Melatonin bidrar, du må nok jobbe med tankekjøret også, men sammen kan det kanskje være nok til at du får en god søvn til slutt. Det er ett veldig uskyldig og trygt produkt å bruke. Ta de 5 dagene, så snakker du med legen etterpå om du skal fortsette. Anonymkode: 8d941...876
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2022 #37 Skrevet 26. januar 2022 Største utfordringen, og det som gir mest rom for tankekjøret, er at jeg ikke er trøtt nok for å sovne på kvelden. Og på kvelden er motstandsdyktigheten min kjempe dårlig når det kommer til tankekjør og mulig medfølgende angst og uro fra tankene. Siden det ikke bare er angst som er utfordrende nå, men også at kroppen min ikke spiller på lag, er det vanskelig å bli sliten nok. På en positiv måte. Har desverre gått i fella med å presse meg for hardt fysisk, og havnet ubrukelig på sofaen med sterkere angst og dårligere kroppslig helse. Og siden dårlig/lite søvn forsterker angsten og kroppslige prestasjoner er det en vanskelig balansegang. Når det gjelder melatoninen, fikk jeg bare helt fnatt når jeg så at man kunne få brystsmerter av det. Og brystsmerter er fryktelige. Selv om det "bare" skulle være er angst. Det er så sterkt knyttet opp mot min overdrevne frykt for hjerteinfarkt. Så om jeg skulle få brystsmerter når jeg tar melatonin, vet jeg ikke om det er angst, bivirkninger eller om det er hjertet. Helt tåpelig, jeg vet. Men akkurat nå er jeg skrudd sammen sånn😔 Og når det kommer til beroligende, kommer jeg ikke til å ta det før det er livsnødvendig. Anonymkode: 4a90e...39e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2022 #38 Skrevet 26. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Største utfordringen, og det som gir mest rom for tankekjøret, er at jeg ikke er trøtt nok for å sovne på kvelden. Og på kvelden er motstandsdyktigheten min kjempe dårlig når det kommer til tankekjør og mulig medfølgende angst og uro fra tankene. Siden det ikke bare er angst som er utfordrende nå, men også at kroppen min ikke spiller på lag, er det vanskelig å bli sliten nok. På en positiv måte. Har desverre gått i fella med å presse meg for hardt fysisk, og havnet ubrukelig på sofaen med sterkere angst og dårligere kroppslig helse. Og siden dårlig/lite søvn forsterker angsten og kroppslige prestasjoner er det en vanskelig balansegang. Når det gjelder melatoninen, fikk jeg bare helt fnatt når jeg så at man kunne få brystsmerter av det. Og brystsmerter er fryktelige. Selv om det "bare" skulle være er angst. Det er så sterkt knyttet opp mot min overdrevne frykt for hjerteinfarkt. Så om jeg skulle få brystsmerter når jeg tar melatonin, vet jeg ikke om det er angst, bivirkninger eller om det er hjertet. Helt tåpelig, jeg vet. Men akkurat nå er jeg skrudd sammen sånn😔 Og når det kommer til beroligende, kommer jeg ikke til å ta det før det er livsnødvendig. Anonymkode: 4a90e...39e Både jeg og sønnen min har brukt melatonin i flere år;å ingen av oss har fått brystsmerter. Vil tro det er få som får det. Anonymkode: be6aa...f12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå