Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

I helgen har det vært demonstasjoner mot koronapass i Norge. Her er et opptak fra demonstasjonen i Bergen https://www.facebook.com/groups/482614226332188/posts/518868592706751/  
Hvorfor denne motstanden mot å testes?

Anonymkode: af8c2...92b

Fordi vi aldri, aldri, aldri noen gang har hatt slik sykeliggjøring av befolkningen, der det letes med en lupe etter en sykdom som den syke selv enten ikke merker eller merker så vidt. Det er usunt å venne folket til at de hele tiden må lete etter symptomer og få fri fra jobb bare de er litt forkjøla. 

Anonymkode: 7259f...5dc

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Fordi vi aldri, aldri, aldri noen gang har hatt slik sykeliggjøring av befolkningen, der det letes med en lupe etter en sykdom som den syke selv enten ikke merker eller merker så vidt. Det er usunt å venne folket til at de hele tiden må lete etter symptomer og få fri fra jobb bare de er litt forkjøla. 

Helt riktig. Jeg så en plakat hvor det sto ‘Du kan være frisk uten å vite om det.’
Tankevekkende. Sier litt om hvordan vi er blitt manipulert til å tenke at vi er konstant syke.

Anonymkode: ff6e4...6a9

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Helt riktig. Jeg så en plakat hvor det sto ‘Du kan være frisk uten å vite om det.’
Tankevekkende. Sier litt om hvordan vi er blitt manipulert til å tenke at vi er konstant syke.

Anonymkode: ff6e4...6a9

Nå vil Spania behandle korona som influensa etter at omikron viste seg å være mye mindre farlig enn det opprinnelige viruset. Men Norge sier nei, vi blir ikke med - mye bedre å ha det jævlig og bruke masse penger på tiltak og kompensasjoner. 

Men det blir jo en fryktelig polarisering/splittelse når du har en gruppe som i tillegg til å ikke ville ta vaksinen, nekter å teste seg. Er det smitte på skolene ønsker jo skolene å vite hvor mange som er smittet for om de må sette i gang hjemmeskole. Dette blir vanskelig når en gruppe mennesker nekter å teste seg.

Jeg kjenner til noen som er i risikogruppen pga alvorlig kreft og tøff behandling. De har måtte holde barna mye borte fra skolen. Etter jul håpet de å kunne sende barna på skolen så mye som mulig slik at de kan få en så vanlig hverdag som mulig i denne vanskelige tiden. Så viste det seg at det var en gruppe som nektet å teste seg før skolestart selv om det var smitte i området. Når denne gruppen er den samme som ikke vil ta vaksine, ikke vil gå med munnbind og generelt ikke vil følge smitteverntiltakene så kan ikke slike familier sende barna på skolen likevel. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men det blir jo en fryktelig polarisering/splittelse når du har en gruppe som i tillegg til å ikke ville ta vaksinen, nekter å teste seg. Er det smitte på skolene ønsker jo skolene å vite hvor mange som er smittet for om de må sette i gang hjemmeskole. Dette blir vanskelig når en gruppe mennesker nekter å teste seg.

Jeg kjenner til noen som er i risikogruppen pga alvorlig kreft og tøff behandling. De har måtte holde barna mye borte fra skolen. Etter jul håpet de å kunne sende barna på skolen så mye som mulig slik at de kan få en så vanlig hverdag som mulig i denne vanskelige tiden. Så viste det seg at det var en gruppe som nektet å teste seg før skolestart selv om det var smitte i området. Når denne gruppen er den samme som ikke vil ta vaksine, ikke vil gå med munnbind og generelt ikke vil følge smitteverntiltakene så kan ikke slike familier sende barna på skolen likevel. 

Kunne se sende barna før i infulensasesongen? Måtte de teste å gå med munnbind da? 

Anonymkode: e0a73...acf

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Kunne se sende barna før i infulensasesongen? Måtte de teste å gå med munnbind da? 

Anonymkode: e0a73...acf

Det er også det jeg lurer på. Alle de som sier at de ikke kan gå ut eller sende ungene på skolen nå - de hadde jo ikke tålt andre alvorlige virus heller, så hva gjorde de før? En kompis fikk kreft i 2018 og hadde cellekur etter cellekur. Kona hans skrev et langt innlegg på Facebook om at de ikke ønsket NOE besøk, og at hun selv ønsket å unngå kontakt med andre så godt det lot seg gjøre. Dette var altså før korona. Jeg kan derfor ikke se at det er noe annerledes nå - de som kan dø av korona fordi de ikke har et fungerende immunforsvar, ville ha slitt med influensa, RS-virus og andre virus tidligere. 

• Opprett ny...