Gå til innhold

Hva tenker dere om denne konklusjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mennesker tenker mest på seg, sitt og sine. Har de det bra selv spiller det ingen rolle hvordan andre har det! Og koser seg over det. 

Anonymkode: 60ebe...4b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må du faen meg gi deg! Legg deg! 

Anonymkode: 7ba08...b1f

Skrevet

Jøje meg, litt langt inni din egen  navle i kveld eller?

Selvmedlidenhet er veldig lite sjarmerende....

Skjønner at du sikkert er ensom og det er bitterheten over det som snakker her, men det kan bli en selvoppfyllende profeti når du synker ned i selvmedlidenheten. Da trekker folk seg bort.

Anonymkode: cbf1d...66b

Skrevet

Du gjør det kanskje. Det gjelder ikke mine venner.

Anonymkode: e6ea9...0db

Skrevet

Jeg tenker at tar feil. Synes folk flest hjelpe hverandre og stiller opp.

Men merker at jeg ikke har helt det store overskuddet til andre noen ganger, særlig med mann og 5 barn, bikkjer, jobb, hus og hjem. 

Hva tenker du man skal gjøre da?

Skrevet

Hører gjerne flere.  

Er det ikke sånn da? Har man det bra selv og med sine så er det bra og man koser seg. Hvordan andre har det hører man på og er glemt. Fokuset er på sin egen lykke og trivsel og gjør alt for å oppnå det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hører gjerne flere.  

Er det ikke sånn da? Har man det bra selv og med sine så er det bra og man koser seg. Hvordan andre har det hører man på og er glemt. Fokuset er på sin egen lykke og trivsel og gjør alt for å oppnå det. 

Du er jo et perfekt eksempel på det.

Anonymkode: d126c...143

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du er jo et perfekt eksempel på det.

Anonymkode: d126c...143

For jeg har det jo supert. Det ser jeg ikke. Hvordan? Forklar! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Hører gjerne flere.  

Jeg forstår ikke hensikten med noen av dine 7 (?) tråder på forsiden nå.

Ta det du skriver her. Du kritiserer andre for å fokusere på egen lykke.

Jeg tør påstå at det er himla mye mer konstruktivt enn måten du ensidig fokuserer på dine egne problemer. (Og du tar feil, mange, mange velger å bruke egen lykke til å hjelpe andre.)

Du kan velge å fokusere på å gjøre livet ditt og hver dag litt bedre, finne ut hva som skal til for at du skal få det bedre med deg selv, hva du realistisk kan gjøre i livet ditt som du også kan trives med og ha det godt.

Seriøst, du må kontakte legen og terapeuten din og fortelle hvor manisk du selvskader på nett!

Anonymkode: 313ff...1ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Hører gjerne flere.  

Da får DU fokusere på DIN egen lykke og trivsel da. 😉 Kan ikke forvente at andre skal gjøre det for deg. Du må gi det til deg selv! 

Folk er gjerne opptatt av seg og sitt. Og det er du også. Hvor mye heier du på andre? Tar kontakt med andre? Løfter andre? 

Alle har ansvar for sitt eget liv. 

Jeg har nok med meg og mitt, er alvorlig syk. Ingen stiller opp, forventer det ikke heller. Men jeg er hyggelig med folk, tar kontakt-selvom ikke alltid folk tar kontakt med meg. Jeg lytter til andre. 

Utifra alle trådene.. Hvor mye gjør DU for andre? 🤔Ikke minst.. For deg selv. ❤️ 

Anonymkode: 42abf...22f

Skrevet

Jeg tror mange tenker på andre og. Men man setter jo seg selv og sine nærmeste først. 

Jeg har selv jobbet som frivillig i mange år, engasjerer meg politisk. Og jeg er veldig opptatt av hva som skjer i verden, alt av grusomheter, og urettferdighet. Og hjertet mitt gråter for de. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne hjelpe flere. 

Og jeg har en svært traumatisk barndom bak meg, mange kroniske sykdommer. Har selv ikke et lett liv. Men for meg, så hjelper det og hjelpe andre. Og ikke minst fokusere på alt som er positivt i livet, og de små tingene, som en kopp te. 

Og i løpet av alle årene med frivillig arbeid, så har jeg møtte mange fantastiske mennesker.

Anonymkode: c33aa...633

Skrevet

Jeg tenker at den konklusjonen er dystopisk og misantropisk; og basert kun på at du selv er ensom og syns at for få mennesker bryr seg om deg spesifikt. 
Mens hvis du ser litt nærmere på hva mennesker er og gjør, så ser du at de er sosiale og solidariske vesener; som danner landsbyer og samfunn, danner foreninger, familier, klubber og organisasjoner; som deler penger og ressurser gjennom skatt, tiende, donasjoner og almisser… alt i alt er de flokkdyr som står sammen. 

Anonymkode: 4d2f2...688

Skrevet

Alle tenker på seg, det er bare jeg som tenker på meg  

Anonymkode: 7ba08...b1f

Skrevet

Alle er seg selv nærmest. De tenker først og fremst på seg selv og sine nærmeste. Kvis det skjedde en katastrofe, så ville de fleste tråkket over andre for å redde seg og sine. Men sånn i det livet vi har i dag, hvor det ikke er katastrofe, og menneskene har det stort sett helt greit, så tenker de fleste på andre også. Men de fleste blir slitne av folk som hele tiden maser om at de ikke har det bra, og som ikke tar i mot råd, og som ikke ønsker å endre seg. Da kunne man like gjerne snakket til en vegg, for resultatet er det samme- ingenting. 

Anonymkode: bb081...d22

Skrevet

Lykkelige mennesker er faktisk de som bryr seg minst om andre. Det er sant, de lever nemlig mye mer i sin egen boble. 

Anonymkode: 492ac...172

Skrevet

Depresjon gjør folk utrolig selvsentrert.. 

Anonymkode: 995a8...9c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Depresjon gjør folk utrolig selvsentrert.. 

Anonymkode: 995a8...9c9

Faktisk så tenker deprimerte mer på andre enn det lykkelige mennesker gjør. De vil jo være bedre for alle rundt seg, men de får det bare ikke alltid til. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Faktisk så tenker deprimerte mer på andre enn det lykkelige mennesker gjør. De vil jo være bedre for alle rundt seg, men de får det bare ikke alltid til. 

Hvor har du det fra?

Anonymkode: e6ea9...0db

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Mennesker tenker mest på seg, sitt og sine. Har de det bra selv spiller det ingen rolle hvordan andre har det! Og koser seg over det. 

Det kommer jo helt an på. Jeg setter meg selv og familien min først. Venner kommer i andre rekke. Og så har du de som bare krever og sutrer og klager, som man til slutt bare faser ut av livet sitt. Jeg har lært meg at man må ha overskudd selv for å ta seg av andre. Og de andre er i min verden min familie og næreste venner. Jeg har ikke tid eller energi til mennesker som omtrent suger livskraften ut av meg, og som venter at andre skal stå på pinne for dem hele tiden. 

Anonymkode: 53ba8...65e

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Lykkelige mennesker er faktisk de som bryr seg minst om andre. Det er sant, de lever nemlig mye mer i sin egen boble. 

Det er feil. Jeg er lykkelig; mer enn de fleste, og nettopp derfor har jeg overskudd til å gi av min tid til andre og hjelpe dem som trenger det. 

Det er kun én jeg har sluttet å hjelpe og gi omsorg til. Og det er hun som er så ulykkelig og bitter at hun faktisk ikke «merker» hvor mye andre anstrenger seg for henne. Da hun begynte å behandle min oppmerksomhet, hjelp og omsorg som om det var noe hun hadde krav på, måtte jeg trekke med tilbake. Jeg gidder ikke få kjeft for at jeg hjelper til for langsomt…

Anonymkode: 4d2f2...688

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 24.1.2022 den 0.05):

Hører gjerne flere.  

I bunn og grunn er det kanskje riktig. De fleste er først og fremst opptatt av seg og sine, og omsorg for andre er et overskuddsfenomen. Men så er det heldigvis sånn da, at seg og sine omfatter mer enn to personer, og at de fleste i mange og lange perioder av livet faktisk har det overskuddet som trenges for å være der også for folk utenfor den innerste kretsen. For meg er det enklere å stille opp for dem som faktisk verdsetter det, og som stort seg holder seg utenfor "stakkars meg-ingen liker meg"- fella. I det lange løpet forventer jeg også en viss likeverd. Jeg kan godt stille opp for noen i en periode, men forventer at de også har noe å gi tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...