Gå til innhold

Betale 500 kr for et ansikt inne på et spill...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det horribelt?  500 kr altså for at figuren skal få et annet ansiktsuttrykk... Roblox. Er det innafor? 

Anonymkode: 42b98...39f

Skrevet

Ja, det er innafor. Mine har aldri vurdert en gang å bytte forsinket koster penger

Anonymkode: 17a7b...dc6

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det er innafor. Mine har aldri vurdert en gang å bytte forsinket koster penger

Hæ?

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

🤷🏼‍♀️😂😂

Anonymkode: c79c8...88a

Skrevet

Sønnen min roblux hver måned fast,hva han velger å bruke de på er helt opp til han. 

Anonymkode: b4fc4...840

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hæ?

Fordi det koster penger. Men det er uansett, autokorrekt eller ikke, innafor. Hvorfor skal alt være gratis? De som eier appen skal tjene penger de også. Og så trenger man det ikke for å spille spillet

Skrevet

Mine får litt robux innimellom. Hva de bruker det til får de avgjøre selv. Det koster vel 500 robux? 109 nok er 800 robux. 

Anonymkode: ba8cb...c79

Skrevet

500 kroner høres utrolig mye ut. Mine får også litt penger en sjelden gang til robux, men da er det kanskje snakk om en femtilapp. 

Jeg synes jo egentlig det er tull å betale for luft. 

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (42 minutter siden):

500 kroner høres utrolig mye ut. Mine får også litt penger en sjelden gang til robux, men da er det kanskje snakk om en femtilapp. 

Jeg synes jo egentlig det er tull å betale for luft. 

Gutten min får ca 100 kr i uken på Robux. Det vil si 3200 rubux i mnd. Nå ønsker han å bruke 4000 rubux på et fjes. Jeg syns det er mye ! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Gutten min får ca 100 kr i uken på Robux. Det vil si 3200 rubux i mnd. Nå ønsker han å bruke 4000 rubux på et fjes. Jeg syns det er mye ! 

Men da har du allerede gitt ham penger til å bruke i Roblox? Da tenker jeg at du ikke egentlig kan bli forarget over hva han bruker dem på.  Om han kjøper mange små ting eller en stor, spiller vel egentlig ikke så stor rolle? 

Jeg skjønner ikke verdien av å betale masse penger for dette, men du har jo allerede sagt at det er greit å bruke 100 kroner i uka på det, og om han da samler opp og kjøper noe dyrt, er vel det greit? 

Skrevet

Egentlig er det ikke så rart. De betaler for hvordan de fremstår for andre akkurat som vi IRL betaler for sminke, frisør og nte klær. Det er egentlig det samme.

Anonymkode: 6f64b...644

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (20 minutter siden):

Men da har du allerede gitt ham penger til å bruke i Roblox? Da tenker jeg at du ikke egentlig kan bli forarget over hva han bruker dem på.  Om han kjøper mange små ting eller en stor, spiller vel egentlig ikke så stor rolle? 

Jeg skjønner ikke verdien av å betale masse penger for dette, men du har jo allerede sagt at det er greit å bruke 100 kroner i uka på det, og om han da samler opp og kjøper noe dyrt, er vel det greit? 

Ja. Det er greit for meg. Men han maser sinnsykt mye konstant. Han fikk nettopp 300 kr som belønning for noe han gjorde og nå vil han ha 500 kr for å kjøpe seg et ansiktsuttrykk 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja. Det er greit for meg. Men han maser sinnsykt mye konstant. Han fikk nettopp 300 kr som belønning for noe han gjorde og nå vil han ha 500 kr for å kjøpe seg et ansiktsuttrykk 

Det er det jo bare å si nei til. La ham få ukepenger, for eksempel 50 eller 100 kr avhengig av alder og forklar at det er penger han disponerer selv, men det innebærer også at han ikke får andre penger til spill, snop når gan er med kamerater eller is når dere er på butikken for eksempel. Han må venne seg til å prioritere og at det ikke hjelper å mase. Derfor du være konsekvent og henvise til ukepengene hver gang han ber om noe som dere har avtalt at han skal betale selv.

Anonymkode: 6f64b...644

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Da får han spare, da? Det lærer han jo noe av også. Si nei og lær ham å disponere pengene selv, sånn at han kan spare til han får råd. Og jeg ville vært veldig konsekvent på at du aldri går over ukebeløpet uansett. 

Min erfaring er at mange maser fordi de vet at det er en liten sjanse for at de får ja til slutt. Vær 100% konsekvent, så blir det ikke mas. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...