Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Har en liten på 1 år og 9 mnd som ofte klager over øynene. Det begynte i høst og trenger ikke være daglig, men det kan også være flere ganger daglig. Jeg har tolket det som at han synes det er ubehagelig om han får tårevæske utenfor øynene, siden klagingen ofte kommer om han renner litt. Et døgn var det verre enn ellers, og det virket smertefullt. Var hos legen, som foreslo bihuleplager, og nesespray som behandling om vi fikk han til å samarbeide. Det har vi aldri fått til, men det har ikke virker smertefullt etter det heller. Han har vært forkjølet mer eller mindre hele høsten. Jeg tenkte å bestille ny legetime, og be om henvisning til øyelege. Men vil de kunne se noe? Han er ikke hoven eller rød, og det virker som om det «bare» er ubehag eller irritasjon det gir han, fremfor smerter. Har dere andre innspill eller ideer? Anonymkode: 2afd7...bb0
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Tette tårekanaler? Allergi? Anonymkode: a41a6...779
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tette tårekanaler? Allergi? Anonymkode: a41a6...779 Jeg har hatt et barn med tette tårekanaler også, og han hadde mye puss i øynene til enhver tid, det har ikke denne. Han virket heller ikke plaget av det, annet enn at han ikke synes det var veldig stas å bli vasket i øynene hele tiden. Det er heller ikke noe synlig i øynene som rødhet eller hevelse, som jeg trodde ville følge allergi. Anonymkode: 2afd7...bb0
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Allergi var min første tanke. Jeg blir ikke rød eller hoven, men det kan svi, klø og renne tårevæske. Anonymkode: 08a9d...979
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Be om henvisning til en øyelege. Da får du slått fast om det er noe galt med øyne eller ikke. Jeg har barn med atopisk eksem og det var optikker som sa hun hadde eksem rundt øyet. Vi ser det ikke, barnet føler det ikke (hun var vel fjorten) men det gir utslag i vonde øyne. Så hun bruker øyegele for å smøre huden som berører øyet. Lillesøster begynte å renne i øyne for noen helger siden og ble etterhvert rød sidenhun tok seg så mye på øyet i våken og sovende tillstand. Siden det var helga og legen ikke var åpen ga jeg henne dråpene til storesøster, og dette bedret seg raskt. Nå kan vi se hun er tørr på huden rundt øyet og hun kjenner det selv. Så er nok eksem hos henne også. Anonymkode: 5751a...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå