Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Da må du jo gjennom fellesområdet for å komme deg ut. Jeg hadde ikke gjort det. 

Anonymkode: 18f33...86c

Ja, hva tenker du man gjør med hunden sin da? Hvis man ikke har noen som kan komme 3-4 ganger om dagen å lufte? 
selvfølgelig, da må man ut. 

Anonymkode: ef6ce...f17

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, hva tenker du man gjør med hunden sin da? Hvis man ikke har noen som kan komme 3-4 ganger om dagen å lufte? 
selvfølgelig, da må man ut. 

Hvem lufter hunden 3-4 ganger daglig? Er man ikke på jobb? Og man får jo skaffe noen som kan lufte, da. 

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Den må jo ut. Hadde satset på ekstremt tidlig og ekstremt sent. Som sagt. Hoster ingen og dere bruker munnbind så er det jo svært liten risiko da. 

Anonymkode: 12bac...f12

Bare så det er sagt, en hund må ut mer enn «ekstremt tidlig og ekstremt sent».

Får helt fnatt av folk. Vi snakker ikke om et ekstremt smittsomt kjøttetende bakterie her, men et virus som gir milde symptomer. Bruk munnbind, hold avstand. Skal vi la være å ta vare på dyra våre? Ekstrem hysteri her.

Hold god avstand, sprit hender, bruk munnbind og gå tur et sted ikke «alle går». Selvfølgelig både skal og må hundene få både mosjon og gjort fra seg regelmessig!

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ja. Vi er meg, mannen og datteren vår. Hun går på barneskole. Regner med vi alle smittes når vi først får det i hus. 

Anonymkode: ecbfe...7e1

Ja, men neppe 100 % på likt. Hvis f.eks. datteren deres først blir smittet, så er du og mannen bare i karantene (eller ikke det en gang om dere har tre doser og tester negativt på hjemmetester). I så fall ville jeg hamstret inn mat da. Så vil antagelig den ene av dere bli smittet før den andre, hvis dere i det hele tatt blir smittet. Da er kanskje datteren ferdig med sin isolasjon og kan ta med hunden ut.

Anonymkode: 8579b...e75

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvem lufter hunden 3-4 ganger daglig? Er man ikke på jobb? Og man får jo skaffe noen som kan lufte, da. 

Morgen, etter skole/jobb, lang tur tidlig kveld og lufting rett før man legger seg. Du bør ikke skaffe deg dyr, og nei…ikke alle har nødvendig hjelp rundt seg.

Hvor ofte trodde du en hund tenger å tisse/bæsje? 1 gang pr dag?

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan ordner man seg slik at man har både mann og barn, men ingen som kan stille opp som hundepasser eller handlehjelp?

Nyinnflytter?

Anonymkode: 8b416...273

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Morgen, etter skole/jobb, lang tur tidlig kveld og lufting rett før man legger seg. Du bør ikke skaffe deg dyr, og nei…ikke alle har nødvendig hjelp rundt seg.

Hvor ofte trodde du en hund tenger å tisse/bæsje? 1 gang pr dag?

Jeg postet før jeg tenkte meg om, jeg skal innrømme det. Jeg har aldri hatt, og skal aldri ha hund, så har ikke tenkt så mye over det. Tenkte vel to ganger pr dag, men ser som sagt ar det var korttenkt av meg. Min feil. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg postet før jeg tenkte meg om, jeg skal innrømme det. Jeg har aldri hatt, og skal aldri ha hund, så har ikke tenkt så mye over det. Tenkte vel to ganger pr dag, men ser som sagt ar det var korttenkt av meg. Min feil. 

😁

ja, å ha hund er krevende - men utrolig kos. Men ja, de må ut og luftes og ordentlig mosjon hver dag!

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Fortell meg gjerne hvordan jeg bare skaffer noen til å lufte hunden.

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hvordan ordner man seg slik at man har både mann og barn, men ingen som kan stille opp som hundepasser eller handlehjelp?

Vi har nettopp flyttet hit.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barn skader seg støtt og stadig. Og jeg har heller ikke hørt om friske, yngre voksne som skader seg av å gå tur.

Nehei? Ingen som sklir på isen og brekker noe?

Anonymkode: ba1a6...618

Annonse

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Er du alltid så problemorientert? Jeg lover deg at du får det bedre om du forsøker å være mer løsningsorientert i stedet 😊 Se muligheter i stedet for problemer. Ok, du er ny. Heng opp lapp, benytt anledningen til å bli kjent med naboer og bygge nettverk, snakk med foreldrene til ditt barns venner osv. Undersøk hvilke butikker som har hjemlevering. Hvis du fokuserer på mulig løsninger, vil alt, hele livet faktisk, bli enklere. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Er du alltid så problemorientert? Jeg lover deg at du får det bedre om du forsøker å være mer løsningsorientert i stedet 😊 Se muligheter i stedet for problemer. Ok, du er ny. Heng opp lapp, benytt anledningen til å bli kjent med naboer og bygge nettverk, snakk med foreldrene til ditt barns venner osv. Undersøk hvilke butikker som har hjemlevering. Hvis du fokuserer på mulig løsninger, vil alt, hele livet faktisk, bli enklere. 

Du bare ignorerte at hi er smittet?

Anonymkode: 881e7...b5b

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hun svarte på et spørsmål. Hvorfor kalle henne lite løsningsorientert da? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hun svarte på et spørsmål. Hvorfor kalle henne lite løsningsorientert da? 

Fordi hun overser absolutt alle svar der hun får tips og råd, og kun svarer på det som hun opplever som vanskelig (alle vil bli smittet samtidig, vi kjenner ingen, vi har ikke hage), og ingen "Det var lurt!" eller liknende til gode tips fra flere her inne. For meg virker det da som HI fokuserer på problemer og ikke løsninger. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fordi hun overser absolutt alle svar der hun får tips og råd, og kun svarer på det som hun opplever som vanskelig (alle vil bli smittet samtidig, vi kjenner ingen, vi har ikke hage), og ingen "Det var lurt!" eller liknende til gode tips fra flere her inne. For meg virker det da som HI fokuserer på problemer og ikke løsninger. 

Det kan hende at hun tar til seg informasjon uten å skrike i ekstase for hvert nyttig innlegg. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det kan hende at hun tar til seg informasjon uten å skrike i ekstase for hvert nyttig innlegg. 

Joda, det kan selvfølgelig godt være, men da er hun i så fall litt uhøflig synes jeg. Man trenger ikke å skrike ut i ekstase akkurat, men det er normalt å takk for tips og råd på  et eller annet tidspunkt. I hvert fall har jeg blitt oppdratt slik.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Dette er alle svarene hi gir: 

jeg syns det er en mellomting mellom å skrike i ekstase og kun respondere negativt på alt. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi bor i blokk. Så har ikke egen hage. 

Men, kan man det? Har ingen å spørre om hjelp med hunden.

Vi har ikke korona, enda. Men, det snører seg rundt oss. Så jeg må forberede dette med hunden da.

Ja. Vi er meg, mannen og datteren vår. Hun går på barneskole. Regner med vi alle smittes når vi først får det i hus. 

Fortell meg gjerne hvordan jeg bare skaffer noen til å lufte hunden.

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Takk for gode råd og tips. Jeg tror jeg velger at vi selv går ut med hunden, selvsagt med munnbind og hansker. Og bestiller hjemlevering fra Oda eller Meny. Datteren min har flere smittede elever og lærere, i sin klasse, derfor antar jeg at det snart er vår tur. Naboene er på jobb, kan derfor ikke spørre de om flere lufteturer daglig. Regner også med at mange ikke ønsker å omgås smittede. Takk igjen for gode råd. HI

• Opprett ny...