Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk påvist covid for 10 dager siden og gjorde ferdig min m isolasjon på onsdag. Jeg har eneomsorg for to barn, ett av dem testet positivt på torsdag. På fredag reiste jeg en tur på kontoret for å hente noe, jeg var innom i fem minutter, holdt god avstand, slo av en liten prat, rørte ikke noe annet enn pulten min, tok tingene og reiste. Merk at jeg kunne vært på jobb fra torsdag. 

Nå har to av kollegaene klaget til sjefen om at de syns det var ubehagelig at jeg var innom kontoret fordi jeg har smitte hjemme,og det barnet ikke er isolert. 

Jeg trodde ikke jeg hadde gjort noe galt, smittesporinga sa jeg kunne leve som normalt, men jeg trenger kanskje andre innspill. 

Var dette feil av meg? 

Anonymkode: bc332...55e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425903-gjorde-jeg-noe-dumt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge smittesporinga sa du kunne leve som normalt og du faktisk var ute av isolasjon, gjorde du ikke noe galt. Det var ikke feil av deg. Jeg regner med at kollegaene dine er vaksinerte. De bør egentlig roe ned hodene sine. Hva sier sjefen din til at du faktisk kan komme på jobb på mandag da?

Anonymkode: 88ee6...eec

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nærkontakter til smittede skal være i karantene i 10 dager selv om du selv har hatt korona vel? Derfor kan isolasjonstiden bli ekstremt lange for folk

Anonymkode: 3b865...436

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/narkontakter-og-smittekarantene/

Screenshot_20220122-234759_Samsung Internet.jpg

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Så lenge smittesporinga sa du kunne leve som normalt og du faktisk var ute av isolasjon, gjorde du ikke noe galt. Det var ikke feil av deg. Jeg regner med at kollegaene dine er vaksinerte. De bør egentlig roe ned hodene sine. Hva sier sjefen din til at du faktisk kan komme på jobb på mandag da?

Siden jeg må være med ungene i karantene kommer jeg ikke på jobb på en uke til (en unge i isolasjon og en unge i karantene pga oss andre) . Sjefen antydet at jeg burde si det var dumt av meg å komme, men han var ikke enig med den som klagde (men hun er litt vanskelig og man vil ikke komme feil fot med henne om du skjønner.)

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nærkontakter til smittede skal være i karantene i 10 dager selv om du selv har hatt korona vel? Derfor kan isolasjonstiden bli ekstremt lange for folk

Anonymkode: 3b865...436

Jeg fikk det først. Så ungene har vært i karantene mens jeg var i isolasjon. Så har den ene testet positivt, men jeg er jo ferdig. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Siden jeg må være med ungene i karantene kommer jeg ikke på jobb på en uke til (en unge i isolasjon og en unge i karantene pga oss andre) . Sjefen antydet at jeg burde si det var dumt av meg å komme, men han var ikke enig med den som klagde (men hun er litt vanskelig og man vil ikke komme feil fot med henne om du skjønner.)

Synes ikke du skal tenke på det, damen har i grunn ikke noe hun skulle ha sagt. Du har ikke gjort annet enn å følge reglene satt av fhi. 

Har slike hysteriske kollegaer. De praktiserer egne karanteneregler og mente folk burde holde seg hjemme en måned. Skikkelig ubehagelig. Til slutt klikka sjefen og tok de et realt tak. (Da hadde de fått vennlig tilsnakk) Nå sitter de demonstrativt og surmuler på kontoret. Tror sjefen er drit lei de. Korona har nok åpnet øynene på mange ledere, mange ansatte som ikke yter fellesskapet noe godt. Kommer det nedbemanning så er jeg ikke i tvil på hvem som ryker først. 
Ikke tenk på det, slike folk er idioter. 

Anonymkode: 24832...325

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har slike hysteriske kollegaer. De praktiserer egne karanteneregler og mente folk burde holde seg hjemme en måned. Skikkelig ubehagelig. Til slutt klikka sjefen og tok de et realt tak. (Da hadde de fått vennlig tilsnakk) Nå sitter de demonstrativt og surmuler på kontoret. Tror sjefen er drit lei de. Korona har nok åpnet øynene på mange ledere, mange ansatte som ikke yter fellesskapet noe godt. Kommer det nedbemanning så er jeg ikke i tvil på hvem som ryker først. 
Ikke tenk på det, slike folk er idioter. 

Anonymkode: 24832...325

Takk! Syns det er litt ironisk siden de nå er i to klasser med veldig mye smitte. Det er jo "verre" enn at jeg kommer innom og henter noe når jeg er ferdig med min isolasjon 🤯

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du har ikke gjort noe galt etter reglene, men du bør ha en forståelse for at kokevannet dine blir bekymret.

Anonymkode: 4189d...d6a

Hvorfor skal man ha forståelse for hysteriske mennesker? Man trenger ikke å ha forståelse for slike. Særlig når de går og klager til sjefen over noe som verken er brudd på nasjonale regler eller arbeidsreglementet. HI har jo strukket seg lenger enn hun må - hun kunne jo gå på jobb nå etter reglene. Hun velger å være hjemme en uke til. Likevel er det ikke godt nok. At noen mener man skal isolere seg for evig tid etter å ha fått korona, er ikke hennes problem. 

Anonymkode: 37db5...00e

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal man ha forståelse for hysteriske mennesker? Man trenger ikke å ha forståelse for slike. Særlig når de går og klager til sjefen over noe som verken er brudd på nasjonale regler eller arbeidsreglementet. HI har jo strukket seg lenger enn hun må - hun kunne jo gå på jobb nå etter reglene. Hun velger å være hjemme en uke til. Likevel er det ikke godt nok. At noen mener man skal isolere seg for evig tid etter å ha fått korona, er ikke hennes problem. 

Nei, hvorfor skal man bry seg med andre i det heletatt? Du kan godt si at hi kan drite i hvordan hun får kollegaene til å føle det, akkurat som de kan drite i hva hun føler eller tenker. Problemet med å bare følge loven til punkt og prikke men ikke kommunisere med menneskene rundt seg er at det ikke blir særlig hyggelig for noen.

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Nei, hvorfor skal man bry seg med andre i det heletatt? Du kan godt si at hi kan drite i hvordan hun får kollegaene til å føle det, akkurat som de kan drite i hva hun føler eller tenker. Problemet med å bare følge loven til punkt og prikke men ikke kommunisere med menneskene rundt seg er at det ikke blir særlig hyggelig for noen.

Hvis man skal ta hensyn til alle storforlangende og hysteriske mennesker rundt seg, blir man gal. Man skal ikke gå rundt og unnskylde seg for at man gjør vanlige ting. Kommuniserte de med henne før de sladret til sjefen? Nei. De har altså lagt denne planken og fortjener ikke at HI tar spesielle hensyn.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvis man skal ta hensyn til alle storforlangende og hysteriske mennesker rundt seg, blir man gal. Man skal ikke gå rundt og unnskylde seg for at man gjør vanlige ting. Kommuniserte de med henne før de sladret til sjefen? Nei. De har altså lagt denne planken og fortjener ikke at HI tar spesielle hensyn.

De er i sin fulle rett til å klage til sjefen over ting de ikke liker, akkurat som hi var i sin fulle til å gå på jobb. Ingen av delene burde være en stor sak.

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Synes det er litt spesielt av sjefen å antyde det faktisk, du har ikke gjort noe galt og det er sjefens jobb å sette rammene på plass. Uavhengig om de blir snurt eller ikke. Man kan ikke bare forsure seg til egne regler og forvente at andre skal unnskylde seg pga deres urimelighet. Her får de jo medhold for å oppføre seg som divaer fordi sjefen er konfliktsky. 

Anonymkode: df4db...5d6

Takk for svar alle. 

Jeg har snakket med sjefen igjen i dag, etter å ha dobbeltsjekke med smitteteamet i kommunen. Jeg gjorde ikke noe galt, og jeg forklarte at jeg ble lei emg for at jeg har gjort noen ukomfortabel, men at jeg faktisk ikke har gjort noe galt. I dag var tonen mer støttende for meg, det skulle tas opp på kontoret til uken. 

Må bare si at korona er kjipt nok som det er, og det eneste jeg kan gjøre er å forholde meg til reglene. Ingen forventer at folk holder seg hjemme mer enn nødvendig, hvordan skulle samfunnet sett ut da (er jo hjemme støtt uansett). Jeg tror riktignok han ønsket at jeg skulle beklage litt for min del, hun som har klaget kan være ganske meggete, han vet nok godt hvordan hun er, og forsøkte vel å foreslå enkleste utvei (i hans øyne). Jeg har ikke tenkt til å beklage det jeg gjorde, men jeg skal si at jeg er lei for at jeg fikk dem til å føle seg ukomfortabel. Det var nå aldri meningen. 

• Opprett ny...