Gå til innhold

Skjermtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir sprø. Gutta på 10 og 12 kan bruke hele dagen sin på skjerm dersom de ikke blir stoppet. Nå har jeg tenkt til å innføre streng skjermtid, men hva vil dere si er ok? Tar i mot tips både for hverdag og helg. 

Anonymkode: 62af8...00f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må gjøre det samme her. Det blir maks to timer på ukedagene. Det samme i helgene men da kan det evt innvilges mer om de har vært ute/gjort et eller annet fornuftig i løpet av dagen...min sønn sitter 24/7 om han får lov. Samtidig synes han at det er mye han gjerne skulle gjort, men sier han ikke klarer å skru av når han har begynt. Det er fader meg som dop. Får en diskusjon når jeg skrur av, det er så kjeeeeedelig. Det overser jeg....etter ti minutter er han i gang med noe annet. Jeg tenker unger trenger hjelp til å begrense skjermtiden. Virkelig. Han er 10 år. 

Anonymkode: 38007...f6c

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Må gjøre det samme her. Det blir maks to timer på ukedagene. Det samme i helgene men da kan det evt innvilges mer om de har vært ute/gjort et eller annet fornuftig i løpet av dagen...min sønn sitter 24/7 om han får lov. Samtidig synes han at det er mye han gjerne skulle gjort, men sier han ikke klarer å skru av når han har begynt. Det er fader meg som dop. Får en diskusjon når jeg skrur av, det er så kjeeeeedelig. Det overser jeg....etter ti minutter er han i gang med noe annet. Jeg tenker unger trenger hjelp til å begrense skjermtiden. Virkelig. Han er 10 år. 

Anonymkode: 38007...f6c

Takk for svar - ser ut som vi har samme erfaring. Jeg tenker også at to timer i ukedagene er fint. Helgene kanskje noen timer morgen og noen timer kveld? 

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg blir sprø. Gutta på 10 og 12 kan bruke hele dagen sin på skjerm dersom de ikke blir stoppet. Nå har jeg tenkt til å innføre streng skjermtid, men hva vil dere si er ok? Tar i mot tips både for hverdag og helg. 

La de spille, ser ikke problemet, her er det mye spilling November til mars,eller er han mye ute med venner og trener 2 ganger i uka

fra April til Okotober får han en time pr dag ,hvis det ikke regner veldig eller er veldig kaldt

Anonymkode: c9f34...f0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...