Gå til innhold

Gremmes taliban er i Norge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gremmes at en terror organisasjon  får lov å komme til Norge for å ha samtaler. 

Anonymkode: 95a8e...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Man kritiserer alt mulig rart og hauser opp Kina og Russland som aggressorer, men Taliban er hjertelig velkommen til et koselig møte i pottitlandet. 

Anonymkode: df4bb...f09

Skrevet

Æsj 🤮🤮🤮

Anonymkode: e6461...f92

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jepp. Man kritiserer alt mulig rart og hauser opp Kina og Russland som aggressorer, men Taliban er hjertelig velkommen til et koselig møte i pottitlandet. 

Erna Solberg jobbet jo hardt for å logre mest mulig for Kina. Da var ikke menneskerettigheter og konsentrasjonsleire for egen minoritetsbefolkning og drap så nøye...

Offisielle Norge unnlater også å snakke særlig om all uretten Russlands myndigheter også gjør mot egne borgere og menneskerettighetsforkjempere.

Anonymkode: 1c5c8...d33

Skrevet

Veldig rar setning, jeg lurte på hvem Gremmes var ;)

Nå har det blitt prøvd før å bombe ned taliban, det gikk ikke. 

Nå prøver de en ny strategi, snakke med dem og prøve få de til å forstå at de må la verden gå videre og ikke leve i et undertrykkende og gammeldags regime. Det er verdt et forsøk.

Anonymkode: b3fd3...95e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Veldig rar setning, jeg lurte på hvem Gremmes var ;)

Nå har det blitt prøvd før å bombe ned taliban, det gikk ikke. 

Nå prøver de en ny strategi, snakke med dem og prøve få de til å forstå at de må la verden gå videre og ikke leve i et undertrykkende og gammeldags regime. Det er verdt et forsøk.

Du tror virkelig at religiøse fanatikere vil høre på snille, politisk korrekte nordmenn og plutselig endre seg over natten? Dette er ikke en barnehage, altså, og vi bor ikke i Kardemommeby. Noen ganger er det best å la ting ligge før man får tilsvarende tilstander hjemme hos seg selv. Nevn EN positiv ting som kom ut av kriger som USA har startet for å "innføre demokrati" i diverse land?

Skrevet

Støre vil vise at han er muslimenes mann, nok en gang.. Han har en posisjon i sikte etter statsministerjobben. Norge derimot, gir han blaffen i...

Anonymkode: 86998...90c

Skrevet

Jeg spyr! De kommer hit på vår regning, får alt servert og bor gratis. Jævla terrorister. Håper de vil trives da, kanskje de kommer hit senere på familiegjenforening . Hva faen tenker de med de kjøttmeisene på Stortinget???

Anonymkode: 0913b...5db

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Erna Solberg jobbet jo hardt for å logre mest mulig for Kina. Da var ikke menneskerettigheter og konsentrasjonsleire for egen minoritetsbefolkning og drap så nøye...

Offisielle Norge unnlater også å snakke særlig om all uretten Russlands myndigheter også gjør mot egne borgere og menneskerettighetsforkjempere.

Anonymkode: 1c5c8...d33

Enig i at våre folkevalgte med Erna i spissen, logrer for diktaturet Kina, men synes russerne får passet påskrevet...

Anonymkode: 86998...90c

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du tror virkelig at religiøse fanatikere vil høre på snille, politisk korrekte nordmenn og plutselig endre seg over natten? Dette er ikke en barnehage, altså, og vi bor ikke i Kardemommeby. Noen ganger er det best å la ting ligge før man får tilsvarende tilstander hjemme hos seg selv. Nevn EN positiv ting som kom ut av kriger som USA har startet for å "innføre demokrati" i diverse land?

Nei, jeg tror ikke det.

Men Norge AS vil prøve å redde verden uten å bombe den, så dette er et forsøk på å nå inn...

Personlig tror jeg det er vel naivt, men man kan vel ikke la det være uprøvd.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg tror ikke det.

Men Norge AS vil prøve å redde verden uten å bombe den, så dette er et forsøk på å nå inn...

Personlig tror jeg det er vel naivt, men man kan vel ikke la det være uprøvd.

Hvorfor skal man bruke masse ressurser, som kunne ha blitt brukt til skoler og sykehus, på dette tullet her? Vi har ikke råd til å renovere råtne skoler og vi må stenge samfunnet fordi kapasiteten i helsevesenet er ræva, men vi har penger for å arrangere møter med terrorister?

Skrevet

La de ta med seg ABB tilbake. 

Anonymkode: ec4da...5f3

Skrevet

Hvorfor skal man bruke masse ressurser, som kunne ha blitt brukt til skoler og sykehus, på dette tullet her? Vi har ikke råd til å renovere råtne skoler og vi må stenge samfunnet fordi kapasiteten i helsevesenet er ræva, men vi har penger for å arrangere møter med terrorister?

Hadde det vært så lett å flytte penger fra et budsjett til et annet hadde landet vårt vært driftet på en helt annen måte enn det er altså.

Skjønner ikke hvordan folk kan tro at vi med vårt demokrati bare kan ta penger fra et sted å bruke et annet, det fungerer ikke sånn.

Skrevet

Hadde det vært så lett å flytte penger fra et budsjett til et annet hadde landet vårt vært driftet på en helt annen måte enn det er altså.

Skjønner ikke hvordan folk kan tro at vi med vårt demokrati bare kan ta penger fra et sted å bruke et annet, det fungerer ikke sånn.

Ikke demokrati, tenkte på papirmøllen og økonomien, ordet ble borte for meg....

Skrevet

Håper de for servert svinekjøtt ( skjult) hver dag. 

Skrevet

Det er ett skritt på forhåpentligvis riktig vei. Jeg skal ikke akkurat påstå at jeg liker å ha de i landet, men det er mange statsledere jeg ikke syns noe om som også kommer til landet for forhandlinger. 
Jeg tror det er bedre de snakker sammen her i norge enn der for alle parter. Jeg tror heller ikke de kommer frem til noe, men ett sted må de faktisk starte. 

Anonymkode: 32c53...076

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Fordi dette er en mulighet til dialog og fordi det er stor lidelse blant folk i Afghanistan som ikke kan sammenlignes med råtne skoler i verdens rikeste land. Jenter i Afghanistan har ikke en gang lov til å gå på videregående skole. Vis litt medfølelse, kvinne. 

Anonymkode: eb340...18e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fordi dette er en mulighet til dialog og fordi det er stor lidelse blant folk i Afghanistan som ikke kan sammenlignes med råtne skoler i verdens rikeste land. Jenter i Afghanistan har ikke en gang lov til å gå på videregående skole. Vis litt medfølelse, kvinne. 

Anonymkode: eb340...18e

Hvorfor skal Norge være ansvarlig for hele verden? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Vi er ansvarlige for fredsprisen. Sånn sett har vi faktisk et ansvar overfor hele verden. Derfor synes jeg det tar seg dårlig ut at vi er med i NATO i stedet for i en nordisk forsvarsallianse, der vi kunne holdt oss nøytrale til de fleste av krigene som har vært i etterkrigstiden.

Anonymkode: 98698...35b

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi er ansvarlige for fredsprisen. Sånn sett har vi faktisk et ansvar overfor hele verden. Derfor synes jeg det tar seg dårlig ut at vi er med i NATO i stedet for i en nordisk forsvarsallianse, der vi kunne holdt oss nøytrale til de fleste av krigene som har vært i etterkrigstiden.

Vi prøver å gjøre alle til lags og redde hele verden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi prøver å gjøre alle til lags og redde hele verden. 

Nei, vi prøver å gjøre USA til lags og er dermed deres lakei. Vi burde vært langt mer frittstående, slik at vi kunne presse de forskjellige maktene, store som små, langt mer. Det ville gjort at vi kunne arbeidet mere for fred og mer mot krig.

Fred er bra. Selv fred med de vi ikke liker. Fred er bedre enn krig. Vi har selv opplevd krig. Krig var ikke bra. Men freden var bra. Fred er faktisk bra. Da må noen arbeide for fred. Da må noen se verdien i fred.

Det er bedre å presse taliban politisk enn å overse de. Vi overser Nord-Korea, for eksempel. Nord-Korea får lov til å behandle folk som de vil fordi ingen bryr seg. Taliban kom med visse løfter før de overtok makten i Afghanistan. Hvis ingen presser på de for deres løfter, som at kvinner skulle få fortsatt rett til utdanning, så er løftet ikke noe verdt.

Tenk deg om vi ikke hadde politi i Norge. Ingen ordensmakt. Hva ville da loven ha vært verdt? Derfor er løfter noe verdt hvis det får konsekvenser for de som bryter dem.

Skrevet

Er det ikke bea at det er noen som forsøker å gjøre livet til befolkningen bedre?

Anonymkode: f3f71...493

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Norge er ikke ansvarlig for hele verden, men vi er en del av hele verden.

Uansett hvor mye du mener vi skal mure oss inne bak grensene våre og ikke bry oss om noe utenfor så fungerer ikke verden sånn.

Den verden vi er en del av må vi være med å forme, og nå prøver Norge å legge press på taliban og få de til å holde løftene de gav om oppmykning, selvbestemmelse, utdanning for alle som ønsker osv i Afghanistan.

Du kan da ikke seriøst mene at vi bare skal la verden seile sin egen sjø og bare bry oss om oss selv? Hvordan tror du verden hadde blitt etterhvert om alle tenkte sånn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...