Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks mener jeg er urimelig pga jeg ønsker ikke å ha alle 3 barna på samvær samtidig, de krangler så mye og det orker jeg ikke. Derfor ønsker jeg 1 barn av gangen. Jeg ønsker å ha alenetid i ukedagene pga jeg skal diverse ting. Har meldt meg på kurs og diverse arrangement. Og da kan jeg ikke ha barna. Dessuten har jeg bare 2 soverom. Hva mener dere?  Jeg syns det er dumt at min eks konstant presser meg til å ha barna mere. 

Anonymkode: 232f9...e34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnas behov går foran ditt.

Anonymkode: fb53f...dee

Skrevet

Og vinneren for årets forelder går til deg..... 

NOT! 

Lager barn du ikke orker? 

*klør meg i hue *

Anonymkode: 11414...5cc

Skrevet

Fint forsøk på å provosere, men du får det ikke helt til. 

Anonymkode: 4298f...0e9

Skrevet

Du later som om du er far og skiver fra hans side. Det blir for overdrevent til å være troverdig. Jeg kan sette pris på god trolling, men du må være mer overbevisende for at det skal bli noe gøy.

Anonymkode: dd9b4...aa6

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Min eks mener jeg er urimelig pga jeg ønsker ikke å ha alle 3 barna på samvær samtidig, de krangler så mye og det orker jeg ikke. Derfor ønsker jeg 1 barn av gangen. Jeg ønsker å ha alenetid i ukedagene pga jeg skal diverse ting. Har meldt meg på kurs og diverse arrangement. Og da kan jeg ikke ha barna. Dessuten har jeg bare 2 soverom. Hva mener dere?  Jeg syns det er dumt at min eks konstant presser meg til å ha barna mere. 

Ja. Du er virkelig urimelig og mest sannsynlig et troll som har kommet litt for langt ned i flaska .

Anonymkode: aab9b...1a9

Skrevet

Greiest uten samvær i det hele tatt, er det ikke?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og vinneren for årets forelder går til deg..... 

NOT! 

Lager barn du ikke orker? 

*klør meg i hue *

Anonymkode: 11414...5cc

Og til absolutt alle helgepappaer rundt omkring i Norge, som ingen åpner kjeften for å kritisere. 

Anonymkode: 4e756...815

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Fint forsøk på å provosere, men du får det ikke helt til. 

Anonymkode: 4298f...0e9

Skrevet

Du later som om du er far og skiver fra hans side. Det blir for overdrevent til å være troverdig. Jeg kan sette pris på god trolling, men du må være mer overbevisende for at det skal bli noe gøy.

Stemmer. Jeg skriver fra hans side. Vet dere hvorfor?  Pga hvis jeg skriver fra min side da hadde jeg fått andre svar. Men godt å høre at dere er enig med meg. Det er dessverre ikke troll

Skrevet
sug lut skrev (10 minutter siden):

Greiest uten samvær i det hele tatt, er det ikke?

Ja. Jeg syns det. Fordi det er ufattelig slitsomt for alle parter dette 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja. Du er virkelig urimelig og mest sannsynlig et troll som har kommet litt for langt ned i flaska .

Anonymkode: aab9b...1a9

Jeg er helt edru. Er ikke troll, har andre ting å gjøre enn å trolle 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Herregud! Selvfølgelig er du urimelig! Skjønner du ikke det selv? 

Anonymkode: c3db3...d99

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Stemmer. Jeg skriver fra hans side. Vet dere hvorfor?  Pga hvis jeg skriver fra min side da hadde jeg fått andre svar. Men godt å høre at dere er enig med meg. Det er dessverre ikke troll

Jeg gir samme svar uansett. Mor eller fars ugreie handlinger er like ugreie uansett hvem av dem som gjør dem.

Skriv ned alt (dvs. det lille) samværet far har hatt i det siste, fortsett å skrive ned det lille samværet. Og så krever du bidrag gjennom Nav samtidig som du så fort som mulig får ham med til familievernkontoret.

Hans egoisme og manglende omsorgsevne og manglende evne til å se sine barn eller noen andre utenom seg selv gjør ham uegnet som forelder. Slik han holder på er det bedre at han har barna noen timer på dagtid innimellom.

Er ikke rart ungene krangler når de er hos ham, han aner tydeligvis ikke hvordan han skal være far.

Anonymkode: 74c0c...fbb

Skrevet

Jeg tror aldri jeg noen gang har sett skrevet her inne at hensynet til en bonusforelder skal gå foran barna.

Spiller ingen rolle om du skriver fra egen eller fars side, svarene vil alltid være at barna går foran ny partner.

Orker ikke ny partner samværet så er det han som må flytte, enkelt og greit.

Anonymkode: 336e8...e3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Problemet er at du fortsatt skriver fra ditt synspunkt. Far ville nok sett annerledes på det. Med å ha et barn av gangen jan han for eksempel ha mer fokus på det barnet. Det kan godt hende det hadde vært best for barna.

Skrevet

Jeg tror aldri jeg noen gang har sett skrevet her inne at hensynet til en bonusforelder skal gå foran barna.

Spiller ingen rolle om du skriver fra egen eller fars side, svarene vil alltid være at barna går foran ny partner.

Orker ikke ny partner samværet så er det han som må flytte, enkelt og greit.

Ny partner?  Hvor tar du det fra?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er at du fortsatt skriver fra ditt synspunkt. Far ville nok sett annerledes på det. Med å ha et barn av gangen jan han for eksempel ha mer fokus på det barnet. Det kan godt hende det hadde vært best for barna.

Nei. Fordi det jeg skreiv er han sine ord !

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg gir samme svar uansett. Mor eller fars ugreie handlinger er like ugreie uansett hvem av dem som gjør dem.

Skriv ned alt (dvs. det lille) samværet far har hatt i det siste, fortsett å skrive ned det lille samværet. Og så krever du bidrag gjennom Nav samtidig som du så fort som mulig får ham med til familievernkontoret.

Hans egoisme og manglende omsorgsevne og manglende evne til å se sine barn eller noen andre utenom seg selv gjør ham uegnet som forelder. Slik han holder på er det bedre at han har barna noen timer på dagtid innimellom.

Er ikke rart ungene krangler når de er hos ham, han aner tydeligvis ikke hvordan han skal være far.

Jeg har gjort det. Får bidrag utifra dette grunnlaget. Det er ingen hemmelighet dette.  Er ikke bare hos far de krangler desverre 😔

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så med en gang det er snakk om en mann, så er det helt greit. Tenkte meg det :D 

Anonymkode: 4e756...815

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ny partner?  Hvor tar du det fra?

Sorry, misforsto jeg. Trodde det var ny partner som ikke ville ha alle barna på samvær samtidig fordi de krangler så fælt...

Ser nå at det er eksen din som ikke vil ha sine egne barn på samvær samtidig fordi de krangler så fælt.

Men jeg sier det samme, det er alltid barnas beste som er viktigst. Det er neppe til barnas beste å tvinge de til å være samtidig hos far når far ikke har kapasitet til å ha alle der på en gang eller? Kanskje er det til barnas beste å være der noen dager hver, få litt fred fra hverandre og rolig tid med en pappa som ikke har så stor kapasitet?

Jeg skjønner at du blir sliten, og det slett ikke er til ditt beste å dele de opp sånn, og kanskje er far en dott, men igjen, hva er best for barna?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Fordi det jeg skreiv er han sine ord !

Jeg mener fortsatt at du ikke ser saken slik far nok gjør. Jeg tror på at han er egoistisk, men jeg tror ikke du heller har barnas beste i fokus og jeg tror far ville uttrykt seg annerledes.

Jeg synes du skulle ta kontakt med familievernkontoret og få hjelp av dem til å sette opp en samværsavtale og så holder dere dere til den uten å snakke stygt om hverandre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Det må jo være kødd, men i tilfelle det ikke er det... 

Jeg mener at min eks er urimelig fordi de ikke ønsker å ha barna mer. Selv om barna stort sett er med eksen i ukedsgrne, så eksen tilnærmet aldri har rid for seg selv, må det være forståelig at jeg trenger fri og tid for meg selv. Min eks har som sagt aldri alenetid, men det er allikevel urimelig at jeg må ta alle mine barn samlet. Det er tross alt bedre at eksen som har hatt kranglende barn alene gjennom uka, ikke skal få tid til å hente seg inn slik at jeg kan ha fritid og minst mulig ansvar for barna. Det er jo faktisk urimelig ar jeg skal ta min del av ansvaret for egne barn. Det er bedre at eksen brenner lyset i begge ender slik at jeg kan være uthvilt. 

Jepp. Eksem sin virker svært urimelig...

Anonymkode: d322c...1cf

Gjest KenCreek
Skrevet

Eksen din må takle det. Hun/han har ikke noe valg. Hvorfor skal du slippe unna? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har gjort det. Får bidrag utifra dette grunnlaget. Det er ingen hemmelighet dette.  Er ikke bare hos far de krangler desverre 😔

Har du vurdert å ta et slikt Cos-kurs? Ta det opp på familievernkontoret, og ikke vinkle det mot samværsordningen, men det at ungene krangler så mye, og at det kanskje ikke er så rart siden du og han krangler som dere gjør om barna. At med et slikt kurs så kan dere kanskje lære ungene deres å bli mer konstruktive når de uttrykker det de føler og behandle hverandre med mer respekt og omtanke? Med en slik vinkling så vil far kanskje være litt mer positiv til å gå et slikt kurs sammen med deg.

Og om han ikke vil - gå et slikt kurs selv.

Dere trenger tydeligvis alle hjelp, for slik det er nå er det ingen av dere som har det bra. Dere må gjøre noe med det. Vil ikke far så må du gjøre det du kan, ev. også koble inn bv for å få foreldreveiledning. Men start med et slikt Cos-kurs og familievernkontoret, det kan være en god start.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...