Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #51 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg drikker vanligvis 1-2 glass vin 1-2 dager i uken. Mer når det er sommerferie, som i oftere, men ikke større mengder. Det hender jeg tar en hvit måned fordi jeg i perioder må kutte ut sukker fordi jeg begynner å bli avhengig av det, og derfor kutter ut vin også siden det er en del sukker i vin. Anonymkode: 7352d...b3f I den vinen jeg drikker er det ca 3% sukker... Anonymkode: f9af1...2a9
topaz Skrevet 22. januar 2022 #52 Skrevet 22. januar 2022 Jeg drikker ofte hver uke. Kan åpne en øl når jeg lager mat på fredag kveld, og da kan jeg ha den frem til elleve-tida på kvelden. Jeg drikker sakte når jeg ikke bare sitter og drikker. Jeg og mannen åpner ofte en flaske vin når vi skal se en film, og da blir det et par-tre glass på hver. Men nå har jeg vært syk, så da har jeg ikke drukket noe på tre ukers tid.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #53 Skrevet 22. januar 2022 Hmmm, måtte tenke, sist var nok i fjor sommer, med en øl til grillmaten. Er ikke på fester, går sjelden ut, og om jeg er ute og drikker holder det med en øl, så har jeg gjerne brus resten av kvelden. Ikke noe behov for mer. Anonymkode: 8f51a...afb
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #54 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg liker følelsen av å sitte i sofaen med ett glass vin, endelig rolig etter en lang dag. Høre på musikk eller male en vegg. For min del er det nesten mer naturlig å ta ett glass en tirsdag enn fredag, da jeg har tenåring og ofte henter/kjører i helgene. Det er noe eget å ta ett glass vin mens en lager mat, en klunk i sausen og en i glasset til meg. For meg er det rekreasjon og med mye tanker, ansvar og diverse som skal passes på, ramler naturlig nok skuldrene noen cm når jeg er der fremfor fullt trykk og tusen spørsmål på jobb. Men, du må stoppe der, for flere glass blir fort motsatt. Anonymkode: 5bb9f...fb1 Akkurat det med matlaging liker jeg godt. Å stå på kjøkkenet enten alene eller med en, å lage god mat som tar tid. Da er det kjempekoselig og avslappet å ha et glass vin til matlagingen. Blitt lite av slikt siden 2020, men satser på en middag et par ganger på vinterhalvåret nå når ting normaliseres. Kjente jeg savnet dette litt nå. Anonymkode: 9e6b0...87d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #55 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): I den vinen jeg drikker er det ca 3% sukker... Anonymkode: f9af1...2a9 I min er det mer. Foretrekker litt fruktige viner 😊 Anonymkode: 7352d...b3f
MammantilNurket Skrevet 22. januar 2022 #56 Skrevet 22. januar 2022 (endret) Jeg drikker prosecco akkurat nå, jeg ☺️ Hepp-hepp! Helt nydelig på en lørdagskveld. Vi har hatt blåskjell til middag, og sitter nå og nyter resten av glasset mitt i sofaen sammen med Herr Sønn. Vi ser på film og spiser ostepop. Koser oss glugg ❤️ Endret 22. januar 2022 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #57 Skrevet 22. januar 2022 Drikker 3 - 4 ganger i året. Anonymkode: 160ce...272
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #58 Skrevet 22. januar 2022 Ut av hvor mye vi drikker er vi alkoholikere i forhold til resten her. Har et budsjett på rundt kr 1.500,- i måneden til vin Mannen og jeg åpner en flaske vin og tar et glass til middagen fredager og lørdager. Resten av flasken deler vi etter at barna er i seng. Selvfølgelig, skal barna noen steder hvor de må hentes på fredag, eller lørdag kveld går det foran vinen Ja, vi drikker hver helg, men vi drikker oss aldri full. Anonymkode: 6b41f...d61
MammantilNurket Skrevet 22. januar 2022 #59 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ut av hvor mye vi drikker er vi alkoholikere i forhold til resten her. Har et budsjett på rundt kr 1.500,- i måneden til vin Mannen og jeg åpner en flaske vin og tar et glass til middagen fredager og lørdager. Resten av flasken deler vi etter at barna er i seng. Selvfølgelig, skal barna noen steder hvor de må hentes på fredag, eller lørdag kveld går det foran vinen Ja, vi drikker hver helg, men vi drikker oss aldri full. Anonymkode: 6b41f...d61 På DIB er alle (nesten) avholds, har minimum master og millioninntekt … langt hjem, vet du 🤣 Jeg kan lett ta er glass vin på en tirsdag. Elsker vin!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #60 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Og en ting til: Jeg har aldri opplevd å føle ro eller avslapning av vin, det er utelukkende SMAK for mitt vedkommende! Anonymkode: c75cf...e8e 🤣🤣🤣🙈 Anonymkode: 4905c...48e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #61 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): 🤣🤣🤣🙈 Anonymkode: 4905c...48e ??? 🤔 Anonymkode: c75cf...e8e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #62 Skrevet 22. januar 2022 MammantilNurket skrev (2 timer siden): På DIB er alle (nesten) avholds, har minimum master og millioninntekt … langt hjem, vet du 🤣 Jeg kan lett ta er glass vin på en tirsdag. Elsker vin! Å fanken, er det meningen jeg må ha en million i inntekt også nå, beklager at jeg uttalte meg i denne tråden, hadde ikke sett det i forumsreglene. Skal melde meg ut med en gang Anonymkode: 6b41f...d61
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #63 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Syns det sier endel om dem som fronter dette så veldig. Jeg drikker sjeldent og folk som måååååå ha «rødt i glasset» hver helg må jeg si jeg tenker mitt om. Anonymkode: 6aac3...885 Hvorfor tenker du negativt om folk som tar seg ett glass vin til maten i helgene? Takhøyden din er ikke særlig høy. Anonymkode: fa5f9...b6d
MammantilNurket Skrevet 23. januar 2022 #64 Skrevet 23. januar 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Å fanken, er det meningen jeg må ha en million i inntekt også nå, beklager at jeg uttalte meg i denne tråden, hadde ikke sett det i forumsreglene. Skal melde meg ut med en gang Anonymkode: 6b41f...d61 🤣🤣🤣
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #65 Skrevet 23. januar 2022 MammantilNurket skrev (4 timer siden): På DIB er alle (nesten) avholds, har minimum master og millioninntekt … langt hjem, vet du 🤣 Jeg kan lett ta er glass vin på en tirsdag. Elsker vin! Å faen. Jeg er på aap. Vi koser oss med god drikke til god mat 🤣 Og jeg tar gjerne ett glass på en onsdag 🤪 Anonymkode: 9a9dd...4c8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #66 Skrevet 23. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ut av hvor mye vi drikker er vi alkoholikere i forhold til resten her. Har et budsjett på rundt kr 1.500,- i måneden til vin Mannen og jeg åpner en flaske vin og tar et glass til middagen fredager og lørdager. Resten av flasken deler vi etter at barna er i seng. Selvfølgelig, skal barna noen steder hvor de må hentes på fredag, eller lørdag kveld går det foran vinen Ja, vi drikker hver helg, men vi drikker oss aldri full. Anonymkode: 6b41f...d61 Hadde dere lett tatt en såkalt hvit måned da? Anonymkode: 9e6b0...87d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #67 Skrevet 23. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Å faen. Jeg er på aap. Vi koser oss med god drikke til god mat 🤣 Og jeg tar gjerne ett glass på en onsdag 🤪 Anonymkode: 9a9dd...4c8 Nå er det ingen som arresterer noen for hvor mye eller lite de drikker her. Anonymkode: 9e6b0...87d
Polly-Esther Skrevet 23. januar 2022 #68 Skrevet 23. januar 2022 Er det et problem at noen drikker mer enn dere, hvis de har gode liv og gode relasjoner? Det synes jeg er ganske dømmende. Folk er forskjellig. Personlig synes jeg Pepsi Max til en fantastisk middag høres ganske ødeleggende ut, og liker at drikken komplimenterer maten. Jeg drikker gjerne 1-2 glass vin fredager og lørdager, og i blant også på en ukedag om jeg føler for det. Er jeg i besøk eller på fest uten barn til stede, kan jeg drikke 3-4-5-6 glass. Det kommer litt an på settingen. Jeg synes ikke det er særlig stas å være dritings, så jeg begrenser meg til en mengde som bare gir meg et lite løft. Men jeg klarer meg jo også helt fint uten, om jeg feks skal kjøre eller av andre grunner ikke skal drikke.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #69 Skrevet 23. januar 2022 Polly-Esther skrev (25 minutter siden): Er det et problem at noen drikker mer enn dere, hvis de har gode liv og gode relasjoner? Det synes jeg er ganske dømmende. Folk er forskjellig. Personlig synes jeg Pepsi Max til en fantastisk middag høres ganske ødeleggende ut, og liker at drikken komplimenterer maten. Jeg drikker gjerne 1-2 glass vin fredager og lørdager, og i blant også på en ukedag om jeg føler for det. Er jeg i besøk eller på fest uten barn til stede, kan jeg drikke 3-4-5-6 glass. Det kommer litt an på settingen. Jeg synes ikke det er særlig stas å være dritings, så jeg begrenser meg til en mengde som bare gir meg et lite løft. Men jeg klarer meg jo også helt fint uten, om jeg feks skal kjøre eller av andre grunner ikke skal drikke. Det er jo ingen som sier at det er et problem. Jeg lurte bare på hvor mye folk egentlig drikker i og med at en hvit måned ser ut til å være en utfordring for mange. Jeg drikker så og si aldri på høst og vinter, men mer på sommer da jeg er mye mer sosial osv. Ingen rundt meg drikker noe særlig heller, så det må jo være lov til å spørre uten at noen tar det som kritikk da. Anonymkode: 9e6b0...87d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #70 Skrevet 23. januar 2022 MammantilNurket skrev (10 timer siden): På DIB er alle (nesten) avholds, har minimum master og millioninntekt … langt hjem, vet du 🤣 Jeg kan lett ta er glass vin på en tirsdag. Elsker vin! Nei, nei, nei, du har misforstått! Det er først når man har master og millioninntekt man drikker vin! Hvis ikke har man jo ikke råd til det pga. høy strømregning eller er ikke sofistikert nok og drikker dermed bare øl! Anonymkode: 7352d...b3f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #71 Skrevet 23. januar 2022 Merkelig å se at ingen andre enn meg drikker seg full! Kan ikke være sant. Nei, nekter å tro det. Anonymkode: 384c8...13a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2022 #72 Skrevet 23. januar 2022 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Merkelig å se at ingen andre enn meg drikker seg full! Kan ikke være sant. Nei, nekter å tro det. Anonymkode: 384c8...13a De fleste her har barn;da passer det seg ikke å drikke seg full når barna er i huset. Tenk om de skulle våkne. Anonymkode: 9b7c7...ba1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå