Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #26 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): På seg selv kjenner man andre vet du. Jeg tenker at en alkoholiker er minst egnet til å mene noe som helst om vanene til ikke-alkoholikere. Anonymkode: 9b391...a3e Det er jeg ekstremt uenig i. Hun vet jo hva det handler om, og det er jo ikke akkurat sånn at hun ikke snakket med andre. Uansett så opplever jeg ofte at folk kommer med innrømmelser når de sier at de tar ett glass. Vi har vel ulike erfaringer da. Anonymkode: 9e6b0...87d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #27 Skrevet 22. januar 2022 Jeg drikker stort sett en gang i året. Jeg tar et lite glass med aqevitt til pinnekjøttet. Det er sjeldent jeg føler behov for alkohol. Da smaker det bedre med en boks Pepsi max. Anonymkode: 5220c...bfe
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #28 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Drikker sjelden hver mnd. Men ser nå at det har blitt en helg i mnd de siste månedene. November var jeg på julebord. I romjula hadde jeg to venninner på besøk, som jeg delte et par flasker vin med. Forrige helg feiret vi en bursdag og i februar skal jeg på hyttetur.... Så får vi se hva mars tilbyr😅 Anonymkode: afcda...773 Jeg vil jo si at dette er mer naturlige settinger å drikke i. Anonymkode: 9e6b0...87d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #29 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jeg ekstremt uenig i. Hun vet jo hva det handler om, og det er jo ikke akkurat sånn at hun ikke snakket med andre. Uansett så opplever jeg ofte at folk kommer med innrømmelser når de sier at de tar ett glass. Vi har vel ulike erfaringer da. Anonymkode: 9e6b0...87d At alkoholikere lyver om antall glass til sine nærmeste er jeg enig i. Men her inne ser jeg jo ingen poeng i å lyve. Likevel vil jeg påstå at å kose seg med én enhet er ganske normalt. Anonymkode: 9b391...a3e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #30 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): At alkoholikere lyver om antall glass til sine nærmeste er jeg enig i. Men her inne ser jeg jo ingen poeng i å lyve. Likevel vil jeg påstå at å kose seg med én enhet er ganske normalt. Anonymkode: 9b391...a3e Alkoholikere lyver nok mest til seg selv, så derfor er det ikke rart om de kunne løyet i en slik tråd heller faktisk. Ikke for å kverulere altså! Men det er jo sant. Uansett. Vi opplever vel bare ulike ting, og begge kan ha litt rett kanskje. Anonymkode: 9e6b0...87d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #31 Skrevet 22. januar 2022 Jeg drikker mer en én enhet kanskje 4-5 ganger i året, men har som regel ett glass vin fredag og/eller lørdag. Så har ikke behov for noen hvit måned. Anonymkode: 6e39f...c4b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #32 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Alkoholikere lyver nok mest til seg selv, så derfor er det ikke rart om de kunne løyet i en slik tråd heller faktisk. Ikke for å kverulere altså! Men det er jo sant. Uansett. Vi opplever vel bare ulike ting, og begge kan ha litt rett kanskje. Anonymkode: 9e6b0...87d Nja. Kanskje. Aldri fundert så mye over dette komplekse temaet. Jeg har vel tenkt at alkoholikeren sier til seg selv, jeg har kontroll, jeg kan slutte når som helst. Men hvis de klarer å lure seg selv til å tro de drikker ett glass. Ja da…. Da er de en jævel på manipulasjon samtidig som de er over gjennomsnittet lettlurt. Enig i at alkoholikere lyver, men at de lyver om én enhet skjønner jeg ikke. Anonymkode: 9b391...a3e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #33 Skrevet 22. januar 2022 Drikker ca 3-4 ganger i året. Blir så ekstremt fyllasyk,så drikker jeg lørdag så er forsatt dårlig på mandag. Så sjeldent jeg gidder å drikke. Anonymkode: 9b7c7...ba1
Elizabeth Skrevet 22. januar 2022 #34 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det lurer jeg også på. Jeg drikker boene ganger ett glass vin tre helger på rad og så kan jeg gå fire måneder uten. Det er normalen i min gjeng. Men ser at mange «sliter» med å klare hvit måned. Det synes jeg er rart. Anonymkode: 9b391...a3e Det synes jeg også. Liker øl og rødvin, men det er ikke noe problem å holde seg hvit én måned. Det er snakk om fire helger uten alkohol.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #35 Skrevet 22. januar 2022 Drikker alkohol ca hvert 2/3 år Anonymkode: a0d8c...a2a
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #36 Skrevet 22. januar 2022 Er ikke avholds, vil anta at jeg drikker kanskje en eller to ganger i året, da gjerne kun én enhet. Syns rett og slett brus er bedre. Anonymkode: f0989...1e0
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #37 Skrevet 22. januar 2022 Jeg liker ett glass rødvin til god mat, og kan gjerne drikke ett glass hver dag i to uker. Men så kan det plutselig være tomt for vin, og jeg glemmer å kjøpe, eller ikke skal innom senteret der polet er, og da kan det like fort gå 3 uker uten en dråpe. Jeg har lyst på vin på samme måte som jeg plutselig kan få lyst på Firkløver sjokolade! Jeg drikker utelukkende for smaken, og om jeg har åpnet en flaske jeg ikke liker, kan jeg finne på å slå ut hele flaska og drikke vann istedet. Så jeg tror ikke jeg har et problem med alkohol selv om jeg kan drikke vin hver dag i perioder. Anonymkode: c75cf...e8e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #38 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg liker ett glass rødvin til god mat, og kan gjerne drikke ett glass hver dag i to uker. Men så kan det plutselig være tomt for vin, og jeg glemmer å kjøpe, eller ikke skal innom senteret der polet er, og da kan det like fort gå 3 uker uten en dråpe. Jeg har lyst på vin på samme måte som jeg plutselig kan få lyst på Firkløver sjokolade! Jeg drikker utelukkende for smaken, og om jeg har åpnet en flaske jeg ikke liker, kan jeg finne på å slå ut hele flaska og drikke vann istedet. Så jeg tror ikke jeg har et problem med alkohol selv om jeg kan drikke vin hver dag i perioder. Anonymkode: c75cf...e8e Å drikke hver dag får alarmklokkene til å ringe her. Det er ikke normalt. Anonymkode: 9b391...a3e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #39 Skrevet 22. januar 2022 Elizabeth skrev (1 time siden): Blir nok et par IPA i kveld. Liker å kose meg litt mens jeg hører på musikk. IPA er så godt! Jeg klemmer den middelhavske kulturen til brystet og tar meg et glass vin eller en øl akkurat når det passer meg, enten det er lørdag, mandag eller torsdag. Drikker riktignok aldri mye. Anonymkode: f782a...071
amandine Skrevet 22. januar 2022 #40 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg leste om ei som var alkoholiker uten at noen visste det. Hun sa at en aldri skulle tro på noen som sa at de tok kun ett glass. Hehe, nå tenker jeg på det hver gang noen sier det. Men hvit måned betyr vel null glass rett og slett. Anonymkode: 9e6b0...87d Hvit måned skjer nok det også, det er jo ikke sånn at jeg fører regnskap. Jeg har ikke bevisst en hvit måned som sådan, men jeg drakk ikke noe alkohol i desember, for eksempel, så den var vel i prinsippet hvit.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #41 Skrevet 22. januar 2022 Drikker sjelden, kanskje 4-5 ganger per år? Kan ta én cider den ene gangen, og fyllafest neste. Synes noe alkohol er godt, men liker stort sett brus bedre. Anonymkode: 7873e...ad5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #42 Skrevet 22. januar 2022 Lurer på om hvit måned gir mer utbytte til unge og studenter😜 selv drikker jeg kanskje 4 enheter i løpet av 1 måned og da tar jeg i. Klart en annen måned kan det være noe mer hvis det er noe festligheter. Har ofte hvite måneder🤣har ikke merket så mye forskjell i fra de månedene jeg får i meg en øl her og der. Anonymkode: 09335...434
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #43 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg vil jo si at dette er mer naturlige settinger å drikke i. Anonymkode: 9e6b0...87d Joda... men bruker ikke drikke hver mnd😅 Anonymkode: afcda...773
KellyTaylor Skrevet 22. januar 2022 #44 Skrevet 22. januar 2022 Drikker kanskje et til to glass i løpet av vinteren og noe mer som sommeren hvor det er koselig med reker, loff, hvitvin og sjø 🥰
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #45 Skrevet 22. januar 2022 Jeg liker følelsen av å sitte i sofaen med ett glass vin, endelig rolig etter en lang dag. Høre på musikk eller male en vegg. For min del er det nesten mer naturlig å ta ett glass en tirsdag enn fredag, da jeg har tenåring og ofte henter/kjører i helgene. Det er noe eget å ta ett glass vin mens en lager mat, en klunk i sausen og en i glasset til meg. For meg er det rekreasjon og med mye tanker, ansvar og diverse som skal passes på, ramler naturlig nok skuldrene noen cm når jeg er der fremfor fullt trykk og tusen spørsmål på jobb. Men, du må stoppe der, for flere glass blir fort motsatt. Anonymkode: 5bb9f...fb1
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #46 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Å drikke hver dag får alarmklokkene til å ringe her. Det er ikke normalt. Anonymkode: 9b391...a3e Men jeg drikker jo ikke "hver dag"! Jeg drikker ett glass vin til maten, men har ingen problemer med å ikke drikke, uansett hvor lenge. Det er ikke alkoholen som er greia for min del, men smaken. Akkurat som sjokolade! Anonymkode: c75cf...e8e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #47 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men jeg drikker jo ikke "hver dag"! Jeg drikker ett glass vin til maten, men har ingen problemer med å ikke drikke, uansett hvor lenge. Det er ikke alkoholen som er greia for min del, men smaken. Akkurat som sjokolade! Anonymkode: c75cf...e8e Og en ting til: Jeg har aldri opplevd å føle ro eller avslapning av vin, det er utelukkende SMAK for mitt vedkommende! Anonymkode: c75cf...e8e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #48 Skrevet 22. januar 2022 Det kan gå ganske lang tid mellom hver gang jeg drikker, ofte over en måned, men når jeg først åpner en flaske vin blir det ofte 2-3 dager ganske tett. Det jeg drikker jo ikke en flaske vin på en kveld og mannen foretrekker som regel øl. Selv om det er en halvflaske jeg åpner holder det til to dager. Anonymkode: b0119...e09
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #49 Skrevet 22. januar 2022 Jeg drikker vanligvis 1-2 glass vin 1-2 dager i uken. Mer når det er sommerferie, som i oftere, men ikke større mengder. Det hender jeg tar en hvit måned fordi jeg i perioder må kutte ut sukker fordi jeg begynner å bli avhengig av det, og derfor kutter ut vin også siden det er en del sukker i vin. Anonymkode: 7352d...b3f
HeiteH Skrevet 22. januar 2022 #50 Skrevet 22. januar 2022 Jeg drikker aldri alkohol når jeg er alene, men vi har ofte middag hjemme eller er invitert bort på middag, og da har vi vin. Jeg er også på jobbmiddager to- tre ganger i måneden og da drikker jeg også vin. Så har jeg to venninnegjenger som samles regelmessig og drar på turer. Så til sammen blir det en del. Derfor tar jeg av og til en hvit måned. Oftest januar og november.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå