Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Det er så mye snakk om "hvit måned" nå, og en og annen står frem og forteller at de har gjennomført det, og merket så godt resultat og blabla. Nå er jeg ikke avholds, og jeg tror jeg er litt skeptisk til de som er helt avholds også. Likevel lurer jeg på hvor ofte folk "må" drikke? Er en måned uten alkohol så uvanlig? Da skjønner jeg ingenting, for hverken jeg eller venner drikker så ofte. Det gjelder både kvinner og menn. Nå blir det mye mer på sommeren da, i og med at vi da sitter på uterestauranter ganske mye, eller på fortauscafeer med alkoholservering. Litt mer fest blir det også i sommermånedene. På senhøst og vinter derimot drikkes det svært lite. Er det så vanlig å drikke flere ganger i måneden? Anonymkode: 9e6b0...87d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Syns det sier endel om dem som fronter dette så veldig. Jeg drikker sjeldent og folk som måååååå ha «rødt i glasset» hver helg må jeg si jeg tenker mitt om. Anonymkode: 6aac3...885
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Syns det sier endel om dem som fronter dette så veldig. Jeg drikker sjeldent og folk som måååååå ha «rødt i glasset» hver helg må jeg si jeg tenker mitt om. Anonymkode: 6aac3...885 Vær så snill å ikke bruk det uttrykket "noe rødt i glasset". Noe så ubeskrivelig irriterende. Det samme gjelder "noe godt i glasset". Kan ikke folk bare si at de drikker vin eller noe annet med alkohol? Det er som gamle folk som sier at noen er litt for glad i "det sterke". Hva i all verden kommer den versjonen fra om å ikke kunne kalle noe for hva det er? Nå vet jeg ikke om jeg tenker mitt om den ene eller den andre, men det bare overrasker meg veldig at folk drikker flere ganger i måneden. Anonymkode: 9e6b0...87d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Drikker en enhet eller to i mnd. Anonymkode: f0762...f70
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Jeg drikker altfor mye. Jeg drakk meg full i går, og er i gang igjen nå. Røyker også inne. Jeg har få venninner, som gjør det samme. Mannen har forlatt meg og ungene har flyttet ut. Så her sitter jeg hver fredag og lørdag å drikker meg dritings, stort sett alene. Klarer heldigvis å holde det til helgene, så det går ikke ut over jobben. Anonymkode: 384c8...13a
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 Drikker sjelden. Og om jeg drikker, så blir det bare et par glass. Tror sist jeg drakk var i august eller noe Anonymkode: fa373...b7d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vær så snill å ikke bruk det uttrykket "noe rødt i glasset". Noe så ubeskrivelig irriterende. Det samme gjelder "noe godt i glasset". Kan ikke folk bare si at de drikker vin eller noe annet med alkohol? Det er som gamle folk som sier at noen er litt for glad i "det sterke". Hva i all verden kommer den versjonen fra om å ikke kunne kalle noe for hva det er? Nå vet jeg ikke om jeg tenker mitt om den ene eller den andre, men det bare overrasker meg veldig at folk drikker flere ganger i måneden. Anonymkode: 9e6b0...87d Ja, må kalle spade for en spade. Anonymkode: 384c8...13a
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg drikker altfor mye. Jeg drakk meg full i går, og er i gang igjen nå. Røyker også inne. Jeg har få venninner, som gjør det samme. Mannen har forlatt meg og ungene har flyttet ut. Så her sitter jeg hver fredag og lørdag å drikker meg dritings, stort sett alene. Klarer heldigvis å holde det til helgene, så det går ikke ut over jobben. Anonymkode: 384c8...13a Jeg sluttet å røyke for noen år siden, og jeg fikk helt sjokk over hvordan klær og alt stinket da jeg sluttet og hadde vært hjemmefra et par uker. Det luktet såå forferdelig. Du merker det ikke nå da. Jeg lurer på hvorfor du drikker deg full alene. Er det pga sorg eller kjedsomhet? Anonymkode: 9e6b0...87d
amandine Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Det kommer an på hva du tenker er å drikke. Jeg drikker meg aldri full, ikke på fest, ikke på julebord heller. Men jeg drikker et glass her og et glass der. Denne uken drakk jeg et glass på onsdag kveld da jeg spiste reker og jeg skal ha et glass rødvin i kveld til pizzaen. Så, - et glass eller to i uken?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 amandine skrev (1 minutt siden): Det kommer an på hva du tenker er å drikke. Jeg drikker meg aldri full, ikke på fest, ikke på julebord heller. Men jeg drikker et glass her og et glass der. Denne uken drakk jeg et glass på onsdag kveld da jeg spiste reker og jeg skal ha et glass rødvin i kveld til pizzaen. Så, - et glass eller to i uken? Jeg leste om ei som var alkoholiker uten at noen visste det. Hun sa at en aldri skulle tro på noen som sa at de tok kun ett glass. Hehe, nå tenker jeg på det hver gang noen sier det. Men hvit måned betyr vel null glass rett og slett. Anonymkode: 9e6b0...87d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 Du skal drikke relativt mye for at "hvit måned" skal ha noen som helst påviselig virkning. Det er ikke noe denne kroppen hadde merket seg, for å si det sånn. Om man ellers bare drikker noen glass vin i uka er ikke "hvit måned" annet tullball og fjas. Anonymkode: 737fa...d7d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg leste om ei som var alkoholiker uten at noen visste det. Hun sa at en aldri skulle tro på noen som sa at de tok kun ett glass. Hehe, nå tenker jeg på det hver gang noen sier det. Men hvit måned betyr vel null glass rett og slett. Anonymkode: 9e6b0...87d Jeg tror ikke man skal ta en alkoholikers ord for det, altså. Selvsagt er det mange som tar kun det ene glasset. At en alkoholiker trøster seg med at det ikke stemmer er ikke noe man kan ta for god fisk. Eller mener du at det ikke er noen mellomting mellom totalavhold og alkoholisme? Anonymkode: 6e39f...c4b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. januar 2022 #13 Skrevet 22. januar 2022 Vil anslå kanskje en gang i måneden? Og da ca 1-3 enheter? Ikke nå som gravid selvsagt 😅
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #14 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg sluttet å røyke for noen år siden, og jeg fikk helt sjokk over hvordan klær og alt stinket da jeg sluttet og hadde vært hjemmefra et par uker. Det luktet såå forferdelig. Du merker det ikke nå da. Jeg lurer på hvorfor du drikker deg full alene. Er det pga sorg eller kjedsomhet? Anonymkode: 9e6b0...87d Kjedsomhet. Jeg vet jeg stinker, men gidder ikke gå ut nå som jeg bor alene. Røyken og pilsen er den lille gleden jeg har, jeg liker det. Anonymkode: 384c8...13a
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #15 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Det er så mye snakk om "hvit måned" nå, og en og annen står frem og forteller at de har gjennomført det, og merket så godt resultat og blabla. Nå er jeg ikke avholds, og jeg tror jeg er litt skeptisk til de som er helt avholds også. Likevel lurer jeg på hvor ofte folk "må" drikke? Er en måned uten alkohol så uvanlig? Da skjønner jeg ingenting, for hverken jeg eller venner drikker så ofte. Det gjelder både kvinner og menn. Nå blir det mye mer på sommeren da, i og med at vi da sitter på uterestauranter ganske mye, eller på fortauscafeer med alkoholservering. Litt mer fest blir det også i sommermånedene. På senhøst og vinter derimot drikkes det svært lite. Er det så vanlig å drikke flere ganger i måneden? Anonymkode: 9e6b0...87d Virker som ganske mange drikker både litt for mye - og litt for ofte. Her kan det fint gå flere uker i mellom hver gang jeg drikker alkohol i perioder, mens andre perioder er det oftere. F.eks. i sommerferien drikker jeg vin eller øl til maten mye oftere enn ellers i året. Jeg drikker aldri mye, 1-2 glass vin eller 1-2 øl holder lenge på en kveld for min del. Anonymkode: f2f50...450
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #16 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror ikke man skal ta en alkoholikers ord for det, altså. Selvsagt er det mange som tar kun det ene glasset. At en alkoholiker trøster seg med at det ikke stemmer er ikke noe man kan ta for god fisk. Eller mener du at det ikke er noen mellomting mellom totalavhold og alkoholisme? Anonymkode: 6e39f...c4b Nå er det flere som har både ledd og innrømmet at de tar mer enn det ene glasset, når jeg har sagt dette til folk. Er det noen jeg jo vil tro på, så er det jo en alkoholiker som kommer med innrømmelser. Jeg tror ikke "mange" kun tar ett glass nei. Noen gjør det nok, men jeg tror helt klart hun som nå er såkalt tørrlagt alkoholiker hadde et poeng altså. Uten at en skal mistenke at alle underdriver. Anonymkode: 9e6b0...87d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #17 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kjedsomhet. Jeg vet jeg stinker, men gidder ikke gå ut nå som jeg bor alene. Røyken og pilsen er den lille gleden jeg har, jeg liker det. Anonymkode: 384c8...13a Ja, vet noen drikker av kjedsomhet. Håper det går bedre etterhvert da. Anonymkode: 9e6b0...87d
Elizabeth Skrevet 22. januar 2022 #18 Skrevet 22. januar 2022 Blir nok et par IPA i kveld. Liker å kose meg litt mens jeg hører på musikk.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #19 Skrevet 22. januar 2022 Drikker ofte et glass eller to med rødvin i løpet av helga, eller en øl til maten. Men kan fint gå uker uten noe også. Blir jo mer hvis jeg er ute på noe, som en fest, venninnehelg osv. Men det er jo ikke akkurat hver mnd. Hadde nok fint kunne tatt en hvit mnd, men ser ikke helt vitsen med å ha det 🙈 Tar meg et glass når jeg har lyst på og det passer seg, og lar være når det ikke passer seg. Anonymkode: 05b45...604
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #20 Skrevet 22. januar 2022 Det lurer jeg også på. Jeg drikker boene ganger ett glass vin tre helger på rad og så kan jeg gå fire måneder uten. Det er normalen i min gjeng. Men ser at mange «sliter» med å klare hvit måned. Det synes jeg er rart. Anonymkode: 9b391...a3e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #21 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har ikke drukket på 4 år, er ikke avholds. Men det har bare ikke vært anledninger hvor det har vært naturlig å drikke. Men hele familien min drikker alt fra noen få ganger i måneden til daglig. En av de er helt klart alkoholiker, men de andre er nok i fornektelse foreløbig. Og vi er flere som har alkoholikerforeldre og besteforeldre. Så synes det er skummelt at en del av de tør å drikke så ofte. Anonymkode: 1a7a3...372
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #22 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Drikker ofte et glass eller to med rødvin i løpet av helga, eller en øl til maten. Men kan fint gå uker uten noe også. Blir jo mer hvis jeg er ute på noe, som en fest, venninnehelg osv. Men det er jo ikke akkurat hver mnd. Hadde nok fint kunne tatt en hvit mnd, men ser ikke helt vitsen med å ha det 🙈 Tar meg et glass når jeg har lyst på og det passer seg, og lar være når det ikke passer seg. Anonymkode: 05b45...604 Jeg vet ikke helt poenget. Kanskje fordi de tror at de må ha det glasset for å kose seg? Så klarer de seg fint uten, og så ender det med at de drikker sjeldnere og sjeldnere fordi de finner ut at det ikke er noe poeng, og at kos ikke trenger å innbefatte alkohol. Det kan jo være noe sånt. Ihvertfall hvis de er typen som drikker to til tre flasker vin i uka. Eller kanskje bare en? Anonymkode: 9e6b0...87d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #23 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg leste om ei som var alkoholiker uten at noen visste det. Hun sa at en aldri skulle tro på noen som sa at de tok kun ett glass. Hehe, nå tenker jeg på det hver gang noen sier det. Men hvit måned betyr vel null glass rett og slett. Anonymkode: 9e6b0...87d På seg selv kjenner man andre vet du. Jeg tenker at en alkoholiker er minst egnet til å mene noe som helst om vanene til ikke-alkoholikere. Anonymkode: 9b391...a3e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. januar 2022 #24 Skrevet 22. januar 2022 Kan finne på å drikke et glass til maten , men det er kun i ferier det er flere dager på rad. Når vi er på ferie hvor det er naturlig å spise ute så blir det vin til maten. Ikke mye, og maks 2 glass. Hadde gått helt fint med en måned uten, men hadde nok ikke merket det på helsa.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #25 Skrevet 22. januar 2022 Drikker sjelden hver mnd. Men ser nå at det har blitt en helg i mnd de siste månedene. November var jeg på julebord. I romjula hadde jeg to venninner på besøk, som jeg delte et par flasker vin med. Forrige helg feiret vi en bursdag og i februar skal jeg på hyttetur.... Så får vi se hva mars tilbyr😅 Anonymkode: afcda...773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå