Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Vi har en diskusjon her,hva er det motsatte av snill? Anonymkode: 50cb1...b52
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Slem?🤷🏼♀️ Anonymkode: 80db2...9ae Nettopp var det jeg også mente. Anonymkode: 50cb1...b52
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 Slem er jo det mest opplagte svaret, men ofte synes jeg det er minst like ille med dem som ikke bryr seg. Jeg tror jeg vil si det motsatte av å være snill er å være selvsentrert for meg. Anonymkode: 87239...532
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 Direkte vil jeg vel si det er 'slem'. Man det er ikke så mange som er direkte slem eller ond. Ofte kunne mange av disse vært stoppet uten at de klarte å gjøre så mye skade, men de blir ikke det grunnet likegyldighet eller feighet fra andre. Mange tåler dessverre godt urett som ikke rammer dem selv. Indirekte vil jeg dermed si at likegyldighet/ feighet er det farligste fordi det gir ondskap og slemme handlinger grobunn og rekkevidde. Anonymkode: 47430...985
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Usnill? Anonymkode: 7f75a...3a5 Er det ett skikkelig ord da? Anonymkode: 50cb1...b52
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Kommer vel ann på hva man selv definerer som snill også da. Det enkle svaret et slem. Snille mennesker er de som bryr seg om andre. Så for meg er da en egoist det motsatte av snill sånn i utstrakt betydning. Anonymkode: 89cb3...55d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 Som snill så vil du folk vel. Som slem gjør du folk vondt, men det gjør du også om du er ignorant overfor de som sliter rundt deg. Ikke godt å si da det blir ulike oppfatninger etter som hvilke type menneske man er. For eksempel er det å mase på meg det motsatte av å være snill. Anonymkode: c9eb9...ade
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er det ett skikkelig ord da? Anonymkode: 50cb1...b52 Nei. Anonymkode: 7f75a...3a5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 Dette avhenger av hva en definerer "snill" som. Er "snill" det å gjøre noe godt, selv om en ikke bryr seg, selv om en er likegyldig? I så fall er den NAV-ansatte "snill" når vedkommende følger loven og innvilger søkerens, eh, søknad om økonomisk stønad. Hvis "snill" avhenger av at den som gjør godt gjør det av et godt hjerte, fordi vedkommende bryr seg, altså av kjærlighet, så er det motsatte det å ikke bry seg, fravær av kjærlighet. På samme måte som det motsatte av lys ikke direkte er mørke, men fravær av lys. Anonymkode: 15999...d33
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #13 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Dette avhenger av hva en definerer "snill" som. Er "snill" det å gjøre noe godt, selv om en ikke bryr seg, selv om en er likegyldig? I så fall er den NAV-ansatte "snill" når vedkommende følger loven og innvilger søkerens, eh, søknad om økonomisk stønad. Hvis "snill" avhenger av at den som gjør godt gjør det av et godt hjerte, fordi vedkommende bryr seg, altså av kjærlighet, så er det motsatte det å ikke bry seg, fravær av kjærlighet. På samme måte som det motsatte av lys ikke direkte er mørke, men fravær av lys. Anonymkode: 15999...d33 Det er en definisjon på snill : god, kjærlig og omsorgsfull. Trenger ikke gjøre det mer komplisert enn det er da. Anonymkode: c9eb9...ade
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2022 #14 Skrevet 22. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er en definisjon på snill : god, kjærlig og omsorgsfull. Trenger ikke gjøre det mer komplisert enn det er da. Anonymkode: c9eb9...ade Da er det motsatte av snill (kjærlig) fravær av snill (kjærlig). Akkurat som det motsatte av lys er fravær av lys. Anonymkode: 15999...d33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå