Gå til innhold

Aavitsland advarer mot bruk av koronapass

Anbefalte innlegg

«Fra et smittevernsynspunkt er det meningsløst, men politikerne får vise handlekraft og innbille folket at epidemien bekjempes mens man egentlig bare plager det uvaksinerte mindretallet.»
https://www.nrk.no/trondelag/fhi-overlege-preben-aavitsland-atvarar-mot-forskjellsbehandling-av-uvaksinerte-1.15821823

Anonymkode: 93321...6d3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

«Fra et smittevernsynspunkt er det meningsløst, men politikerne får vise handlekraft og innbille folket at epidemien bekjempes mens man egentlig bare plager det uvaksinerte mindretallet.»
https://www.nrk.no/trondelag/fhi-overlege-preben-aavitsland-atvarar-mot-forskjellsbehandling-av-uvaksinerte-1.15821823

Anonymkode: 93321...6d3

Og plages bør de!

Anonymkode: 5a740...577

Aavitsland er en av svært få fornuftige stemmer i dette kaoset. Tilnærmet  den eneste som faktisk evner å tenke rasjonelt. 

Anonymkode: d33e5...a97

Det er ikke det han har vist tidligere i pandemien!

Men i denne saken er jeg glad for at han sier så tydelig fra, for det han sier her er det eneste logiske og fornuftige - og jeg håper politikerne tar det til seg.

Måten Erna Solberg går ut og roper om innføring av koronasertifikat er en studie i kunnskapsignorering og vridning av fakta for å skaffe seg mer makt.

Og at nåværende regjering fremdeles vurderer koronasertifikat er bare et tegn på akkurat det Aavitsland sier, det er et tiltak som gir inntrykk av at politikerne er handlekraftig, men som ikke har noe for seg.

Anonymkode: be686...e5d

Men i denne saken er jeg glad for at han sier så tydelig fra, for det han sier her er det eneste logiske og fornuftige - og jeg håper politikerne tar det til seg.

Måten Erna Solberg går ut og roper om innføring av koronasertifikat er en studie i kunnskapsignorering og vridning av fakta for å skaffe seg mer makt.

Og at nåværende regjering fremdeles vurderer koronasertifikat er bare et tegn på akkurat det Aavitsland sier, det er et tiltak som gir inntrykk av at politikerne er handlekraftig, men som ikke har noe for seg.

Hva mener du med at han ikke har vist det tidligere? Han har hatt en faglig, rasjonell vinkling hele veien. De gangene han har kommet med at vi skal være forsiktige så har jeg respektert det. Fordi han er den eneste som ikke virker å ha mistet hodet fullstendig. 

Nakstad og Guldvog virker jo rett og slett maniske, og fullstendig handlingslammet på alle områder utover å spre om seg med sinnsyke tiltak uten å ha tenkt over konsekvensene. Har ikke tillit til et ord av det de sider. 

Annonse

Og Erna: den dama har mistet all troverdighet og litt til. Den verste statsministeren vi noensinne har hatt. At hun nå skal prakke på folket et koronapass nå som det er ganske åpenbart at det ikke har noe for seg. Det viser bare at hun ikke har noe peil på hva hun snakker om. Dårlig forsøk på å vinne stemmer. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Og Erna: den dama har mistet all troverdighet og litt til. Den verste statsministeren vi noensinne har hatt. At hun nå skal prakke på folket et koronapass nå som det er ganske åpenbart at det ikke har noe for seg. Det viser bare at hun ikke har noe peil på hva hun snakker om. Dårlig forsøk på å vinne stemmer. 

Hun lager bare uro i AP, vinn vinn for de. Kan de krangle internt og hold deg fast, må ta stilling til noe da gitt. Det er ikke Støre sin sterkeste side. What? Må jeg mene noe. Ok, setter ned en kommisjon for å utrede, forhåpentligvis går det over før jeg må ta stilling til det. 

Anonymkode: 29cb9...0e2

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du med at han ikke har vist det tidligere? Han har hatt en faglig, rasjonell vinkling hele veien. De gangene han har kommet med at vi skal være forsiktige så har jeg respektert det. Fordi han er den eneste som ikke virker å ha mistet hodet fullstendig. 

Nakstad og Guldvog virker jo rett og slett maniske, og fullstendig handlingslammet på alle områder utover å spre om seg med sinnsyke tiltak uten å ha tenkt over konsekvensene. Har ikke tillit til et ord av det de sider. 

"Det var den pandemien!"

Ja, det var jo en faglig og rasjonell vurdering av ham i juni 2021...

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

"Det var den pandemien!"

Jeg leste den mer som nå gir folk f#@$ og at folk festet og reiste for fullt. Så det var den pandemien, nå bryr ikke folk seg lengre. 

Anonymkode: db836...3e1

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

"Det var den pandemien!"

For relativt unge mennesker som har fulgt anbefalt vaksinering og er friske ellers, så har jo det egentlig vært helt riktig observasjon, tross reglene har gitt inntrykk av noe annet denne vinteren. 

Anonymkode: 29cb9...0e2

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

"Det var den pandemien!"

Det har jo ikke vært noe problem med korona siden han kommenterte dette. Det er helsemyndighetene og media som hauser dette opp. Hadde det ikke vært for immunitetsgjeld på alle andre virus, så hadde det ikke vært noe problem. Korona har ikke overbelastet helsevesenet siden han uttalte dette. 

• Opprett ny...