Anonym bruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Del Skrevet 21. januar 2022 Med to doser? Trodde jeg var fullvaksinert? Hva betyr det i praksis, for eksempel for koronapasset? Anonymkode: 1200f...7ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425834-s%C3%A5-n%C3%A5-er-jeg-bare-%C2%ABgrunnvaksinert%C2%BB/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Del Skrevet 21. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Med to doser? Trodde jeg var fullvaksinert? Hva betyr det i praksis, for eksempel for koronapasset? Anonymkode: 1200f...7ea Man blir vel aldri fullvaksinert så lenge det kommer nye doser? Anonymkode: d4457...159 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425834-s%C3%A5-n%C3%A5-er-jeg-bare-%C2%ABgrunnvaksinert%C2%BB/#findComment-149682220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Del Skrevet 21. januar 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Man blir vel aldri fullvaksinert så lenge det kommer nye doser? Anonymkode: d4457...159 Men da rekker jeg aldri å bli «fullvaksinert» da? Innen jeg får dose tre er de på dose fire. Var det noen som nevnte Joker Nord? Anonymkode: 1200f...7ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425834-s%C3%A5-n%C3%A5-er-jeg-bare-%C2%ABgrunnvaksinert%C2%BB/#findComment-149682232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Del Skrevet 21. januar 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Men da rekker jeg aldri å bli «fullvaksinert» da? Innen jeg får dose tre er de på dose fire. Var det noen som nevnte Joker Nord? Anonymkode: 1200f...7ea Dette har i tiår vært legemiddelindustriens våte drøm - få den friske delen av befolkningen på faste medisiner. Og det oppnås jo når man uten dette fratas rettigheter. Jeg er ikke mot vaksiner, jeg er sterkt mot måten fordelingen har vært i verden, at måten det er gjort på forlenger pandemien og nå, med en variant som omikron, det likevel pushes nye doser og nye doser. Legemiddelindustrien har aldri greid å få influensavaksinen til å bli noe alle friske må ta. Ser ut som om de nå lykkes, med politikere som er mer opptatt av å virke handlekraftige enn å forholde seg til fornuft og logikk. Det er meningsløst at man ikke har samme rettigheter etter gjennomgått sykdom som med vaksiner, når man ser at vaksinene i seg selv gir mindre beskyttelse. Men de som har hatt sykdommen, de må ha "superbeskyttelse" (som jo heller ikke er noen garanti). Verden går av skaftet. Anonymkode: f34c8...818 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425834-s%C3%A5-n%C3%A5-er-jeg-bare-%C2%ABgrunnvaksinert%C2%BB/#findComment-149682244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Del Skrevet 21. januar 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Dette har i tiår vært legemiddelindustriens våte drøm - få den friske delen av befolkningen på faste medisiner. Og det oppnås jo når man uten dette fratas rettigheter. Jeg er ikke mot vaksiner, jeg er sterkt mot måten fordelingen har vært i verden, at måten det er gjort på forlenger pandemien og nå, med en variant som omikron, det likevel pushes nye doser og nye doser. Legemiddelindustrien har aldri greid å få influensavaksinen til å bli noe alle friske må ta. Ser ut som om de nå lykkes, med politikere som er mer opptatt av å virke handlekraftige enn å forholde seg til fornuft og logikk. Det er meningsløst at man ikke har samme rettigheter etter gjennomgått sykdom som med vaksiner, når man ser at vaksinene i seg selv gir mindre beskyttelse. Men de som har hatt sykdommen, de må ha "superbeskyttelse" (som jo heller ikke er noen garanti). Verden går av skaftet. Anonymkode: f34c8...818 Samtidig maser fremdeles Erna på koronapasset, enda flere land i Europa nå skroter det. Man kan jo begynne å lure på om disse politikerne er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien. Anonymkode: 1200f...7ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425834-s%C3%A5-n%C3%A5-er-jeg-bare-%C2%ABgrunnvaksinert%C2%BB/#findComment-149682275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2022 #6 Del Skrevet 21. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Samtidig maser fremdeles Erna på koronapasset, enda flere land i Europa nå skroter det. Man kan jo begynne å lure på om disse politikerne er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien. Anonymkode: 1200f...7ea Det tror jeg ikke. Det jeg tror er at de har skremt befolkningen såpass mye at de har malt seg selv opp i et hjørne - de kan ikke slippe alle tiltak nå, fordi da vil folk hyle og skrike om tiltak fordi de er livredd for å bli smittet. Samtidig bidrar dagens tiltak til at det spys ut svære summer i krisestøttepakker fra statsbudsjettet, og samfunnet kneler fordi foreldre må være hjemme med snørrete barn i karantene. Så de prøver å få samfunnet tilbake igjen, sånn som åpning for å ha 1500 tilskuere innendørs på arrangementer, samtidig som det blir bare rør for de fleste arrangørene, siden kravet om kohorter med egne toalettfasiliteter og bespisningsfasiliteter gjør at de bare kan ha noen få hundre - fortsatt ulønnsomt. Men da trenger ikke staten å betale støtte til disse arrangørene - det er jo lov med 1500, og da blir det arrangørenes problemer at de har for få dasser. Det blir det samme som restauranteiere under skjenkestopp - de var jo ikke stengt, ergo fikk de ikke krisestøtte, selv om de måtte stenge for å ikke gå i minus. Herlig. Anonymkode: d4457...159 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425834-s%C3%A5-n%C3%A5-er-jeg-bare-%C2%ABgrunnvaksinert%C2%BB/#findComment-149682277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2022 #7 Del Skrevet 21. januar 2022 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Samtidig maser fremdeles Erna på koronapasset, enda flere land i Europa nå skroter det. Man kan jo begynne å lure på om disse politikerne er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien. Anonymkode: 1200f...7ea Erna er bare ute etter egen makt. Det hun gjør nå er kun et politisk spill i håp om å gjøre sittende regjering upopulær. Hun forsøker nå å surfe på det at det var hun som "åpnet Norge og satte oss fri etter pandemien". At det var pga. hennes komplett uvettige åpning som gjorde at vi måtte stenge ned igjen, det hopper hun arrogant over. Nå ønsker hun å minne folk på at hvis vi bare lytter på henne, så vil vi igjen få full frihet. Bare hun får makt. At hun på den veien bruker populistisk retorikk og bidrar til å splitte befolkningen ytterligere, det bryr hun seg ikke om. Bare hun får makt igjen. Og vi så jo hvordan hun velger å forvalte tilliten folket ga henne i 2013. Hun lovet dyrt og hellig at bare hun fikk makten, da skulle hun sørge for å forsterke landets beredskap. Hun fikk makten. Og gjorde det stikk motsatte. Hun valgte helt bevisst å bygge ned landets beredskap ytterligere. Legemiddelindustrien trenger ikke kjøpe politikere (selv om det sikkert også skjer flere steder i verden), for politikere som er mer opptatt av egen makt enn eget lands beste, de gjør uansett akkurat det som begunstiger legemiddelindustrien i den situasjonen vi er i i dag. Anonymkode: f34c8...818 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425834-s%C3%A5-n%C3%A5-er-jeg-bare-%C2%ABgrunnvaksinert%C2%BB/#findComment-149682289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Del Skrevet 21. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det tror jeg ikke. Det jeg tror er at de har skremt befolkningen såpass mye at de har malt seg selv opp i et hjørne - de kan ikke slippe alle tiltak nå, fordi da vil folk hyle og skrike om tiltak fordi de er livredd for å bli smittet. Samtidig bidrar dagens tiltak til at det spys ut svære summer i krisestøttepakker fra statsbudsjettet, og samfunnet kneler fordi foreldre må være hjemme med snørrete barn i karantene. Så de prøver å få samfunnet tilbake igjen, sånn som åpning for å ha 1500 tilskuere innendørs på arrangementer, samtidig som det blir bare rør for de fleste arrangørene, siden kravet om kohorter med egne toalettfasiliteter og bespisningsfasiliteter gjør at de bare kan ha noen få hundre - fortsatt ulønnsomt. Men da trenger ikke staten å betale støtte til disse arrangørene - det er jo lov med 1500, og da blir det arrangørenes problemer at de har for få dasser. Det blir det samme som restauranteiere under skjenkestopp - de var jo ikke stengt, ergo fikk de ikke krisestøtte, selv om de måtte stenge for å ikke gå i minus. Herlig. Anonymkode: d4457...159 Det tror jeg også, vanskelig å snu 5,4 millioner hoder fra daglig oppdatering på smitte med store bokstaver, noe fryktelig vi skal bekjempe og over til tanken at dette bare skal gå sin gang og vi må leve med det. Fremdeles finner du kommentarene «steng ned alt lalala» og artikler som «jeg vil ikke dø fordi du skal ta deg en øl». Så hvordan gjøre folket fornøyd, både de som mener det er på tide å leve som før og de som er livredde? Lage masse tulleregler så det gir inntrykk av at en gjør noe. Ja ja, vi har refusjon for arbeidsgiver ved koronarelatert fravær. Fra dag 6, omtrent i det du kan teste deg ut av karantene. Den var jo virkelig nyttig du. Anonymkode: 82379...baf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425834-s%C3%A5-n%C3%A5-er-jeg-bare-%C2%ABgrunnvaksinert%C2%BB/#findComment-149682346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg