Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Hei, gulv grått (antikkgrå), men hva slags farge skal jeg velge til veggene? Hvit? (Bomull) Trang, liten gang med flere dører. Ha vegg, tak, lister og tak i bomull? for kjedelig, eller lyst og fint? Anonymkode: 0ec66...ecf
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Kjedelig. Ville ha gått litt mot rosa heller. Anonymkode: eb607...93f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 Hmmm… rosa? Ikke helt meg. Hva med beige? Fint med grått gulv? Anonymkode: 0ec66...ecf
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Vegger og dører i samme farge? Eller hvite dører og karmer? Anonymkode: 0ec66...ecf
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hmmm… rosa? Ikke helt meg. Hva med beige? Fint med grått gulv? Anonymkode: 0ec66...ecf Alle «hvitfarger» er jo brukket over i en eller annen farge, du kjøper jo ikke total snøhvit innemaling. Knallhvitt på veggene er grusomt og ser ut som et avhørsrom hos et terrorregime. Så all «hvit» maling er brukket mot grå, beige, gul el lign og heter derfor «eggeskall», «fløte», «latte» eller lignende. Se etter en farge som er brukket mot rosa og heter «hvit rose». Det er såvidt man kan ane rosafargen, men den er der, og varmer opp hvitfargen i noe som er veldig rolig. Anonymkode: eb607...93f
KellyTaylor Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 Jeg synes hvitt er både hardt og mørkner faktisk rommet. Hva med en antikkgrønn eller andre duse grønnfarger? Får veldig fint med grått synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 https://www.jotun.com/no-no/decorative/interior/colours/1973-objective-interior disse foreslår Jotun selv. Anonymkode: 7984d...48b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #8 Skrevet 20. januar 2022 Jeg har brukt mye en hvitfarge som heter refleksjon. Den er svakt grålig med litt rød undertone. Framstår ikke som rosa på noen måte, men jeg har heller ikke lister eller tak i egghvit eller bomull, noe som kan bringe fram rødtoner. Anonymkode: 5d994...92e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #9 Skrevet 20. januar 2022 Hadde malt veggene i samme farge som gulvet og med passende blåfarge på dører og en annen på karmene. Gjør det litt mer lystig enn hvitt. Eventuellt valgt blå vegger. Riktig blåfarge virker forstørrende på rom. Anonymkode: 5e1d3...334
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 Vi har Frostrøyk. Den er veldig lys, nesten hvit, men er egentlig lys grå med et hint av rødt i seg slik at den fremstår lun og varm. Veldig fornøyd med den. https://www.jotun.com/no-no/decorative/interior/colours/1376-mist-interior Ellers synes jeg du absolutt kan gå for litt farge! Finnes f.eks mange fine grønnfarger. Vi er også fornøyd med Soft Skin. Den fremstår beige med en rosa undertone. https://www.jotun.com/no-no/decorative/interior/colours/10580-soft-skin-interior/ Anonymkode: 2729a...4c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå