Gå til innhold

Husstandsmedlem har korona, kan jeg dra på fritidsaktiviteten min?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått tre doser vaksine, tester negativt på hjemmetest hver dag og er derfor ikke i karantene. Så er det ok at jeg drar på min aktivitet? 

Ingen i huset er isolert. 

Anonymkode: 78c64...8e6

Den med korona er vel isolert?

Anonymkode: 92c50...9ad

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg isolerer ikke de små barna mine selvsagt. 

Men du tar de ikke med ut? Blant folk? Tror det er det hun over mener...

Anonymkode: 4faaa...9a0

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men du tar de ikke med ut? Blant folk? Tror det er det hun over mener...

Anonymkode: 4faaa...9a0

Neida! Jeg mente bare at vi ikke isolerer barnet fra oss andre i familien. Men jeg kan jo per def bevege meg fritt i allmennheten..

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har fått tre doser vaksine, tester negativt på hjemmetest hver dag og er derfor ikke i karantene. Så er det ok at jeg drar på min aktivitet? 

Ingen i huset er isolert. 

Ja, det kan du👍 Når det er sagt, hadde jeg latt være. Positiv test kommer som kastet på og da har man allerede utsatt andre for smitte. 

Anonymkode: 0d7c1...503

Annonse

I henhold til regelverket kan du dra på fritidsaktiviteten. Om det er lurt må du vel selv vurdere? Spiller kanskje en rolle hvilken alder de andre deltakerne har og hvor sosialt belastende det er om noen skulle bli smittet?

Anonymkode: 54d7d...3aa

Jeg hadde reist. Nå skal vi alle gjennom dette her, like greit å få det og bli ferdig. Hvis folk ikke ønsker å ta sjansen på en forkjølelse må, så får de holde seg hjemme. 

Anonymkode: 1c2e1...dbe

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Å med sånne idiotiske holdninger så er det ikke rart smittetallene øker kraftig! 

Anonymkode: 7500c...31c

Jeg tror kanskje regjering og myndigheter har signalisert at nå skal vi smittes. Vi er så beskyttet som vi kan, og det handler kun om at ikke alle skal bli smittet på en gang. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å med sånne idiotiske holdninger så er det ikke rart smittetallene øker kraftig! 

Jeg er i akkurat samme situasjon. Jeg må gå på jobb i barnehagen fordi jeg har tre doser med vaksine.
Jeg velger å holde meg hjemme fra alle frivillige aktiviteter for å skjerme andre.

Føles overhode ikke greit å gå på jobb heller men der må jeg gå, er veldig redd for å smitte kollegaer. 

Anonymkode: d1091...57f

Så langt jeg har forstått kan du leve som vanlig med tre doser (hvis det er mer enn en uke siden) og testing. Så ja, jeg tror det. Karantene på fritiden gjelder ikke lenger (godt er det, makan til idiotisk forslag)

Anonymkode: 070fc...c26

Ja, det kan du. Nå må vi regne med at alle blir smittet uansett. For den enkelte betyr det ikke så mye om det blir nå eller om noen uker. Uvaksinerte som er redde for smitte må passe seg selv.

Anonymkode: 7909c...ae8

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er i akkurat samme situasjon. Jeg må gå på jobb i barnehagen fordi jeg har tre doser med vaksine.
Jeg velger å holde meg hjemme fra alle frivillige aktiviteter for å skjerme andre.

Føles overhode ikke greit å gå på jobb heller men der må jeg gå, er veldig redd for å smitte kollegaer. 

Anonymkode: d1091...57f

Samme her. Men jeg har sendt ut melding til alle foreldre på min kohort om at jeg har smitte i husstanden. Da kan hver enkelt forelder ta en avgjørelse på om de likevel vil sende barnet sitt i bhg eller holde hjemme de dagene jeg er på jobb. Jeg gjør dette fordi jeg har barn og et par foreldre som er i risikogruppe, samt et par som skal føde hvert øyeblikk. 

Anonymkode: 0d7c1...503

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Den tankegangen din er såååå 2021 😅

Ja, jeg svarer barnslig tilbake når noen bruker ordet idiotisk ovenfor noen som ikke bryter en eneste regel, bare fordi man selv ikke har fått med seg at verden har endret seg de siste ukene. 

Anonymkode: 070fc...c26

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, det kan du. Nå må vi regne med at alle blir smittet uansett. For den enkelte betyr det ikke så mye om det blir nå eller om noen uker. Uvaksinerte som er redde for smitte må passe seg selv.

Anonymkode: 7909c...ae8

Det vet man jo ikke. Jeg skal opereres om en uke. Har ventet lenge. Det betyr kjempemye om det blir nå eller om 6 uker. Når det er sagt holder jeg meg på hjemmekontor og gjør alt jeg kan for å ikke bli smittet nå. Om jeg hadde smitte i huset hadde jeg ikke gjort noe som kunne påføre andre smitte. Man smitter 1-2 dager før man får symptomer. 

Anonymkode: 9df59...92c

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det vet man jo ikke. Jeg skal opereres om en uke. Har ventet lenge. Det betyr kjempemye om det blir nå eller om 6 uker. Når det er sagt holder jeg meg på hjemmekontor og gjør alt jeg kan for å ikke bli smittet nå. Om jeg hadde smitte i huset hadde jeg ikke gjort noe som kunne påføre andre smitte. Man smitter 1-2 dager før man får symptomer. 

Anonymkode: 9df59...92c

Og da må man passe på seg selv, som hun du siterer sier, selv om du kanskje ikke er uvaksinert.

Anonymkode: 92c50...9ad

Jeg er i samme situasjon,  og jeg velger å holde meg hjemme. Til nød gå på butikken.  Har også avtale med å holde meg hjemme fra jobb. Så hadde ihvertfall ikke gått på en fritidsaktivitet. 

Anonymkode: 6d4e9...c76

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er i samme situasjon,  og jeg velger å holde meg hjemme. Til nød gå på butikken.  Har også avtale med å holde meg hjemme fra jobb. Så hadde ihvertfall ikke gått på en fritidsaktivitet. 

Og ja man må regne med at det blir mye smitte fremover. Og kanskje det som skal til. Men likevel er det en del folk der ute som ikke bør bli smittet, og gjør dette for å beskytte disse. 

Er ikke hysterisk, men er lov å bruke hodet. 

• Opprett ny...