Gå til innhold

Blitt bedt i middagsselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvis du ikke kan få vaksinen bør du i alle fall være ytterst forsiktig med smitte. Jeg ville holdt meg hjemme og isolert meg mest mulig nå som det er så mye smitte. 

Anonymkode: 9f1b8...48b

Det gjør jeg uansett og har gjort det siden denne pandemien startet, men noen ganger er det fint å kunne treffe mennesker og prate med dem, ellers går det mye på psyken. 

HI

Anonymkode: 4ef01...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

At jeg skal smittes, er så redd for korona. 

Hvis du er så redd hvorfor vaksinerer du deg ikke?

Anonymkode: f3a53...800

Skrevet

Kjære HI: Du kommer til å få corona før eller senere, slik som smitten sprer seg nå. Det får vi alle sammen. Coronaviruset blir endemisk, og kommer til å komme tilbake i stadig nye mutasjoner. Jeg tror det er en dårlig strategi å prøve å isolere seg fra omverden for alltid. Dessuten kan det være at omikron er en mildere variant enn mutasjonene som kommer senere, så det kan til og med være at det er lurt å få det nå, om du er vaksinert eller ikke, så du er bedre beskyttet mot neste runde. Var jeg deg ville jeg ha sørget for å få minst én vaksinedose først. Men om du skulle få omikron som uvaksinert vil det sikkert gå bra, det også.

Anonymkode: d8ad8...33c

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Skrevet

Å få korona er lidt som å spille på Lotto. Noen vinner topp premien mens de aller fleste andre vinner ingenting eller små beløp. Med det mener jeg at man ikke helt kan vite hvem som får alvorlig sykdomsforløp og hvem som har milde til ingen plager.

Eneste vi kan si med sikkerhet er at de uvaksinerte har større sannsynnlighet får å "vinne" topp premien i korona lottoet enn de vaksinerte.

Anonymkode: 1ffa5...9d7

Skrevet (endret)

Er du redd for å få korona, holder du deg hjemme. Det forstår svigermor. Med så mye smitte det er nå, kan det nok være greit å holde seg unna folk hvis du både er redd sykdom og uvaksinert

Endret av prekæs
Skrevet

Jeg ville ikke ha forstått det hvis et familiemedlem både ikke ville vaksinere seg og var så redd for corona at det var umulig å ha sosial omgang på ubestemt tid. Sorry, men det ville jeg tenkt var uholdbart i lengden.

Anonymkode: d8ad8...33c

Skrevet
prekæs skrev (16 timer siden):

Er du redd for å få korona, holder du deg hjemme. Det forstår svigermor. Med så mye smitte det er nå, kan det nok være greit å holde seg unna folk hvis du både er redd sykdom og uvaksinert

Nå sier hun at en er smittet i klassen til datteren, så hun tar hurtig test på datteren i dag. 
Jeg bør vel bli hjemme, for nå er jeg enda mer redd, stoler heller ikke på hurtig tester.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nå sier hun at en er smittet i klassen til datteren, så hun tar hurtig test på datteren i dag. 
Jeg bør vel bli hjemme, for nå er jeg enda mer redd, stoler heller ikke på hurtig tester.

Da bør du faktisk holde deg hjemme. 

Skrevet

Du kommer sannsynligvis til å bli smittet nå uansett, så sant du ikke tenker å sitte isolert de neste månedene. Så da kan du like gjerne feire svigermor også

Anonymkode: b9304...016

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du kommer sannsynligvis til å bli smittet nå uansett, så sant du ikke tenker å sitte isolert de neste månedene. Så da kan du like gjerne feire svigermor også

Jeg har faktisk holdt meg isolert siden pandemien begynte, drar hvis jeg absolutt må.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har faktisk holdt meg isolert siden pandemien begynte, drar hvis jeg absolutt må.

Har du barn ? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Har du barn ? 

Hvorfor spør du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor spør du?

Jeg spør fordi du sier at du har /skal isolere deg. Er du enslig uten barn så er jo det uproblematisk , men dersom du er gift og har barn så vil det valget påvirke de du bor sammen med . Enten slik at de tar med smitte hjem til deg eller at dine valg begrenser dem. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg spør fordi du sier at du har /skal isolere deg. Er du enslig uten barn så er jo det uproblematisk , men dersom du er gift og har barn så vil det valget påvirke de du bor sammen med . Enten slik at de tar med smitte hjem til deg eller at dine valg begrenser dem. 

Nei, har ikke barn. Mannen min er vaksinert 2 ganger og skal ta boosterdosen snart.

Skrevet

Nei, har ikke barn. Mannen min er vaksinert 2 ganger og skal ta boosterdosen snart.

Vil mannen din leve så isolert som du ønsker da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du ikke barn?

Hvis du har det, og det å ta vaksine ikke er noe du ikke kan ta pga helsesituasjon, så er det faktisk ugreit. 

Skrevet

Har du ikke barn?

Hvis du har det, og det å ta vaksine ikke er noe du ikke kan ta pga helsesituasjon, så er det faktisk ugreit. 

Ser nå at du svarer over

Skrevet

Tenker at du tøyser litt med oss jeg. Dersom man er så livredd for å få korona at man har isolert seg i snart to år og det ikke er en tungtveiende grunn for ikke å ta vaksinen er du bare dum. 

Anonymkode: 5064c...587

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...