Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Svigermor fyller år i morgen og vi er selvfølgelig bedt i bursdag. Men jeg er så usikker på om jeg tør, både pga meg selv og dem. De er vaksinert, utenom barna. Jeg er ikke vaksinert. Har mest lyst til å si nei, men er redd svigermoren blir lei seg og ikke kommer til å forstå. Hva hadde du gjort om du var meg? Anonymkode: 4ef01...515
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Svigermor fyller år i morgen og vi er selvfølgelig bedt i bursdag. Men jeg er så usikker på om jeg tør, både pga meg selv og dem. De er vaksinert, utenom barna. Jeg er ikke vaksinert. Har mest lyst til å si nei, men er redd svigermoren blir lei seg og ikke kommer til å forstå. Hva hadde du gjort om du var meg? Anonymkode: 4ef01...515 Men hvis hun er vaksinert, er hun jo beskyttet mot alvorlig sykdom? Det spiller ingen rolle om hun blir smittet av en vaksinert eller en uvaksinert. Jeg hadde dratt, selvfølgelig. Anonymkode: 4eba8...6c9
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 Jeg hadde dratt så klart. Hva er du redd for? Å bli smittet selv? At barna skal smittes? At du er smittet og smitter dem? Anonymkode: fd556...64a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Svigermor fyller år i morgen og vi er selvfølgelig bedt i bursdag. Men jeg er så usikker på om jeg tør, både pga meg selv og dem. De er vaksinert, utenom barna. Jeg er ikke vaksinert. Har mest lyst til å si nei, men er redd svigermoren blir lei seg og ikke kommer til å forstå. Hva hadde du gjort om du var meg? Anonymkode: 4ef01...515 Hva er du redd for da? Du må ikke la dette viruset hindre deg fra å leve. Da er det bedre å ta vaksinen. Anonymkode: c029c...a83
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Jeg ville dratt. Har tatt 2 doser, kommer ikke til å ta flere. Nå har jeg en svær bursdag jeg skal gjennomføre i helgen og etter det er jeg good to go for å få covid. Er så lei av alle begrensninger som er nå at jeg ønsker det og lar det komme Anonymkode: c2d70...f85
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Men hvis hun er vaksinert, er hun jo beskyttet mot alvorlig sykdom? Det spiller ingen rolle om hun blir smittet av en vaksinert eller en uvaksinert. Jeg hadde dratt, selvfølgelig. Anonymkode: 4eba8...6c9 Takk ❤️ Anonymkode: 4ef01...515
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jeg hadde dratt så klart. Hva er du redd for? Å bli smittet selv? At barna skal smittes? At du er smittet og smitter dem? Anonymkode: fd556...64a At jeg skal smittes, er så redd for korona. Anonymkode: 4ef01...515
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #8 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Hva er du redd for da? Du må ikke la dette viruset hindre deg fra å leve. Da er det bedre å ta vaksinen. Anonymkode: c029c...a83 Takk, da drar jeg ❤️ Anonymkode: 4ef01...515
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #9 Skrevet 20. januar 2022 Jeg hadde dratt. Dette viruset begrenser oss nok som det er, for vi følger selvfølgelig alle nasjonale og lokale retningslinjer, men jeg nekter å la det begrense meg mer enn det må altså. Akkurat nå er svogeren og nevøen min smittet, der er det som en influensa, vondt i kroppen, feber og dårlig, men ikke dausjuke. Broren min og familien hadde det før jul, der var det som en vanlig forkjølelse, de holdt på å kjede seg ihjel i isolasjon. Kameraten til mannen min og kona er smittet nå og der er det som en mild forkjølelse, ikke syke i det hele tatt, bare litt snufs og hark. Om svigerforeldrene dine er vaksinert er de godt nok beskyttet altså, og når de har invitert dere tar de den risikoen ved at dere kan dra smitte i hus. Ingen kan garantere noe som helst i disse dager, folk som er friske i dag kan bli syke i morgen, hvem som helst kan bære rundt på viruset og vi er mest smittsomme i to dager før vi får symptomer og de første to dagene med symptomer. Vi kommer ikke unna dette viruset, alle vil bli smittet før eller senere. Anonymkode: 6d781...eb0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #10 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): At jeg skal smittes, er så redd for korona. Anonymkode: 4ef01...515 Jeg tror det kommer til å gå helt fint Anonymkode: fd556...64a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #11 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg ville dratt. Har tatt 2 doser, kommer ikke til å ta flere. Nå har jeg en svær bursdag jeg skal gjennomføre i helgen og etter det er jeg good to go for å få covid. Er så lei av alle begrensninger som er nå at jeg ønsker det og lar det komme Anonymkode: c2d70...f85 Takk for svar og lykke til til oss begge ❤️ Anonymkode: 4ef01...515
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #12 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): At jeg skal smittes, er så redd for korona. Anonymkode: 4ef01...515 Har du alvorlige underliggende sykdommer da, siden du ikke er vaksinert og er så redd for sykdommen? Jeg skjønner at de som har underliggende sykdommer er redde, men hvor lenge skal det definere livet ditt? Du må huske å puste med magen. Svogeren min er som sagt smittet nå, og han kan skrive under på hvor mye psyken spiller inn her. Han følte seg ikke i form, hodepine, vondt i kroppen, litt feber. Tok koronatest og den kom tilbake positiv, da synes han plutselig det var så vanskelig å puste. Kona hans lo litt av han og spurte om det å vite at det var korona virkelig kunne påvirke pusten sånn...? Da måtte han senke skuldrene og innse med et smil at det nok ikke var så vanskelig å puste egentlig, han bare kjente veldig etter plutselig og psyken påvirket pusten. Anonymkode: 6d781...eb0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #13 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde dratt. Dette viruset begrenser oss nok som det er, for vi følger selvfølgelig alle nasjonale og lokale retningslinjer, men jeg nekter å la det begrense meg mer enn det må altså. Akkurat nå er svogeren og nevøen min smittet, der er det som en influensa, vondt i kroppen, feber og dårlig, men ikke dausjuke. Broren min og familien hadde det før jul, der var det som en vanlig forkjølelse, de holdt på å kjede seg ihjel i isolasjon. Kameraten til mannen min og kona er smittet nå og der er det som en mild forkjølelse, ikke syke i det hele tatt, bare litt snufs og hark. Om svigerforeldrene dine er vaksinert er de godt nok beskyttet altså, og når de har invitert dere tar de den risikoen ved at dere kan dra smitte i hus. Ingen kan garantere noe som helst i disse dager, folk som er friske i dag kan bli syke i morgen, hvem som helst kan bære rundt på viruset og vi er mest smittsomme i to dager før vi får symptomer og de første to dagene med symptomer. Vi kommer ikke unna dette viruset, alle vil bli smittet før eller senere. Anonymkode: 6d781...eb0 Takk så mye for så mye informasjon og at du tok deg tid til å svare meg. ❤️ Dette er jeg klar over men allikevel er jeg kjemperedd for hvordan jeg kommer til å klare meg, da jeg i tillegg til det sliter med angst og får lett panikkangst. Men jeg får vel håpe på det beste. Anonymkode: 4ef01...515
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #14 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Takk så mye for så mye informasjon og at du tok deg tid til å svare meg. ❤️ Dette er jeg klar over men allikevel er jeg kjemperedd for hvordan jeg kommer til å klare meg, da jeg i tillegg til det sliter med angst og får lett panikkangst. Men jeg får vel håpe på det beste. Anonymkode: 4ef01...515 Det er ikke noe annet å gjøre, rett og slett. Noe skal vi alle dø av, og om det blir korona så blir det det. Vi kan ikke la redsel for ting vi uansett ikke får tatt kontroll over styre oss. Det som kommer i morgen får vi håndtere i morgen, vi kan ikke leve et fullgodt liv om vi skal ta hensyn til alle hvisomatte, dersomatte. De aller aller fleste som blir smittet av korona nå får en omikron-utgave som ikke er verre enn en forkjølelse, i verste fall som en influensa. Det tåler vi. Og tåler vi det ikke, ja da var det sånn det ble, det får vi ikke gjort noe med i dag ihvertfall. Anonymkode: 6d781...eb0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #15 Skrevet 20. januar 2022 Det kommer jo egentlig litt an på grunnen til at du ikke er vaksinert. Er det pga at du ikke kan ta vaksinen hadde jeg prøvd å unngå smitten og holdt meg hjemme, men om det er av fritt valg er det vel ikke så nøye om du blir smittet og da kan du dra. Anonymkode: 132c9...30e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #16 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): At jeg skal smittes, er så redd for korona. Anonymkode: 4ef01...515 Smittet blir du på et tidspunkt uansett, spesielt som uvaksinert. Er det ikke like greit å bare bli ferdig med det, da? Hvis du har veldig alvorlig underliggende sykdom som gjør at du ikke kan ta vaksine/er i risikoen for å bli alvorlig syk, så er vel uansett familien informert og skjønner hvorfor du må isolere deg? Hvis du ikke har tatt vaksinen av valg, så tenker jeg at det må du nesten ta på egen kappe. Anonymkode: 924ed...2ea
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #17 Skrevet 20. januar 2022 Det virker som du innretter livet ditt på en måte som fører til mer angst og gjør det vanskelig å bli lykkelig. Jeg vet hvor slitsomt angst er, men noen ganger er det best å hoppe i ting, så ikke angsten får så mye grobunn. Vaksinen er ikke farlig. De aller fleste av oss som har tatt den har ikke fått noen eller bare milde bivirkninger, og vaksinene som tilbys i Norge er nå svært godt utprøvd. Covid (særlig omikron) er det også liten sjanse for at du blir veldig syk av hvis du er relativt ung og fysisk frisk . Jeg har nettopp hatt det, og det var som en mild forkjølelse. Men jeg kjenner også flere i friske folk i 40-50-åra som har hatt tidligere mutasjoner før de rakk å få vaksine, og ingen av dem ble veldig syke. Men omikron er sjansen enda mye mindre. Angsten din er altså mye farligere enn det du er redd for. Anonymkode: d8ad8...33c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #18 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er ikke noe annet å gjøre, rett og slett. Noe skal vi alle dø av, og om det blir korona så blir det det. Vi kan ikke la redsel for ting vi uansett ikke får tatt kontroll over styre oss. Det som kommer i morgen får vi håndtere i morgen, vi kan ikke leve et fullgodt liv om vi skal ta hensyn til alle hvisomatte, dersomatte. De aller aller fleste som blir smittet av korona nå får en omikron-utgave som ikke er verre enn en forkjølelse, i verste fall som en influensa. Det tåler vi. Og tåler vi det ikke, ja da var det sånn det ble, det får vi ikke gjort noe med i dag ihvertfall. Anonymkode: 6d781...eb0 Takk igjen ❤️ Jeg skal prøve å tenke litt annerledes og prøve å ta det som det kommer. Anonymkode: 4ef01...515
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #19 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Smittet blir du på et tidspunkt uansett, spesielt som uvaksinert. Er det ikke like greit å bare bli ferdig med det, da? Hvis du har veldig alvorlig underliggende sykdom som gjør at du ikke kan ta vaksine/er i risikoen for å bli alvorlig syk, så er vel uansett familien informert og skjønner hvorfor du må isolere deg? Hvis du ikke har tatt vaksinen av valg, så tenker jeg at det må du nesten ta på egen kappe. Anonymkode: 924ed...2ea Ja, de fleste jeg snakker med sier dette, alle blir smittet før eller senere, det er greit å bli ferdig med det. Men som sagt, angsten min gjør ting med meg som egentlig ikke er skummelt men den får det til å bli skummelt, om du skjønner. Vil ikke gå inn på hvorfor jeg ikke er vaksinert. Anonymkode: 4ef01...515
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #20 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det virker som du innretter livet ditt på en måte som fører til mer angst og gjør det vanskelig å bli lykkelig. Jeg vet hvor slitsomt angst er, men noen ganger er det best å hoppe i ting, så ikke angsten får så mye grobunn. Vaksinen er ikke farlig. De aller fleste av oss som har tatt den har ikke fått noen eller bare milde bivirkninger, og vaksinene som tilbys i Norge er nå svært godt utprøvd. Covid (særlig omikron) er det også liten sjanse for at du blir veldig syk av hvis du er relativt ung og fysisk frisk . Jeg har nettopp hatt det, og det var som en mild forkjølelse. Men jeg kjenner også flere i friske folk i 40-50-åra som har hatt tidligere mutasjoner før de rakk å få vaksine, og ingen av dem ble veldig syke. Men omikron er sjansen enda mye mindre. Angsten din er altså mye farligere enn det du er redd for. Anonymkode: d8ad8...33c Tusen takk for et fint og omformulert svar, setter pris på det.❤️ Anonymkode: 4ef01...515
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #21 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, de fleste jeg snakker med sier dette, alle blir smittet før eller senere, det er greit å bli ferdig med det. Men som sagt, angsten min gjør ting med meg som egentlig ikke er skummelt men den får det til å bli skummelt, om du skjønner. Vil ikke gå inn på hvorfor jeg ikke er vaksinert. Anonymkode: 4ef01...515 Hvis du ikke er vaksinert pga du ikke kan på grunn av fysisk helse og du kan bli veldig syk, så er det ikke så rart om du er litt engstelig, og da ville jeg vært forsiktig. Men hvis det ikke er pga det så er det vel bedre å hoppe i det, for dette vil jo ikke forsvinne med det første. Anonymkode: eec54...2f2
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #22 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Svigermor fyller år i morgen og vi er selvfølgelig bedt i bursdag. Men jeg er så usikker på om jeg tør, både pga meg selv og dem. De er vaksinert, utenom barna. Jeg er ikke vaksinert. Har mest lyst til å si nei, men er redd svigermoren blir lei seg og ikke kommer til å forstå. Hva hadde du gjort om du var meg? Anonymkode: 4ef01...515 Gå i bursdag, hold avstand. Anonymkode: 694c2...6c7
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #23 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hvis du ikke kan få vaksinen bør du i alle fall være ytterst forsiktig med smitte. Jeg ville holdt meg hjemme og isolert meg mest mulig nå som det er så mye smitte. Anonymkode: 9f1b8...48b Men det å ikke kunne ta vaksinen er ikke det samme som å være i risiko for å bli alvorlig syk. Man kan være i risiko for vaksine, men ikke korona Anonymkode: fd556...64a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #24 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Svigermor fyller år i morgen og vi er selvfølgelig bedt i bursdag. Men jeg er så usikker på om jeg tør, både pga meg selv og dem. De er vaksinert, utenom barna. Jeg er ikke vaksinert. Har mest lyst til å si nei, men er redd svigermoren blir lei seg og ikke kommer til å forstå. Hva hadde du gjort om du var meg? Anonymkode: 4ef01...515 Hadde dratt selvfølgelig. Hva er du redd for? Hilsen nok en uvaksinert. Anonymkode: 607da...358
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #25 Skrevet 20. januar 2022 Jeg ville såklart dradd i selskap. Er heller ikke vaksinert, nettopp hatt corona - var som en skikkelig forkjølelse. For de aller fleste er ikke omikron (som man sannsynligvis får nå) noe farlig. Ikke la frykten styre deg - de fleste får viruset før eller senere, om man er vaksinert eller ikke. Anonymkode: 9749f...6b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå