Gå til innhold

Vanvittig pengesluk denne massetestingen av elever og lærere…

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Bedre enn å testes 5 ganger i uken fordi man er nærkontakt her, øvrig nærkontakt der osv. 

Anonymkode: aa0a6...f3a

Hvis du er husstandsmedlem må du.

Men dette er galsksp! Jeg er for mange tiltak, har vaksinert meg osv….men dette koster samfunnet titalls millioner…for et virus som viser seg å være ufarlig og i tillegg er vi allerede godt beskyttet. 

Anonymkode: 25161...31b

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men dette er galsksp! Jeg er for mange tiltak, har vaksinert meg osv….men dette koster samfunnet titalls millioner…for et virus som viser seg å være ufarlig og i tillegg er vi allerede godt beskyttet. 

Hvis man er nærkontakt eller øvrig nærkontakt får man også tester og anbefales å teste seg på gitte datoer. Er barnet nærkontakt i dag og i morgen, så får det 4 tester med 4 datoer denne og neste uke. Jeg har per nå 15 teater liggende som skal tas på ei uke. Det hadde vært 6 om barna jevnlig skulle testes i stedet. Og det igjen ville vært billigere

Anonymkode: aa0a6...f3a

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Koster mange mange milioner. Og her tester vi friske folk 2 ganger i uka mot virus som viser seg å være ufarlig.

Du har bommet litt. Det er snakk om fem MILLIARDER.

Anonymkode: e1e33...7b1

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Helt enig med deg, hi. Folk og politikere har mistet gangsynet helt. Det er absurd.

Anonymkode: d40fd...09c

Og samtidig så er det mange som faktisk ikke har råd til å kjøpe seg hurtigtester. Om de ikke er nærkontakt og ikke har barn, så får de ikke hurtigtester av kommunen.

Anonymkode: 5df92...0c5

Vi som skulle kutte ned på plast, sluttet med plastsugerør..Er visst ikke så viktig det lenger. 

Jeg er for at en holder seg hjemme når en er syk og kutter denne testingen. De fleste er vaksinert og tror ikke dette rammer de uvaksinerte så hardt heller, så hva er vitsen?

Anonymkode: e662d...8b2

Og her innrømmes hvor dårlig smittetestkapasitet vi har i landet:

"Assisterende helsedirektør Espen Nakstad er enig i at hurtigtester ikke hindrer smittespredning like effektivt som karantene.

Han forklarer imidlertid at Norge har en PCR-kapasitet som gjør det mulig å teste kun 5 prosent av befolkningen en gang per uke. Mens man med hurtigtester kan teste 100 prosent av befolkningen 1–2 ganger per uke."

Når hurtigtestene er tatt av helsepersonell vil likevel:

"...mellom en av to og en av fem vil få falsk negativ test, sier han." (Øyvind Kommedal, seksjonsoverlege på mikrobiologisk avdeling på Haukeland sykehus)

https://www.vg.no/nyheter/i/JxGB04/overlege-mener-hurtigtestene-gir-falsk-trygghet

Med så elendige resultater er det meningsløst at man skal bruke så mye penger på disse testene, både de staten har kjøpt inn tidligere og neste bestilling for 5 milliarder kroner (!). I tillegg kommer alle pengene vanlige folk bruker på slike tester. Det er galskap!

Når negativt testsvar i noen tilfeller vil ha omtrent 50 % sjanse for å være feil, da kan man like gjerne tippe selv.

Anonymkode: 5df92...0c5

Og hva med alle pengene staten øser ut på støtte til en masse bedrifter, arrangementer ovs, og strømstøtte til folket. Oljefondet blør penger for tiden. Blir ikke mye igjen til pensjon, eller noe som helst annet egentlig, fremover. Håper dere har begynt å spare, folkens. 

Anonymkode: 7b946...592

• Opprett ny...