Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Hvor lange dager har dere? Får dere betalt for hele tiden dere er der eller bare butikkens åpningstid? Lønn? Får dere pause? Anonymkode: abed4...1d1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Vi har 7,5 time og 30min pause utenom dette. Pausen er ikke betalt. vi får betalt for den tiden vi er satt opp. De to som stenger får betalt til kvart over stengetid slik at vi får tatt oppgjør osv, de andre som jobber er ferdig når butikkens åpningstid er over. De som åpner begynner før butikken åpner, dette er i deres arbeidstid og får lønn for det. Anonymkode: 62780...00a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Vi har 8 timers arbeidsdag, med en halvtime ubetalt pause (så det blir 7,5 timer). Vi stempler inn når vi kommer og når vi går. Den som tar oppgjør eller stenger får betalt for så lenge det tar. Alle som jobber 5,5 timer eller mer har krav på en halvtimes pause, det mener jeg står i arbeidsmiljøloven? Eller er det tariffavtalen, kanskje... Butikkjobb er ofte dårlig betalt, jeg har 440 000 i året. Anonymkode: 34b03...aa3
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Vi får betalt for butikkens åpningstider. Den tiden det tar å åpne og stenge butikken er ikke betalt. Vi har derimot betalt pause, men det er fordi vi ofte ikke får tatt pause i det hele tatt eller må tilbake på jobb midt i pausen. Jeg jobber som regel 8 timers dager, men jeg har noen dager i året med rundt 12 timer på jobb. 180kr timen. Anonymkode: 8373b...10d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vi får betalt for butikkens åpningstider. Den tiden det tar å åpne og stenge butikken er ikke betalt. Vi har derimot betalt pause, men det er fordi vi ofte ikke får tatt pause i det hele tatt eller må tilbake på jobb midt i pausen. Jeg jobber som regel 8 timers dager, men jeg har noen dager i året med rundt 12 timer på jobb. 180kr timen. Anonymkode: 8373b...10d Så hvis kunder er triege og ikke kommer seg ut av butikken før stengetid, så får ikke dere betalt for det? Anonymkode: 9d642...af6
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 Vi får betalt for arbeidstiden vår. En vakt er som regel 7-15, 12-20 eller 15-22. Har noen ekstrahjelper som jobber kortere vakter da. De som er ansvarlig for stenging får betalt for tiden de er på jobb, stempler ut når de går. Har 30 min matpause som ikke er betalt. Anonymkode: 311a2...d42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå