Gå til innhold

Kommer dere til å vaksinere 11-12 åringen deres?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Det er et spørsmål om hvorfor jeg skulle gjøre det. Var det vanskelig å forstå? 🤔

Anonymkode: 76a14...b78

Du svarer som om hi spør verdens mest tåpeligste spørsmål. Men det er et aktuelt spørsmål som er noe mange vurderer. Du svarer liksom som HI er dum. Det kan være mange grunner til at man ønsker å vaksinere barnet sitt, samtidig mange grunner til å takke nei til tilbudet

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min fjortenåring har blødd i tre måneder i strekk etter vaksinen før det endelig normaliserte seg. Hun kunne ikke trene og opplevde mye ubehag. Så nei, ingen andre dose her, hun har blødd nok for et par år nå.

Anonymkode: d3cf6...63f

Anonymkode: 5adcd...204

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

For at det friske barnet skal fortsette å holde seg frisk.

Anonymkode: 8c47d...c28

Nettopp derfor jeg ikke vil vaksinere mine friske barn. Vet ikke om noen barn som har blitt syke av korona her jeg bor, men flere som har blitt dårlige av vaksinen (to sykehusinnleggelser).

Anonymkode: a4979...0a5

Min fylte 12 før sommeren og fikk nå på høsten. Velger å lene meg på anbefaling om en, men ikke to. Var nok denne jeg var mest usikker på, vi voksne var aldri i tvil om å ta to. Sønnen min er 17 og valgte selv. 

Nå er min litt utsatt for å få det i lungene, med mye allergier. Uansett hva vi har fått i hus tidligere er det alltid hun og mannen som går ned for telling. Mye bronkitt og annet i den siden av familien. 

Samtidig synes jeg det er tullete å sammenligne dette med barnesykdommer som tar liv av opptil 20% barn og er en del av vaksineprogrammet. Friske unger vil med veldig stor sannsynlighet tåle dette bra, blant innleggelsene nå (omikron, som utgjør en risiko på 2 promille) er det stort sett eldre og/eller syke. Ikke friske barn. Risiko/nytte ved vaksine er noe ganske annet for unger vs voksne. 

Anonymkode: e329c...29e

Annonse

Ho på 13 er vaksinert 1 gang, avventer og ser om ho på 11 skal få og im 13 åringen skal få en til.

Siden det ikke er prekær fare for denne aldersgruppen, så er det et eventuelt vaksinepass som vil avgjøre det.

Anonymkode: 4ecd1...afd

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Mine på 13 og 15 har fått dose en og skal få dose 2.  De hadde også fått vaksinen dersom de var under 12 år.

Hvorfor dose 2 når myndighetene sier at de er godt beskyttet av dose 1 og dose 2 har liten effekt?

Anonymkode: 12e08...868

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor dose 2 når myndighetene sier at de er godt beskyttet av dose 1 og dose 2 har liten effekt?

Vi tilbringer mye tid i utlandet og da vaksineres de både fordi det er tryggere for dem i utlandet og fordi det er lettere å reise med grønt coronapass . 

TinaK 1990 skrev (10 timer siden):

Du svarer som om hi spør verdens mest tåpeligste spørsmål. Men det er et aktuelt spørsmål som er noe mange vurderer. Du svarer liksom som HI er dum. Det kan være mange grunner til at man ønsker å vaksinere barnet sitt, samtidig mange grunner til å takke nei til tilbudet

For det første, nei, det gjør jeg ikke.

For det andre. Jeg syns det er galskap å gi en eksperimentell vaksine til barn som ikke trenger det. Barn blir ikke syke av korona, og nå som omikron er her, blir de iallfall ikke syke. De fleste merker knapt at de har det. Barna må testes for å vite om de har sykdommen, bare det burde si en hel masse. 
Hvordan noen en gang kan vurdere å vaksinere barna sine mot en sykdom de ikke merker, for å beskytte de eldre og utsatte SOM ALLEREDE er beskyttet både en og to og tre ganger, er for meg en gåte. INGEN vet noe som helst om langtidsbivirkninger på denne vaksinen, og så vurderer dere å likevel å injisere de små med det?! I mangler på bedre ord velger jeg å rope «Atte hæ?!»

mamma til adhd gutt<3 skrev (45 minutter siden):

Vi tilbringer mye tid i utlandet og da vaksineres de både fordi det er tryggere for dem i utlandet og fordi det er lettere å reise med grønt coronapass . 

Ok. Hva er reglene? Vi reiser til Spania i juni. Må 12 åringen ha 1 dose?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For det første, nei, det gjør jeg ikke.

For det andre. Jeg syns det er galskap å gi en eksperimentell vaksine til barn som ikke trenger det. Barn blir ikke syke av korona, og nå som omikron er her, blir de iallfall ikke syke. De fleste merker knapt at de har det. Barna må testes for å vite om de har sykdommen, bare det burde si en hel masse. 
Hvordan noen en gang kan vurdere å vaksinere barna sine mot en sykdom de ikke merker, for å beskytte de eldre og utsatte SOM ALLEREDE er beskyttet både en og to og tre ganger, er for meg en gåte. INGEN vet noe som helst om langtidsbivirkninger på denne vaksinen, og så vurderer dere å likevel å injisere de små med det?! I mangler på bedre ord velger jeg å rope «Atte hæ?!»

De vet lite om senvirkninger av omikron/delta og i tillegg kan det komme nye mutasjoner

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

De vet lite om senvirkninger av omikron/delta og i tillegg kan det komme nye mutasjoner

Livet er ikke risikofritt og det har det aldri vært. Du kan dø av å krysse gata etterpå på vei til butikken og. Sånn er det bare.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ok. Hva er reglene? Vi reiser til Spania i juni. Må 12 åringen ha 1 dose?

Du må følge med på Spanias regler og hvordan de er i juni vet man ikke. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Livet er ikke risikofritt og det har det aldri vært. Du kan dø av å krysse gata etterpå på vei til butikken og. Sånn er det bare.

Du lever etter den regelen….?

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Men det kan være lurt å se seg for før man styrter over gaten, ikke sant? Sjansen for å dø av å krysse gaten mangedobles om man bare går i stedet for å se seg for før man går.

Anonymkode: 24bac...251

Har en som snart fyller 11 og et yngre barn. Kommer ikke til å vaksinere dem med så svake anbefalinger/evidens for virkning på barn. Yngste barnet har gjennomgått covid. Eldste er generelt veldig frisk med et godt immunforsvar. Vurderer det forløpende etter anbefalinger og alder. De voksne er vaksinert. Ikke skal vi noe sted heller, ikke at jeg synes ønske om å reise utenlands i en pandemi skal være avgjørende i dette spørsmålet. 

Anonymkode: 89535...14e

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Men det kan være lurt å se seg for før man styrter over gaten, ikke sant? Sjansen for å dø av å krysse gaten mangedobles om man bare går i stedet for å se seg for før man går.

Og sjansen for å dø i trafikken senker betraktelig hvis man slutter å kjøre bil. 

Like lite som senvirkninger av vaksinen. 

Anonymkode: 05f80...5cd

Og sjansen for å dø i trafikken senker betraktelig hvis man slutter å kjøre bil. 

De fleste ulykker skjer fordi noen er uforsiktige eller bryter regler i trafikken. Nesten alle ulykker er forårsaket av menneskelig svikt i en eller annen form. 

• Opprett ny...