Gå til innhold

Kommer dere til å vaksinere 11-12 åringen deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min 12-åring fikk vaksine to dager etter 12-års dagen. Det var i høst, og foreløpig tenker vi å avvente med eventuelt andre dose. Tror ikke behovet er der for en dose til enda.

Anonymkode: e96b1...ec4

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kommer til å vaksinere 11-åringen min når hun blir 12, om et par måneder. Om vi gjør det før hun blir 12 får hun bare en tredjedels dose. 

Anonymkode: 6fea9...b4d

1/3 er vel bra

Anonymkode: 12e08...868

Annonse

Har ingen på 12, men svaret ville blitt nei. 15-åringen fikk en dose da han var 14, det var med skepsis.

8-åringen vurderes ikke å gi vaksinen til.

Vi følger forøvrig vaksineprogrammet.

Anonymkode: 22271...f75

Annonse

Min fjortenåring har blødd i tre måneder i strekk etter vaksinen før det endelig normaliserte seg. Hun kunne ikke trene og opplevde mye ubehag. Så nei, ingen andre dose her, hun har blødd nok for et par år nå.

Anonymkode: d3cf6...63f

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Det er ikke anbefalt, kun et tilbud. Og med så mange som opplever blødningsforstyrrelser vet man lite om hvordan dette påvirker hormoner, forplantning osv. 

Anonymkode: bc0d6...7b6

Eller hvordan det kan påvirke jenter som ikke enda har fått mensen. Har ei på 14 som ikke har fått det enda, og ingen vet hvordan det kan forstyrre det

Anonymkode: 24bac...251

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags svar er det? 

Anonymkode: 12e08...868

Det er et spørsmål om hvorfor jeg skulle gjøre det. Var det vanskelig å forstå? 🤔

Anonymkode: 76a14...b78

Nei. 

18åringen har fått to doser.

Mannen min har fått to

Jeg har fått tre.

12åringen har ikke fått og kommer heller ikke til å få. Heller ikke 8åringen når det tilbudet gjelder.

Forøvrig følger vi vaksinasjonsprogrammet.

Anonymkode: 192e6...e3f

• Opprett ny...