Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Han fikk jo diagnosen Paranoid Schizofren av to rettpsykriatere i første rettsak? Hvorfor ble den forkastet? Anonymkode: 43e55...9a1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Fordi han ikke var eller er psykotisk. Den var feil Anonymkode: 50039...3f3
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Fordi han ikke var eller er psykotisk. Den var feil Anonymkode: 50039...3f3 Jeg tenker jo at alt peker mot den diagnosen, og nå når han forklarer seg så sier han så mye sprøtt at jeg tenker at han må være nettopp psykotisk. Ikke at han ikke har sagt mye sykt før. Anonymkode: 43e55...9a1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker jo at alt peker mot den diagnosen, og nå når han forklarer seg så sier han så mye sprøtt at jeg tenker at han må være nettopp psykotisk. Ikke at han ikke har sagt mye sykt før. Anonymkode: 43e55...9a1 Åh, da så! Da er det jo bare å stryke det som psykriatikerne sier, de har nok ikke kommet på å sjekke med deg! Anonymkode: ee0aa...a86
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Jeg har ingen faglig kompetanse på området, så jeg skal kanskje ikke uttale meg. Men jeg har vært psykotisk selv, og vært innlagt med andre psykotiske, og jeg synes ikke ABB virker psykotisk. Vrangforestillinger, ja, men ikke psykose. Anonymkode: f1ce4...043
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Åh, da så! Da er det jo bare å stryke det som psykriatikerne sier, de har nok ikke kommet på å sjekke med deg! Anonymkode: ee0aa...a86 Hvorfor så spydig? Nå var det vel ikke de som satt diagnosen som strøk den heller. Det må gå an å lufte ting her uten at folk her blir udregelige eller? Anonymkode: 43e55...9a1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ingen faglig kompetanse på området, så jeg skal kanskje ikke uttale meg. Men jeg har vært psykotisk selv, og vært innlagt med andre psykotiske, og jeg synes ikke ABB virker psykotisk. Vrangforestillinger, ja, men ikke psykose. Anonymkode: f1ce4...043 Takk for seriøst svar! Men kan jeg spørre hva forskjell på vrangforestillinger og psykose er? Anonymkode: 43e55...9a1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor så spydig? Nå var det vel ikke de som satt diagnosen som strøk den heller. Det må gå an å lufte ting her uten at folk her blir udregelige eller? Anonymkode: 43e55...9a1 Fordi det blir for dum. Og fordi vi ikke bør gi umennesket mer oppmerksomhet. Anonymkode: ee0aa...a86
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor så spydig? Nå var det vel ikke de som satt diagnosen som strøk den heller. Det må gå an å lufte ting her uten at folk her blir udregelige eller? Anonymkode: 43e55...9a1 Du er bastant i konklusjonen din og du avfeier andre. Derfor blir folk harde tilbake. Hvis jeg sier til deg at jeg så et flyvende tefat, en ufo, med små grønne menn i, i går, er jeg da psykotisk, lyver jeg bare, eller er det en annen grunn til at jeg i så fall påstår det? Mannen sier mye sprøtt. Det betyr ikke at han er gal. Det betyr derimot at han har et verdensbilde som er helt forferdelig galt. Men det må jeg si, hvis han er stolt av å være hvit så har han meget å være stolt av. Jaggu var han hvit gitt... Anonymkode: 9b26a...bab
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Fordi det blir for dum. Og fordi vi ikke bør gi umennesket mer oppmerksomhet. Anonymkode: ee0aa...a86 Det var som sagt ikke de som ga han diagnosen som ombestemte seg! Hvis du ikke vil delta i tråden så er det faktisk ingen som tvinger deg. Må du være ufyselig så bør du holde deg unna da vet du. Anonymkode: 43e55...9a1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #11 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du er bastant i konklusjonen din og du avfeier andre. Derfor blir folk harde tilbake. Hvis jeg sier til deg at jeg så et flyvende tefat, en ufo, med små grønne menn i, i går, er jeg da psykotisk, lyver jeg bare, eller er det en annen grunn til at jeg i så fall påstår det? Mannen sier mye sprøtt. Det betyr ikke at han er gal. Det betyr derimot at han har et verdensbilde som er helt forferdelig galt. Men det må jeg si, hvis han er stolt av å være hvit så har han meget å være stolt av. Jaggu var han hvit gitt... Anonymkode: 9b26a...bab Ingen grunn til å unnskylde udregelig oppførsel syns jeg. Jeg heier ikke på sånt klima mellom folk som diskuterer. Jeg er jo bare enig med de to rettspsykiaterne. Det som jeg tenker litt på er at han selv ikke ville ha en diagnose. Jeg lurer på om muligheten til å kunne slippe ut en gang var større om han fikk diagnose. Anonymkode: 43e55...9a1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #12 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ingen grunn til å unnskylde udregelig oppførsel syns jeg. Jeg heier ikke på sånt klima mellom folk som diskuterer. Jeg er jo bare enig med de to rettspsykiaterne. Det som jeg tenker litt på er at han selv ikke ville ha en diagnose. Jeg lurer på om muligheten til å kunne slippe ut en gang var større om han fikk diagnose. Anonymkode: 43e55...9a1 Det er et hva hvis-spørsmål. Det er vanskelig å svare på. Det er et spørsmål av typen, "hva hvis min mor var min far og min far var min mor, ville jeg da ha vært den samme"-spørsmål. De eneste svar du kan få på det er spekulative svar. Det er ikke negativt ment, men det er alt vi kan gjøre med det, spekulere i om utfallet da hadde vært det ene eller det andre. Anonymkode: 9b26a...bab
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #13 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er et hva hvis-spørsmål. Det er vanskelig å svare på. Det er et spørsmål av typen, "hva hvis min mor var min far og min far var min mor, ville jeg da ha vært den samme"-spørsmål. De eneste svar du kan få på det er spekulative svar. Det er ikke negativt ment, men det er alt vi kan gjøre med det, spekulere i om utfallet da hadde vært det ene eller det andre. Anonymkode: 9b26a...bab Jo...men det hadde vært interessant å vite. Jeg syns jo at det var spesielt at de ikke godtok konklusjonen til psykiaterne, og jeg syns det er synd at han blir betraktet so tilregnelig når nettopp det var ønsket hans. Men ok, det er muligens ikke noe å diskutere. Anonymkode: 43e55...9a1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #14 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Takk for seriøst svar! Men kan jeg spørre hva forskjell på vrangforestillinger og psykose er? Anonymkode: 43e55...9a1 Du får kanskje et bedre svar om du googler, men sånn jeg har det er vrangforestillinger tanker som ikke er helt som det skal være. På en måte en mildere versjon av psykose, der tankene er "feil". Jeg har f.eks vrangforestillinger om at det er kameraer enkelte plasser, som spionerer på meg. (jeg er såpass frisk nå at jeg vet det er vrangforestillinger) Psykose er mer at man mister virkeligheten. Hva gjelder de kameraene jeg er redd for er jeg f.eks psykotisk om jeg helt og holdent tror at noen er etter meg, og at jeg "bikker over" til det uvirkelige. Vanskelig å forklare, egentlig, men google det Anonymkode: f1ce4...043
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #15 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du får kanskje et bedre svar om du googler, men sånn jeg har det er vrangforestillinger tanker som ikke er helt som det skal være. På en måte en mildere versjon av psykose, der tankene er "feil". Jeg har f.eks vrangforestillinger om at det er kameraer enkelte plasser, som spionerer på meg. (jeg er såpass frisk nå at jeg vet det er vrangforestillinger) Psykose er mer at man mister virkeligheten. Hva gjelder de kameraene jeg er redd for er jeg f.eks psykotisk om jeg helt og holdent tror at noen er etter meg, og at jeg "bikker over" til det uvirkelige. Vanskelig å forklare, egentlig, men google det Anonymkode: f1ce4...043 Ok. Takk for svar! :-) Anonymkode: 43e55...9a1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #16 Skrevet 19. januar 2022 Han har ingenting i topp lokket. Derav ingen diagnose 🤷🏼♀️ Anonymkode: b818e...411
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #17 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Åh, da så! Da er det jo bare å stryke det som psykriatikerne sier, de har nok ikke kommet på å sjekke med deg! Anonymkode: ee0aa...a86 Når du skal være spydig anbefaler jeg å sørge for at de vanskelige ordene staves riktig. Virker mer overbevisende. Anonymkode: ee910...e95
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #18 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Han fikk jo diagnosen Paranoid Schizofren av to rettpsykriatere i første rettsak? Hvorfor ble den forkastet? Anonymkode: 43e55...9a1 Fordi den var feil Anonymkode: f528d...4b2
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #19 Skrevet 19. januar 2022 Sterk kritikk mot den første rapporten – Dagsavisen Anonymkode: f528d...4b2
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #20 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jo...men det hadde vært interessant å vite. Jeg syns jo at det var spesielt at de ikke godtok konklusjonen til psykiaterne, og jeg syns det er synd at han blir betraktet so tilregnelig når nettopp det var ønsket hans. Men ok, det er muligens ikke noe å diskutere. Anonymkode: 43e55...9a1 Det er jo ikke synd at han blir betraktet som tilregnelig, når han er tilregnelig. Anonymkode: 22f11...7e8
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #21 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Takk for seriøst svar! Men kan jeg spørre hva forskjell på vrangforestillinger og psykose er? Anonymkode: 43e55...9a1 Vrangforestillinger er skrudde ideer om hvordan ting henger sammen som beviselig er feil Psykose innebærer i tillegg alvorlig funksjonstap og realitetsbrist (mister kontakten med virkeligheten, går i oppløsning, klarer ikke ta grunnleggende vare på seg selv osv) Anonymkode: f528d...4b2
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #22 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vrangforestillinger er skrudde ideer om hvordan ting henger sammen som beviselig er feil Psykose innebærer i tillegg alvorlig funksjonstap og realitetsbrist (mister kontakten med virkeligheten, går i oppløsning, klarer ikke ta grunnleggende vare på seg selv osv) Anonymkode: f528d...4b2 En vrangforestilling er altså bare ett av flere symptomer som kjennetegner psykose. Anonymkode: f528d...4b2
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #23 Skrevet 19. januar 2022 Ikke minst innebærer en psykose en svært merkbar endring i forhold til personens normale funksjonsevne. En psykose er midlertidig, og personen blir som før når psykosen letter. Jeg har en i familien som har hatt psykose. Anonymkode: f528d...4b2
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #24 Skrevet 19. januar 2022 Tenker Randi Rosenquist har mer enn god nok peiling. Hennes konklusjon er nok rett. Anonymkode: a0cc4...02b
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #25 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ingen grunn til å unnskylde udregelig oppførsel syns jeg. Jeg heier ikke på sånt klima mellom folk som diskuterer. Jeg er jo bare enig med de to rettspsykiaterne. Det som jeg tenker litt på er at han selv ikke ville ha en diagnose. Jeg lurer på om muligheten til å kunne slippe ut en gang var større om han fikk diagnose. Anonymkode: 43e55...9a1 Selvsagt ville han ikke ha diagnose. Det ville jo vist at han ikke var tilregnelig. Han ønsket å være tilregnelig. Vise at valget han tok var bevisst, gjennomtenkt og vel utført. Han ville blinken helt blant sine. Han ville vise at han var fullt bevisst og var fullstendig klar Ove det hele. Han måtte jo også ta beroligende medisiner for å klare å holde seg kald. Det er klart han var ved full bevissthet om hva han gjorde Anonymkode: fcdea...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå