Gå til innhold

Nå er halvparten av koronapasienter innlagt av andre årsaker enn korona

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/norge/halvparten-av-koronapasientene-lagt-inn-av-andre-arsaker-enn-covid-19-1.15818298

Antall pasienter på intensivavdelinger gikk ned med 42 % fra uke en til to.

Dette til tross for at rekordmange smittes om dagen.

Det går virkelig rett vei nå, måtte det bare fortsette slik :)

Anonymkode: 5afe7...6d6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/halvparten-av-koronapasientene-lagt-inn-av-andre-arsaker-enn-covid-19-1.15818298

Antall pasienter på intensivavdelinger gikk ned med 42 % fra uke en til to.

Dette til tross for at rekordmange smittes om dagen.

Det går virkelig rett vei nå, måtte det bare fortsette slik :)

Anonymkode: 5afe7...6d6

Men hvorfor blir disse fortsatt registrert som "innlagt på grunn av korona" i VG? Det gir jo helt feil tall. 

Anonymkode: 1ec2f...01a

Jeg føler meg lurt! Halvparten er innlagt pga andre ting?! I media blir det framstilt som om sykehusene drukner i koronapasienter? Og at på til er det de uvaksinertes skyld. Hets, splitt og hersk! Det kommer mer og mer fram. 
Jeg blir forbanna over manipuleringen vi er blitt utsatt for!!

Anonymkode: 818b5...46c

I dagbladet står det med stor skrift at flere barn er innlagt. Det står ingenting om at disse mest sannynlig er innlagt med korona pga andre ting, og ikke pga av korona. Media ass!

Anonymkode: c972c...205

Jepp, omikron er virkelig gode nyheter. Det er faktisk helt nydelig å slippe å forholde seg til vaksinert eller ikke vaksinert. Det er ingenting å bli sint for lengre, har du vaksinert deg er du veldig godt beskyttet, har du ikke så er sannsynligheten for å bli lagt inn så liten at det mest sannsynlig ikke blir en problemstilling som går utover andre. Attpåtil gir infeksjonen en aldri så liten superbeskyttelse og finter ut de andre som er hakket verre. Det er så bra at man nesten tenker, dette har vi da virkelig ikke gjort oss fortjent til 😅

Anonymkode: 4ecb6...302

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

I dagbladet står det med stor skrift at flere barn er innlagt. Det står ingenting om at disse mest sannynlig er innlagt med korona pga andre ting, og ikke pga av korona. Media ass!

Anonymkode: c972c...205

Men hvis de presenterer virkelige tall, vil det ikke kunne skremme lenger, vet du. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg føler meg lurt! Halvparten er innlagt pga andre ting?! I media blir det framstilt som om sykehusene drukner i koronapasienter? Og at på til er det de uvaksinertes skyld. Hets, splitt og hersk! Det kommer mer og mer fram. 

Og i tillegg får de bra med korona tillegg uten å ha en korona pasient. 

Anonymkode: 5b825...6f8

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men hvorfor blir disse fortsatt registrert som "innlagt på grunn av korona" i VG? Det gir jo helt feil tall. 

Antakelig fordi de ikke ville blitt innlagt om de ikke hadde en sykdom som reagerer negativt med korona?

Anonymkode: 95399...aaa

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Antakelig fordi de ikke ville blitt innlagt om de ikke hadde en sykdom som reagerer negativt med korona?

Nei. De er innlagt på grunn av andre årsaker. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei. De er innlagt på grunn av andre årsaker. 

Hvordan vet du det? At de ble innlagt først og så fikk korona. Men ikke syke, så fikk korona, så ble innlagt?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du det? At de ble innlagt først og så fikk korona. Men ikke syke, så fikk korona, så ble innlagt?

Innleggelse var av annen årsak. De testes ved innleggelse og korona oppdages.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Innleggelse var av annen årsak. De testes ved innleggelse og korona oppdages.

Hvordan vet du det? At det ikke er kombinasjonen av en sykdom og korona som fører til innleggelse? Selv om den andre sykdommen er mer alvorlig 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du det? At det ikke er kombinasjonen av en sykdom og korona som fører til innleggelse? Selv om den andre sykdommen er mer alvorlig 

Har vært i nyhetene. Ser det på jobb også.

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Selv om de er innlagt pga andre ting må jo helsepersonell ta spesielt hensyn og gå med fullt smittevernutstyr når de er i kontakt med disse pasientene. Det er ekstra arbeid og ekstra risiko. 

Pobie skrev (5 timer siden):

Selv om de er innlagt pga andre ting må jo helsepersonell ta spesielt hensyn og gå med fullt smittevernutstyr når de er i kontakt med disse pasientene. Det er ekstra arbeid og ekstra risiko. 

Det er greit, men de får det til å høres ut som at de er innlagt pga korona. For å skremme?

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er greit, men de får det til å høres ut som at de er innlagt pga korona. For å skremme?

Jeg har ikke lest det du har lest, men hvis det står en plass at de er innlagt pga korona er det jo feil og misvisende, så da burde du sende en e-post til journalisten og be dem rette opp ordlyden. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

At de skriver antall innlagte med korona betyr jo bare at se har korona. Hva som er hovedårsak har de aldri skrevet. Litt som at de rapporterer «død med korona»

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

At de skriver antall innlagte med korona betyr jo bare at se har korona. Hva som er hovedårsak har de aldri skrevet. Litt som at de rapporterer «død med korona»

Problemet er at det ikke går å skylde på de uvaksinerte for høye innleggelsestall hvis halvparten av innlagte er der for noe annet. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Problemet er at det ikke går å skylde på de uvaksinerte for høye innleggelsestall hvis halvparten av innlagte er der for noe annet. 

Nå er det vel en stund siden de uvaksinerte fikk skylden. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nå er det vel en stund siden de uvaksinerte fikk skylden. 

Jeg synes jeg leser artikler om det hele tiden?

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ikke meg du spør, men det er i hvert fall det som ble kommentert da dette ble tatt opp. Har sett det i flere artikler, skal se om jeg finner en av de. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes jeg leser artikler om det hele tiden?

Jeg har ikke sett det på en stund. Synes det har roet seg greit jeg.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ikke meg du spør, men det er i hvert fall det som ble kommentert da dette ble tatt opp. Har sett det i flere artikler, skal se om jeg finner en av de. 

Men vi vet jo at de hele tiden har rapportert innlagte med korona, ikke innlagt på grunn av korona. Det har de gjort hele pandemien. De har sagt at det er vanskelig å bestemme dødsårsak i en del tilfeller. De har aldri påstått at alle er innlagt på grunn av korona. 

Hva slags nyheter ser dere på. De sa jo i går på nrk at de fleste nåværende innleggelser ikke er pga korona. 

Så klarer noen å klage for det også. 

Anonymkode: eec91...c64

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har ikke sett det på en stund. Synes det har roet seg greit jeg.

Men vi vet jo at de hele tiden har rapportert innlagte med korona, ikke innlagt på grunn av korona. Det har de gjort hele pandemien. De har sagt at det er vanskelig å bestemme dødsårsak i en del tilfeller. De har aldri påstått at alle er innlagt på grunn av korona. 

Men hvorfor var det så mye hets av uvaksinerte som fikk skyld for de høye innleggelsestallene? Hvis mange er innlagt på grunn av noe annet og hadde blitt innlagt uavhengig av korona?

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hva slags nyheter ser dere på. De sa jo i går på nrk at de fleste nåværende innleggelser ikke er pga korona. 

Så klarer noen å klage for det også. 

Anonymkode: eec91...c64

Så hvorfor har vi tiltak for å beskytte helsevesenet? Hvis de fleste innleggelser er på grunn av noe annet, ville de ha vært der om vi ikke har hatt korona. Jeg har lest artikkel om at det aldri har vært så få innlagte på norske sykehus som nå, likevel påstås det at helsevesenet kneler, og vi har tiltak for å unngå overbelastning. Hvis disse innleggelsene hadde likevel skjedd uten korona, må vi jo stenge samfunnet permanent og forby folk å bli syke og belaste helsevesenet.

• Opprett ny...