Gå til innhold

Strømstøtte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine eldre foreldre får ikke strømstøtte pga at de har noe som heter variabel. Aldri har de fått presentert det valget etter at selskapet byttet navn fra SFE til Wattn eller hva det nå heter. Og aldri har de blitt opplyst om dette, ei heller fått noe spesifisert på faktura som tilsier at de har såkalla variabel. 
Kjenner jeg koker på deres vegne, foreldrene mine er bra oppegående for å være 80år. 
Så jeg kjenner virkelig på frustrasjonen over at de mister tusenvis i strømstøtte pga dette….. 

Anonymkode: abd14...c2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Mine eldre foreldre får ikke strømstøtte pga at de har noe som heter variabel. Aldri har de fått presentert det valget etter at selskapet byttet navn fra SFE til Wattn eller hva det nå heter. Og aldri har de blitt opplyst om dette, ei heller fått noe spesifisert på faktura som tilsier at de har såkalla variabel. 
Kjenner jeg koker på deres vegne, foreldrene mine er bra oppegående for å være 80år. 
Så jeg kjenner virkelig på frustrasjonen over at de mister tusenvis i strømstøtte pga dette….. 

Her tror jeg du har misforstått noe. Det er ikke om de har fast, variabel eller spotter som avgjør hva de får i støtte. Det er det områdeprisen som gjør. Desuten må de bo i et bolighus og ikke en hytte og noen forhold til må være oppfylt. Har deltatt brev om at de ikke får noe? Hvis du legger ut ordlyden kan vi kanskje finne ut hva som er problemet.

Anonymkode: be9c9...bb1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dersom de ikke har hatt strømpris på over 70 øre pr kwh så vil de ikke få strømstøtte. Ut fra hvordan du skriver så tipper jeg dere bor nord for Dovre, og der har ikke prisene vært høye nok til å utløse strømstøtte. Og strømstøtte får man uavhengig av om man har fastpris eler spot/variabel. 

Anonymkode: d2826...1f6

Skrevet

Bor på nord-Vestlandet - fikk tydelig beskjed med dama fra strømselskapet om at d handlet om variabel og hadde de feks hatt spottpris, så hadde de fått strømstøtte. Vi bor på samme plass og vi har fått støtte. 

Skrevet

Bor på nord-Vestlandet - fikk tydelig beskjed med dama fra strømselskapet om at d handlet om variabel og hadde de feks hatt spottpris, så hadde de fått strømstøtte. Vi bor på samme plass og vi har fått støtte. 

Be om en skriftlig forklaring som du kan ta med til forbrukerrådet. Dette høres ut som svindel. 

Anonymkode: d2826...1f6

Skrevet

De prøver å sno seg unna.

Dette svaret fant jeg på Los sine sider :

Jeg har fastpris eller variabel strømavtale. Vil ordningen gjelde for meg?

Ordningen er uavhengig av hvilken strømavtale du har – du vil uansett få tilbakebetalt basert på snittprisen i det aktuelle prisområdet, enten du har spotprisavtale, fastpris, eller en variabel avtale. 

Hva har strømprisen til foreldrene dine på?

Anonymkode: e148e...37e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...