Gå til innhold

Er det ikke lov å ta en kjøretur engang når man er i isolasjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Dersom du ikke har et fast sted å bo, eller stedet du bor på ikke egner seg for isolasjon, vil kommunen du oppholder deg i hjelpe deg med å finne et slikt sted. Dette gjelder også for personer uten lovlig opphold i landet/papirløse migranter. Dette er gratis, og du vil få mat og drikke. Du har ikke lov til å gå ut, eller få besøk når du sitter i isolasjon. Mer informasjon om helsehjelp til personer uten lovlig opphold i landet, se Helsenorge.no: Helsehjelp ved covid-19 for personer uten lovlig opphold.

Etter hva naboen fikk vite av smitteteamet så er det ikke lov. Nå har hun ett barn i isolasjonog det får kun lov å være på tersssen, det får ikke lov å gå rundt i hagen. Svigerdattra som er i isolasjon får ikke lufte hunden på jordet som er utenfor tomta deres. Så å ta seg en kjøretur får hun hvertfall ikke lov til. 

Anonymkode: 0dfc6...032

Det er ikke lov. Vi fikk beskjed om at vi ikke engang får lov til å lufte hunden. Hvis vi faller og brekker noe trenger vi ambulanse og vi drar med korona inn på sykehuset. Derfor skal man holde seg hjemme. 

Anonymkode: d3ef7...2a9

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke lov. Vi fikk beskjed om at vi ikke engang får lov til å lufte hunden. Hvis vi faller og brekker noe trenger vi ambulanse og vi drar med korona inn på sykehuset. Derfor skal man holde seg hjemme. 

De fleste ulykker skjer i hjemmet da.

Anonymkode: 70fd1...8fc

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har du bevis på det? Mange ulykker skjer i hjemmet, men at det er de fleste, det tror jeg ikke på uten bevis. 

Og et sted må man jo oppholde seg under isolasjon. 

Anonymkode: 89c87...d24

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har du bevis på det? Mange ulykker skjer i hjemmet, men at det er de fleste, det tror jeg ikke på uten bevis. 

Og et sted må man jo oppholde seg under isolasjon. 

Anonymkode: 89c87...d24

https://sykepleien.no/2019/02/de-fleste-ulykker-skjer-i-hjemmet

Annonse

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

da har du misforstått veldig. Hva tenker du hunden skal gjøre den uka? Gå på do på badet?

Anonymkode: 1de53...a99

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Etter hva naboen fikk vite av smitteteamet så er det ikke lov. Nå har hun ett barn i isolasjonog det får kun lov å være på tersssen, det får ikke lov å gå rundt i hagen. Svigerdattra som er i isolasjon får ikke lufte hunden på jordet som er utenfor tomta deres. Så å ta seg en kjøretur får hun hvertfall ikke lov til. 

Det er jo helt idiotisk. 🙈

Anonymkode: ac70b...ab8

Det går jo ikke an, det er jo helt idiotisk, hunder må jo luftes.

Anonymkode: d3bd1...2f7

Så lenge man ikke stopper innom noen steder eller ferdes der andre ferdes, så er det ikke noe problem 

Anonymkode: 605dc...ec9

Ikke punkter ikke gå tom går el eller drivstoff ikke kjør ut av veien osv... du kan da få en klekkelig bot 

Anonymkode: 472a8...532

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det går jo ikke an, det er jo helt idiotisk, hunder må jo luftes.

Anonymkode: d3bd1...2f7

Noen må ta vare på hunden for deg. Ei venninne fikk beskjed om å lufte i hagen 

Hvordan i all verden skal man komme seg til testing hvis man ikke kan kjøre bil. Her er det 1 time unna. Og ja, da vi testet positivt på hjemmetest fikk vi selvsagt kjøre bil til teststed.

Anonymkode: 0448b...d59

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, men skjer en ulykke i hjemmet er det ikke akkurat noen sjanse for at fremmede løper bort til deg for å hjelpe og dermed selv bli smittet

Anonymkode: 265b7...1ff

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Hvordan i all verden skal man komme seg til testing hvis man ikke kan kjøre bil. Her er det 1 time unna. Og ja, da vi testet positivt på hjemmetest fikk vi selvsagt kjøre bil til teststed.

Her kom de hjem til deg.

Da jeg hadde corona i fjor høst var jeg isolert, men på grunn av at jeg har hund fikk jeg lov å gå turer i skogen og holde god avstand hvis jeg møtte folk.

selvsagt skal hunder luftes/mosjoneres. Ikke alle har stor hage, ikke alle har noen som kan hjelpe til 3-4 ganger per dag. Sier seg selv at dyra skal ikke lide. Det er lov å bruke hodet!

Anonymkode: 1de53...a99

Her kom de hjem til deg.

Vel, det har de kun kapasitet til her hvis man er alvorlig syk. Med over 400 daglige smitta i storkommunen, og gjerne 1000-2000 daglige som tester, kun en teststasjon, sier det seg selv at de ikke kan dra hjem til alle sammen.

Vel, det har de kun kapasitet til her hvis man er alvorlig syk. Med over 400 daglige smitta i storkommunen, og gjerne 1000-2000 daglige som tester, kun en teststasjon, sier det seg selv at de ikke kan dra hjem til alle sammen.

Wow! Hvilken kommune er dette? Her åpnet de to nye teststasjoner da smitten ble forventet økt. Heldigvis. Nå slipper jeg å reise 30 min for å teste hver gang noen i huset er syke.

Anonymkode: 605dc...ec9

• Opprett ny...