Anonym bruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Jeg håper virkelig det blir Ida Wolden Bache, men er redd gutteklubben-"grei" får viljen sin. Anonymkode: 6faa0...2ad
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg håper virkelig det blir Ida Wolden Bache, men er redd gutteklubben-"grei" får viljen sin. Anonymkode: 6faa0...2ad Enig Anonymkode: e447b...ca2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Det blir nok til at gutteklubben får det som de vil. Mange reaksjoner før, og sikkert mange når det blir offentligjort. Og så er det glemt etter ett til to døgn. Akkurat som alt annet. Anonymkode: b3907...c70
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 Håper virkelig det blir Ida W. B. Anonymkode: 96712...d29
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 Det er vel ingen som tror at Stoltenberg ikke får jobben Anonymkode: 7cc62...925
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 Stoltenberg selvfølgelig. Og da kun fordi han er den best kvalifiserte. Har ingenting med kompismiddager og frimurermøter med eliten og gjøre. 🤬 Anonymkode: 4fd9a...d14
Musemora Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 Stoltenberg selvfølgelig. Den gjengen der er en stor runkering.
KellyTaylor Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 Musemora skrev (1 time siden): Stoltenberg selvfølgelig. Den gjengen der er en stor runkering. Takk, nå brant netthinnen min
Musemora Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 KellyTaylor skrev (12 timer siden): Takk, nå brant netthinnen min 😂😂
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Jeg håper virkelig det blir Ida Wolden Bache, men er redd gutteklubben-"grei" får viljen sin. Anonymkode: 6faa0...2ad Enig i denne.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #11 Skrevet 19. januar 2022 Musemora skrev (14 timer siden): Stoltenberg selvfølgelig. Den gjengen der er en stor runkering. Runkeren på ferde igjen under annet nick Herlig! På hvilken måte er kvinnen som søker en "runker" og hvorfor mener du hun er det? Anonymkode: 41643...692
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #12 Skrevet 19. januar 2022 Alle de tre kandidatene er godt kvalifisert. Jeg nekter å la meg påvirke av at enkelte aviser har en vendetta mot AP. Stoltenberg er defintivt kvalifisert og fortjener jobben dersom han blir tilbudt den. Anonymkode: 58c1f...696
Musemora Skrevet 19. januar 2022 #13 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Runkeren på ferde igjen under annet nick Herlig! På hvilken måte er kvinnen som søker en "runker" og hvorfor mener du hun er det? Anonymkode: 41643...692 Hun? Hvilken hun? Det er vel ingen kvinne ved navn Stoltenberg som søker stilling som sentralbanksjef?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #14 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Runkeren på ferde igjen under annet nick Herlig! På hvilken måte er kvinnen som søker en "runker" og hvorfor mener du hun er det? Anonymkode: 41643...692 Du dummer deg ut. Anonymkode: 7cc62...925
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #15 Skrevet 19. januar 2022 Jeg håper at de med best innsikt i hvilke kvalifikasjoner som er viktigst i stillingen, klarer å ta en upåvirket avgjørelse. Ingen i dette forumet har tilstrekkelig innsikt i stillingen til å vurdere hvilken søker som er best egnet. (Hvis ikke boen her jobber i en nøkkelstilling i ledelsen i Norges bank). Et tenkt eksempel kan være at sentralbanken allerede har tung fagkompetanse hos sine ansatte tilsvarende Ida W B, mens de ikke har andre ansatte som kan tilby kunnskap tilsvarende den Stoltenberg har tilegnet seg i politikken og NATO, men opplever at de mangler denne innsikten i sine avgjørelser. Med det sagt; jeg, med min ikke-økonomiske bakgrunn, og kun på bakgrunn av medienes fremstilling av saken, heier på Ida WB. Særlig pga viktigheten av sentralbankens politiske uavhengighet. Anonymkode: 923e6...562
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #16 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg håper at de med best innsikt i hvilke kvalifikasjoner som er viktigst i stillingen, klarer å ta en upåvirket avgjørelse. Ingen i dette forumet har tilstrekkelig innsikt i stillingen til å vurdere hvilken søker som er best egnet. (Hvis ikke boen her jobber i en nøkkelstilling i ledelsen i Norges bank). Et tenkt eksempel kan være at sentralbanken allerede har tung fagkompetanse hos sine ansatte tilsvarende Ida W B, mens de ikke har andre ansatte som kan tilby kunnskap tilsvarende den Stoltenberg har tilegnet seg i politikken og NATO, men opplever at de mangler denne innsikten i sine avgjørelser. Med det sagt; jeg, med min ikke-økonomiske bakgrunn, og kun på bakgrunn av medienes fremstilling av saken, heier på Ida WB. Særlig pga viktigheten av sentralbankens politiske uavhengighet. Anonymkode: 923e6...562 Det er jo nettopp dette. Hvor politisk uavhengig kan man være hvis man har vært partileder i en årrekke? Og hva skjer med stillingen i NATO hvis Stoltenberg får jobben? Er det anledning til å kombinere disse to stillingene? Anonymkode: 41643...692
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #17 Skrevet 19. januar 2022 Begge er godt kvalifisert, kanskje er til og med Stoltenberg sin erfaring bedre enn hennes skolegang. Men jeg tror det er feil å ha en toppolitiker i den stillingen, det skal være en politisk uavhengig stilling og det blir den ikke med Stoltenberg. Hele verden vil se på at en arbeiderpartimann tar styring på Norges pengesekk, og det ser ikke bra ut. Det sier jeg selv om jeg stemmer Arbeiderpartiet altså, det skal ikke være en politiker i den stillingen. Anonymkode: 5362f...2ed
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #18 Skrevet 19. januar 2022 For min del så ville jeg sagt det samme om søkeren var Siv Jensen, Erna Solberg eller andre topp-politikere. Ingen som har eller har hatt høye politiske verv bør få en slik stilling, fordi det da blir vanskelig å se at de klarer å være helt nøytral. Anonymkode: 6faa0...2ad
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #20 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er jo nettopp dette. Hvor politisk uavhengig kan man være hvis man har vært partileder i en årrekke? Og hva skjer med stillingen i NATO hvis Stoltenberg får jobben? Er det anledning til å kombinere disse to stillingene? Anonymkode: 41643...692 Hva mener du med «hva skjer med stillingen i NATO»? Selvsagt skal han ikke kombinere de to. Han er allerede den generalsekretæren I NATO som har hatt stillingen lengst. Han har hatt stillingen i 8 år… Når han nå slutter velger medlemslandene en ny generalsekretær… Anonymkode: 58c1f...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå